ha
door hansdeweijer Apr 21, 2014 om 11:29
Huishouden & energie

Rolluiken schade

Door vermoedelijk kortsluiting in de schakelklok kwamen mijn 2 rolluiken naar beneden, terwijl 2 deuren openstonden.
Gevolg: grote schade aan beide rolluiken, moeten nieuwe pantsers in, aan mijn huis verder geen schade.
Centraal Beheer Achmea weigert vergoeding via mijn woongarantverzekering, omdat rolluiken niet in de algemene voorwaarden vermeld worden.
Is dit correct?

1968 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2014 om 12:06
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, rolluiken vallen (ik noem het maar inboedelverzekering) daar niet onder. Is het een eigen huis, bespreek dit dan met de VvE; misschien heeft men daar een pot voor opgebouwd, voor de buitenkant onderhoudskosten.

getty
door getty - Apr 21, 2014 om 13:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 21 apr 2014, 12:06]Nee, rolluiken vallen (ik noem het maar inboedelverzekering) daar niet onder. Is het een eigen huis, bespreek dit dan met de VvE; misschien heeft men daar een pot voor opgebouwd, voor de buitenkant onderhoudskosten.

En iedereen met een eigen huis heeft een VVE?

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2014 om 14:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=getty schreef op maandag 21 apr 2014, 13:46]En iedereen met een eigen huis heeft een VVE?

Dat weet ik niet, mevrouw; de meesten wel. Als zo'n VvE er niet is zetten, ook al weer de meeste mensen, er een op poten.

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2014 om 14:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin, informatie over VvE: klik hier en lees eventueel ook nog even klik hier.

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2014 om 14:52
16847 Antwoorden / 108 Vragen

ja @aurora1, ik weet wat een VvE is, dank u voor de moeite. Als @hansdeweijer wil reageren wat in zijn situatie van toepassing is hoeft er geen 'gesprek' te worden gehouden over een VvE.

user123
door user123 - Apr 23, 2014 om 05:31
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 21 apr 2014, 14:52]ja @aurora1, ik weet wat een VvE is, dank u voor de moeite. Als @hansdeweijer wil reageren wat in zijn situatie van toepassing is hoeft er geen 'gesprek' te worden gehouden over een VvE.

Wanneer ts zelf zijn opstallen verzekert zal de kans op een vve minimaal zijn.

Ontopic:

Heeft u een link naar de voorwaarden van uw verzekering ?

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2014 om 08:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wonderlijk dat daar zo'n grote schade door ontstond, want als die deuren openstonden , konden die rolluiken toch niet ver zakken.

En wat bedoelt u met: er moeten nieuwe pantsers in?

Waarom wordt er veronderstelt dat er een VvE zou zijn? Er wordt toch nergens gesproken over een appartement?