pi
door pinkelot1 Jan 28, 2013 om 20:52
Huishouden & energie

Tariefsverhoging huur CV-ketel

De huur van mijn CV-ketel is in 4 jaar tijd met 14% gestegen. Dit is volgens mij meer dan de in de algemene voorwaarden genoemde ''indexering op basis van de tabel regelingslonen bouwnijverheid en installatiebedrijven van het CBS'', een tabel die niet meer bestaat overigens. Maar het bedrijf kan ermee wegkomen als ze in een dag-of weekblad een aankondiging doet dat de tarieven meer stijgen dan deze index. Uiteraard heb ik deze aankondiging nooit ergens gezien. Ik ga ze nu vragen wanneer en waar ze een volgende aankondiging gaan doen, want dan heb ik een maand de tijd om de verhoging niet te accepteren en de overeenkosmt tot verhuur op te zeggen, echter met inachtnemeing van artikel 13 leden 3 t/m 6, welke vermelden dat: wanneer ik dat doe en de minimale huurtermijn van 10 jaar is niet verstreken (en dat is het geval) ik de resterende huurtermijnen+ overige kosten ivm de beeindiging en de verwijdering van het toestel. Kortom, als ik tussentijds opzeg, moet ik toch alle huurtermijnen t/m de periode van 10 jaar betalen. Dit is een vrijbrief om elke tariefsverhoging te kunnen doorduwen, want ze hebben je in de pocket voor een termijn van 10 jaar. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
zie de voorwaarden op: http://www.voltalimburg.nl/klanten/volta/media/documenten/Algemene%20Voorwaarden%20voor%20Verhuur%20Volta%20Limburg_2012.pdf

2896 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

la
door lars22 - Oct 12, 2013 om 13:30
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,
ik ben hier ook net op gestoten.
Volgens mij moet je indien ze de voorwaarden of het tarief wijzigen niets betalen, dus ook geen resterende huurtermijn. Dit is enkel van kracht als je verhuist of andere.
Enkel als ze de tariefverhoging meer bedraagt dan de index moeten ze het aankondigen. Zelf moet je schriftelijk opzeggen voor het nieuwe tarief van toepassing is...
Tot slot bij het verwijderen van hun toestel staan ze niet in voor schade aan plafond e.a.
Zeer klantonvriendelijk allemaal...
Dit had ik best op tijd gelezen :p
succes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer