ma
door mark1541 Sep 29, 2014 om 19:41
Huishouden & energie

Seats and sofas

Hallo,

Onlangs hebben wij een bankstel (hoek) twv 1600 euro geleverd gekregen van seats and sofas.

Bij binnenkomst zijn we de bank gaan uitproberen en het blijkt dat er 4 zittingen zijn ingezakt.
Gebeld, en er zou dan een extern bedrijf komen die dit kwam repareren, maar we moesten wel 50 euro voorijkosten betalen. (Mag dit?)
Di valt toch onder de garantie.
Vandaag de meneer langas geweest en kon dit niet repareren en de bank moet waarschijnlijk opgehaald worden en terug naar de fabriek.
Maar wij zijn bang dat we hiervoor ook weer transportkosten a 145 euro moeten betalen.
Is er ook een mogelijkheid de koop te ontbinden want we zijn eigenlijk het vertrouwen verloren.

Hopende op een reactie terug

Mvg
M.Moorlag

486 4 Rapporteer

holstein
door holstein - Sep 29, 2014 om 20:37
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het is natuurlijk vervelend voor u als ik nu mijn gal zou spuwen over Seats en Sofa's en dat ik zeg hoeveel klachten en reacties er op deze site staan over dit bedrijf, daarom doe ik dat ook niet, wens u veel succes om door te dringen tot dit bedrijf.....

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2014 om 21:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, dit mag niet. Een ondeugdelijk product moet kosteloos worden hersteld. Zo staat het in de wet. Ook die transportkosten hoeft u niet te betalen. U laat gewoon die bank herstellen en dan betaalt u de rekening niet.

tenormin
door tenormin - Sep 29, 2014 om 21:25
16845 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 29 sep 2014, 21:09]Nee, dit mag niet. Een ondeugdelijk product moet kosteloos worden hersteld. Zo staat het in de wet. Ook die transportkosten hoeft u niet te betalen. U laat gewoon die bank herstellen en dan betaalt u de rekening niet.

Ja, helemaal waar maar...S&S trekt zich immers maar weinig van de wet aan, zoals we allemaal weten. lees hier. En dit is maar 1 link; de rest kan je op Google zelf wel vinden.

door 1953 - Sep 30, 2014 om 03:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vervelend wat u overkwam met het bankstel.

Geld terugeisen gaat zo gemakkelijk niet.

Seats & Sofas moet eerst herstelplicht doen: repareren of gelijkwaardig vervangend product. Pas na drie garantieclaims en herstelpogingen, kan pas bij de vierde garantieaanspraak tot ontbinding van de koopovereenkomst worden overgegaan.