Is VAANSTER wettelijk verplicht tarief te geven voor energie plafondaftrek 22 en 23?
Ik wil na kunnen rekenen of hun berekening klopt. Twijfel nl. al jaren aan hun tarieven en na klachten volgt er altijd een herberekening in mijn voordeel. Als jij niets doet als klant steken ze het gewoon in hun zaak daar in Bilthoven. Mijn tarief was in Corona tijd al met de helft verhoogd en nu bijna driedubbele van oorspronkelijke tarief. Hebben meer mensen bij Vaanster dat? Ik hoop iets te horen van andere klanten.
Een uitleg en een antwoord van Vaanster.
https://www.vaanster.nl/nieuws/prijsplafond-ook-van-kracht-voor-warmte-levering
@SJOPPY, ter info: https://nl.trustpilot.com/review/www.vaanster.nl
U bent niet de eerste die dit vraagt en zie o.a. deze https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/wat-kun-je-doen-als-energiebedrijf-geen-opgave-doet-v-tarieven en als u bovenin de balk bij 'zoek een vraag' 'Vaanster'invoert ziet u nog meer vragen en al gegeven antwoorden.
En daarin is ook al verwzen naar de reviews waar ik in ieder geval niet vrolijk van wordt en daar nietr mee in zee zou gaan of snel proberen over te stappen. (Zolang dat nog snel kan). https://nl.trustpilot.com/review/www.vaanster.nl
Wat let je om aan het einde van elke maand je meterstanden te noteren en het verbruik in die maand te vermenigvuldigen met de tarieven die voor je contract gelden. Op een spreadsheet is dat eenvoudig te doen. De leverancier zet, als het goed is, elke maand de tarieven op zijn website, ook de (wettelijke) tarieven voor distributie en transport e.d.
tja voor je reageert zou je jezelf ook eens af kunnen vragen waarom TS dan niet overstapt, GEEN KEUS misschien????
Goedendag.
In ons appartementencomplex zouden we warmte moeten krijgen van Vaanster. Dat gaat erg moeizaam. Van de 68 appartementen zijn er zes waar het goed werkt.
Toevalligerwijs woon ik in één van die zes. Ik zou echter graag mijn verbruik willen zien. Mijn Vaanster is echter al heel lang niet meer bereikbaar. Als je Vaanster mailt krijg je de mededeling dat het de komende dagen gaat werken. Maar die komende dagen schuiven blijkbaar telkens op. Op deze manier kunnen ze dat natuurlijk jarenlang volhouden.
Wat nu te doen?
Mari
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer