sw
door swvdveen74 Dec 16, 2012 om 12:03
Huishouden & energie

Uurloon

18-11-2012
Ik had maandag avond problemen met mijn CV ( intergas 9 jaar oud ) deze wou niet meer aanslaan.
Ik had de installateur gebeld die de cv bij mij had aangelegd deze had mijn verhaal aangehoord en zij dat het de Ventilator was die het probleem gaf.
Hij had die niet op voorraad en rade mij aan een Installateur te bellen die in mijn omgeving woonde
( Pranger en Rosier Dokkum ). Dit omdat hij zelf werk had ver weg en de hele week weg was.
De volgende dag heb ik meteen gebeld naar PenR en het probleem uitgelegd en ik kreeg te horen dat ze de ventilator wel op voorraad hadden en dat ze langs zouden komen.
Dit was om 15:30 ong deze montuur keek alleen en met een beetje geluk sloeg de cv weer aan. Deze sprong later weer uit. De volgende dag Won 7:30 stond de volgende monteur op de stoep met de onderdelen. 30 min werk en de cv deed het weer. Donderdag morgen wou de de cv weer niet aanslaan weer gebeld en monteur 3 kwam langs. En deze kwam tot de conclusie dat de branderautomaat Furmat niet meer goed was deze werd er ingezet om 15:30 door monteur nummer 4 deze kwam ook tot de ondeking dat de Expansivat stuk was dus deze moest ook vervangen worden. En ja nu waren de problemen op gelost. Tot ik de rekening kreeg
Deze kreeg ik zonder uitleg kosten € 756.36
Ik heb gebeld en gevraagd om een uitgebreide deze kreeg ik 2 dagen later hier was op de hand bij geschreven wat de diensten, onderdelen kosten.
De materialen prijzen stonden gelijk aan als ik ze zelf zou bestelen via internet.
Alleen de arbo uren vond ik aan de hoge kant. 3.42 uur € 201,78 ( ze zijn hier ong 2.30 uur geweest )
En het fijt dat er 4 verschillende monteurs zijn geweest en dat de 1 niet meteen de onderdelen er in heeft gezet. Nummer 2 de cv niet wat beter heeft geprobeerd uit/aan .Het verhaal dat er 4 verschillende monteurs zijn geweest. En als ze meteen alles goed hadden nagezien en dan verteld wat de kosten zijn dat was het beter geweest zo dat ik meteen een nieuwe cv kon aangeschafte.
Ik heb via de telefoon bezwaar gedaan met de uitleg. Ik zou binnen een week wat horen de heeft ong 10 dagen geduurd. En ik kreeg als antwoord dat ze er niets aan veranderen en dat de € 756.36 gewoon betaald moest worden.

Wat kan ik hier nog aan doen per x heeft mijn vrouw een handtekening gezet op de tablet.
(dit is wel gebeurd zonder uitleg )

Vrg S W

942 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jo
door jorisw - Dec 16, 2012 om 16:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Had monteur nummer 1 direct het probleem met 100% zekerheid kunnen verhelpen in veel minder tijd?

valerius-2
door valerius-2 - Dec 16, 2012 om 17:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

U rekent de tijd van reizen en ophalen van de spullen niet mee maar die zitten ook in de tijd verekend.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2012 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt zelf het probleem en de oplossing die u gegeven was door de originele installateur aangedragen. De eerste monteur is daarvan uitgegaan.

De vraag is natuurlijk of de ventilator en de branderautomaat echt wel kapot waren. Als het expansievat stuk was, dus intern lek, dat had u zelf kunnen controleren, is er niet genoeg druk en slaat de cv ook niet aan. Drie prutsers en 1 monteur. Dure les, maar helaas betalen.

f.
door f.tonnema - Dec 16, 2012 om 22:06
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

het is duidelijk dat de branderautomaat defect was,toen was immers het probleem opgelost,hoogstwaarschijnlijk was de ventilator niet defect en zou ik dat bedrag terugvorderen.Dat het expansievat ook lek blijkt te zijn staat los van het defect aan de ketel.Al met al was het een lastige storing omdat de ketel goed werkte wanneer de monteur erbij was .

mvg van een servicemonteur

cvtechnieker
door cvtechnieker - Dec 17, 2012 om 19:04
80 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=f.tonnema schreef op zondag 16 dec 2012, 22:06]het is duidelijk dat de branderautomaat defect was,toen was immers het probleem opgelost,hoogstwaarschijnlijk was de ventilator niet defect en zou ik dat bedrag terugvorderen.Dat het expansievat ook lek blijkt te zijn staat los van het defect aan de ketel.Al met al was het een lastige storing omdat de ketel goed werkte wanneer de monteur erbij was .

mvg van een servicemonteur



U geeft het enige en juiste antwoord in deze ......... volledig mee eens

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer