pa
door patyvveen Jun 3, 2010 om 17:01
Huishouden & energie

Plaatsen meter door Stedin

Ik heb een nieuwe woning geaccepteerd en had er helemaal zin in.
Nu komt het!!De vorige bewoners hebben daar een wietplantage gehad en dus moet er een nieuwe meter geplaatst worden. Ik dacht dat moet geen probleem zijn er worden zat wietplantages opgerold.
Maar ondertussen na 2wkn bellen met eon en stedin ben ik nog geen stap verder.
En heb ik van de klusjesman te horen gekregen dat het soms wel tot 3 maanden kan duren voordat dat allemaal geregeld is.
Goed vanaf 1 juli moet ik erin omdat ik mijn huidige woning natuurlijk heb opgezegd.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit zit. Misschien uit eigen ervaring.

alvast bedankt
nikkie

1391 2 Rapporteer

mariegh
door mariegh - Jun 4, 2010 om 09:07
263 Antwoorden / 13 Vragen

Je hebt de woning 'geaccepteerd' dus ik neem aan dat je die huurt? De verhuurder mag je geen woning verhuren waarin de basisvoorzieningen ontbreken. Die moet de verhuurder dus ook verzorgen. Dus geen meter, geen huur! Als je al wel de sleutel hebt, kun je - mits je toestemming hebt van de verhuurder - alvast gaan klussen. Let wel op: allerlei eventuele beschadigingen die door de wietplantage zijn veroorzaakt, moet je goed met de verhuurder vastleggen. Ook die zijn voor rekening van de verhuurder en anders krijg je misschien bij het verlaten van de woning alsnog problemen.
Een en ander weet ik doordat mijn broer een dergelijke woning accepteerde en hij op mijn advies afspraken met de verhuurder heeft gemaakt. Dat heeft hem een hoop werk gescheeld. Overigens betekende dat in zijn geval wel, dat er nog maandenlang nu en dan 'mannetjes' in opdracht van de verhuurder aan het werk waren.

pa
door patyvveen - Jun 4, 2010 om 12:12
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hi Mariegh,

Top
Bedankt voor je reactie.
Klopt het is een particulier huurwoning. Gelukkig is het huis verder helemaal opgeknapt dus verdere schade is er niet.
De makelaar deed het heel makkelijk overkomen hoeft alleen maar een meter geplaatst te worden. En dat valt gewoon tegen.

Het plaatsen schijnt niet zo moeilijk te zijn maar de procedures die je moet volgen voordat het uberhaupt zover is dat schijnt zolang te duren.

Ik ga hierover contact opnemen met de verhuurder kijken of we tot een goede oplossing kunnen komen.

groetjes nikkie