kl
door kloes Jan 14, 2016 om 13:13
Huishouden & energie

Wie heeft ervaring met een geluidsisolerende wand ivm overlast buren

Ik denk er over om geluidsisolerende wanden te laten plaatsen ivm overlast buren. Werkt dit echt? Heeft iemand ervaring? En wat zijn zoal de kosten die ik kan verwachten bij het laten plaatsen?

23726 9 Rapporteer

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jan 14, 2016 om 14:40
7373 Antwoorden / 14 Vragen

lees wat hierover geschreven staat;  http://www.gehorighuis.nl/oplossen/wand-naar-buren/  zal u mogelijk op weg helpen.

Topantwoord

marita567
door marita567 - Jan 14, 2016 om 16:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo kloes ,

hier vind uw informatie voor een geluidsisolerende wand .

http://www.akoestiekwinkel.nl/woning/geluidsoverlast-buren-isoleren

Topantwoord

koekeloer
door koekeloer - Jan 15, 2016 om 11:48
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zou dit vragen aan de persoon die de wanden gaat plaatsen. Geeft hij garantie op minder geluid, en zo ja, hoeveel dB ?

audb
door audb - Jan 15, 2016 om 11:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het echt constante overlast is dan zou ik eerst even met u buren gaan praten evt samen met een wijk agent.

De meeste mensen weten niet eens dat ze overlast veroorzaken immers is geluid wat je zelf maakt prettiger voor jou dan voor een ander.

Mocht u een huur huis hebben dan is de tweede stap om de woningbouw hier over aan te spreken en sta dan wel met twee benen op de grond want meestal zeggen ze dat u het zelf moet uitzoekken en dat mag dus niet ze moeten u een goede woonomgeving biedden maar let wel op de overlast momet gewoon erg zijn een keer wat hard geluid moet u namelijk apcepteren dat zijn dagelijkese geluiden wel moet het na 8 uur avonds normale rust zijn en na 10 uur zelfs helemaal rustig.

Komt u er helemaal niet uit en gaat het echt om overlast dan zou u als laatste naar de kanton rechter moeten stappen maar ook hier geld bewijslast moet sterk zijn en er moet sprake zijn van echte overlast een paar spellende en hard schreeuwende kinderen zal de rechter echt niet zien als echte overlast.

Eeb tv of geluids installatie die voluit staat is dat wel weer.

kl
door kloes Jan 15, 2016 om 12:43
9 Antwoorden / 12 Vragen

Hartelijk dank voor uw reactie. Maar alle bovenstaande tips zijn allemaal al gepasseerd. Nu heb ik een andere woning aangeboden gekregen maar qua huis wil ik eigenlijk niet weg. Vandaar dat ik over de wanden aan het denken ben. En de kantonrechter. Daar moet je wel heel beslagen ten ijs komen. Praten met de buren is al meerdere malen gebeurd. Maar zij redeneren dat zij in hun huis moeten kunnen leven zoals zij willen. Woningbouw is ook al wezen praten. Dan gaat het even goed.

Topantwoord

te
door teo - Jan 15, 2016 om 12:39
82 Antwoorden / 30 Vragen

Waar bestaat de overlast uit?
Tegen zware basgeluiden bv. helpt lichte geluidsisolatie zoals foam geen zier,
Alleen n wand van bv steen zou iets kunnen helpen.
'Laten plaatsen" zal niet goedkoop zijn.

Topantwoord

ar
door arievandermeer - Jan 15, 2016 om 16:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet goed bekijken welke geluiden je opvangt.
Heb een gehele beneden verdieping in de geluidswand staan. Aangebracht door aannemer in opdracht van de woningstichting.
Kan zeggen dat sommige geluiden worden gedemt maar contact-geluiden totaal niet. dwz. de geluiden van stoten, schuiven,lopen, deuren gooien.
Dit is ook logisch omdat de huizen tegen elkaar zijn gebouwd, zonder een contactloze spouwmuur en de verdere muren ook gewoon doorlopen naar elkaar. Huis van ca. 1950. Bij nieuwere woningen is dit al voor 80% beter. Dus bedenk goed welke geluiden je last van hebt.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2016 om 22:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als er (ook) sprake is van contactgeluiden zoals via de vloeren, dan helpt dat niet en is het weggegooid geld.
Lees anders ook nog e.e.a. via deze link (onderaan staan er nog meer vragen over): http://www.klusidee.nl/Forum/geluidsisolatie-tussenmuur-t36343.html

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2016 om 21:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De verhuurder heeft u al een mogelijke oplossing geboden. Waarmee zou u dan naar de kantonrechter willen?

Kijk anders ook nog eens op de website van de huurcommissie en tik dan in het zoekvakje in: geluidsoverlast/geluidsisolatie.

h.
door h.terpstra - Jan 17, 2016 om 00:16
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Kloes,

Geef even aan in welke situatie u woont. Dan kan ik u concreet adviseren. Met de minste kosten. Schot voor de boeg. Gebruik geen glaswol uit de bouwmarkt. Sterkte. H.