di
door dirk23 Apr 29, 2023 om 09:40
Huishouden & energie

Leder spray jas

Ik heb een oude leren jas die jaren in de kast heeft gelegen. Het leer is droog en hard. Welke lederspray is goed en goedkoop?

2649 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 29, 2023 om 10:01
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Goed en tegelijk goedkoop gaat niet altijd samen. Doe je iets fout ben je en geld en je jas kwijt. Informeer bij een deskundige, daarna kan Google je helpen wat waar te kopen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 29, 2023 om 10:17
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Olijfolie lijkt mij niet alleen goedkoop maar ook goed om mee te beginnen.

https://gkazas.com/nl/magazine/ziet-je-leren-jasje-er-oud-en-kreukelig-uit-smeer-m-dan-met-olijfolie/

atlas1302
door atlas1302 Apr 29, 2023 om 11:31
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ja, werkt perfect.

me
door mein33 - Apr 29, 2023 om 10:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een oude leren jas vet je beter in met ledervet, het is iets meer werk maar het is voor het het leer en behoud ervan veel beter dan welke spray dan ook.

Heb zelf een hele oude lange leren motorjas (voor op de oldtimer motor) en voor deze in het najaar de kast in gaat zet ik hem even in het vet en zo blijft hij bijna als nieuw.

sira
door sira - Apr 29, 2023 om 10:40
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Een droge en harde leren jas is niet goed te krijgen met spray, hij moet behandeld worden met leerolie.

Zit er in uw omgeving een winkel van PME Legend (Pall Mall Export)? Zij hebben een leerwax. Deze is ook online te bestellen.
Leerolie is te verkrijgen bij paardensportwinkels evenals schoonmaakmiddelen (zeep) voor leer (zadels), maar is ook online te verkrijgen.

Jas dus eerst schoonmaken met lederzeep en daarna met leerolie insmeren om de jas weer soepel te maken en ieder jaar behandelen met leerwas.

1paul
door 1paul - Apr 29, 2023 om 11:41
3174 Antwoorden / 0 Vragen

ledervet gebruiken.

ka
door kaartendraak - May 1, 2023 om 11:44
184 Antwoorden / 2 Vragen

Het is hier al gezegd, gebruik origineel leervet wat je er goed in moet wrijven