elburgzuid
door elburgzuid Nov 16, 2017 om 12:27
Huishouden & energie

Nova Volt

Ik zie hier de laatste tijd regelmatig bordjes in tuinen staan van de firma NovaVolt.
Ik heb mij er een beetje in verdiept en het gaat over zonnepanelen zonder investering vooraf.
Nu is het zo dat ik via Eigenhuis zonnepanelen op mijn dak heb willen laten plaatsen , alleen toen de monteur kwam om te schouwen vertelde hij mij dat ons dak niet de opbrengst zou brengen die te verwachten is en dat zonnepanelen nu op het dag laten leggen eigenlijk maar 50% opbrengst zou geven.
Dat verhaal heb ik dus afgeblazen.
Maar nu lees ik het een en ander over NovaVolt en vraag ik mij af:
Wie heeft ervaringen mee?
Zitten er addertjes onder het gras?

35065 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2017 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw dak dus niet echt geschikt is voor zonnepanelen,zoals die monteur zei, en hij wil echt wel verkopen hoor, is uw dak ook niet geschikt als een ander bedrijf dat spul komt plaatsen.

Maar misschien hebben zij minder scrupules en willen heel graag verkopen.

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2017 om 12:48
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik u was zou ik eerder de monteur geloven dan de addertjes die zeker onder het gras van NovaVolt zullen zitten. Zoals al gezegd: men wil graag verdienen en Eigenhuis zal daar met knowlegde naar gekeken hebben en NovaVolt alleen met omzet/verkoop ogen.

panter22
door panter22 - Nov 16, 2017 om 13:04
6599 Antwoorden / Vragen

Waar je de zonnepanelen ook koopt, je moet ze helemaal betalen.
Betaal je met je maandelijkse besparing via NovaVolt, dan heb je na de afgesproken periode de zonnepanlen niet afbetaald, dan zul je nog een restbedrag moeten betalen. Het zal nooit zijn 50% opbrengst is 50% betalen.

gerbera
door gerbera - Nov 16, 2017 om 13:49
7373 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt natuurlijk altijd vrijblijvend advies aan hen vragen. Ben dan benieuwd wat volgens hun het rendement zal zijn. Als je de klantervaringen leest, alleen maar positief, en dat geeft mij soms te denken.

Zitten er addertjes onder het gras?
Dat zou ik niet weten, daar moet u het grasveld voor omspitten;-)

kc
door kcdb - Nov 16, 2017 om 14:13
113 Antwoorden / 2 Vragen

De effectiviteit van zonnepanelen op een dak hangt af van de ligging van het dak ten opzichte van het zuiden alsmede van de hellingsgraad daarvan. Ligt het dak precies in zuidelijke richting en 45 graden dakhelling, dan is de effectiviteit het grootst. Ligt het dak waarop de zonnepanelen moeten komen precies op het noorden, dan is de effectiviteit veel minder. Dit komt omdat de zon, op ons halfrond noordelijk van de evenaar, grofweg in het oosten opkomt en via zuidelijke richting naar het westen draait. Liggen de zonnepanelen dus in zuidelijke richting dan ondervinden ze de meeste uren zon. Het wil niet zeggen dat u helemaal geen opbrengst meer heeft van de zonnepanelen als de ligging afwijkt van het zuiden of de dakhelling anders is als 45 graden, maar de terugverdientijd door de mindere opbrengst loopt daardoor wel op.

We spreken dus over een natuurkundig verschijnsel. Een goede leverancier, zoals de voorlichting van de Vereniging Eigen Huis, let daar op. Vereniging Eigen Huis levert dus niet zomaar zonnepanelen om daar zelf op te verdienen, maar ze kijken ook naar de effectiviteit voor de klant die terzake minder deskundig is. Kennelijk heeft de andere door u genoemde leverancier voor die effectiviteit minder oog gehad en zij hebben uw buren daarover waarschijnlijk minder goed voorgelicht.

Kijk eens op de site: http://www.allesoverzonnepanelen.nl/voorwaarden/dakhelling/ . Daarop staat een illustratie waarin u de effectieviteit kunt aflezen van zonnepanelen op uw dak rekening houdend met de ligging ten opzichte van het zuiden en de dakhelling.

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2017 om 14:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan heeft u een oprechte monteur aan huis gehad met een eerlijk advies.
Ik zou daar maar aan vasthouden en niet aan beweringen van andere clubs die o zo graag zonnepanelen willen verkopen.
Verder geldt altijd: bij twijfel niet doen.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=143877