an
door anton68 Jul 2, 2014 om 23:29
Huishouden & energie

Voorschot van 50% normaal bij plaatsen zonnepanelen?

Is het normaalgesproken dat er 50% voorschot betaald dient te worden bij het plaatsen van zonnepanelen? Zelfs bij het plaatsen van een veel duurdere keuken hoeft dit niet.

1278 3 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 3, 2014 om 00:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is geen verplichting maar bij levering van de spullen op de pllaats waar het gemonteerd zal worden kan dat wel een optie zijn. Maar geen verplichting. Als u geen vertrouwen op de maker heeft ja dan moet u het niet doen.

ke
door keeskees78 - Jul 9, 2014 om 11:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

50% is erg hoog, dit is ook het wettelijk maximum. Zelf zou ik nooit meer dan 30% vooruit betalen. Wellicht is er een buurman/vriend/familielid die al zonnepanelen heeft laten installeren en dus een betrouwbare installateur weet?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 9, 2014 om 11:13
937 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien dat het bedrijf ook geen geld heeft om alles op voorraad te houden, zeker omdat veel kleinere installateurs alles speciaal voor u bestellen. 50% aanbetaling is dan helemaal zo gek nog niet. Zeker omdat het vaak om 70% materiaal gaat en 30% arbeid.

Het is allemaal de vraag of u het bedrijf vertrouwd. Zoek wat meer op google naar dit bedrijf, misschien vind u dan wel verhalen. Over het algemeen is het zo dat het beter is als u geen verhalen vind dan veel ;)