mc
door mcbzer Jan 16, 2013 om 22:32
Huishouden & energie

Verwarmingsketel die ook zelf energie opwekt

In de laatste kassa nieuwsbrief
word in een filmpje een verwarmingsketel genoemd die
ook zelf energie op kan wekken echter niet het merk van de ketel en ook niet hoe.
Is er iemand die hier iets vanaf weet?

519 8 Rapporteer

poltol
door poltol - Jan 16, 2013 om 23:25
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=mcbzer schreef op woensdag 16 jan 2013, 22:32]In de laatste kassa nieuwsbrief
word in een filmpje een verwarmingsketel genoemd die
ook zelf energie op kan wekken echter niet het merk van de ketel en ook niet hoe.
Is er iemand die hier iets vanaf weet?

poltol
door poltol - Jan 16, 2013 om 23:27
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Handig,

Antwoord er niet bij.

uitleg uit de WIKI

Vr.gr. poltol.

poltol
door poltol - Jan 16, 2013 om 23:28
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

betere uitleg

poltol.

mc
door mcbzer - Jan 17, 2013 om 19:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank,poltol

Vooral je tweede antwoord is heel duidelijk,
vreemd eigenlijk dat bv de consumentenbond bij hun testen hier nooit over gerept hebben.

met vriendelijke groet,

mcbzer

poltol
door poltol - Jan 17, 2013 om 20:35
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=mcbzer schreef op donderdag 17 jan 2013, 19:27]Hartelijk dank,poltol

Vooral je tweede antwoord is heel duidelijk,
vreemd eigenlijk dat bv de consumentenbond bij hun testen hier nooit over gerept hebben.

met vriendelijke groet,

mcbzer

Dat is niet zo vreemd als het lijkt.
Dit soort "ketels" zijn nog geen gemeengoed en vaak worden ze in kleine [proef] sries vervaardigd.
Ook de bouwers / fabriekanten experimenteren nog volop.
Bij sommige nieuwbouw projekten wordt bv één [1] woning met een experimentele ketel opgeleverd.
Die ketel en het huis worden dan extra bemeten, dit om duidelijke vergelijkingen te krijgen.

Vr.gr. poltol.

audb
door audb - Jan 18, 2013 om 12:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Via google :

Echter heb ik begrepen dat de opbrengst niet in verhouding zou staan t/o de meer kosten.

mc
door mcbzer - Jan 18, 2013 om 21:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Stof tot nadenken dus, en goed vergelijken!

met vriendelijke groet,

mcbzer.

ni
door nielsthijssen - Jan 22, 2013 om 21:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

het aandeel elektriciteit produktie wordt bepaald door je gasverbruik... dus je fakkelt gas af, en een beetje elekriciteit komt terug (max 1000Watt).
beter is dan een warmtepomp goed gedimensioneerd te plaatsen en met zonnestroompanelen bv te voeden. Nu blijf je fossiel fakkelen, en CO2 uitstoten (en verbonden aan de gas-meter, met navenant stijgende vaste lasten....)