allegonda
door allegonda Jul 3, 2015 om 09:41
Computers & telefonie

0x00000124..........wat nu ?

Sinds een paar weken blokkeert mijn computer. Er volgt een blauw scherm met foutcode 0x00000124. Er staat dat dit een "uncorrectable hardware error" is.
Als ik de computer afsluit en weer opstart, gebeurt deze blokkade soms dagen en soms 2 keer per dag. Inmiddels al van alles geprobeerd. Zou het een olossing zijn om de computer terug te brengen naar fabrieksinstellingen ? Zou het hardwareprobleem dan verholpen zijn?
Alvast bedankt en groetjes

1844 12 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jul 3, 2015 om 09:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Nee, waarschijnlijk niet aangezien het een hardware probleem betreft.

Hoe oud is de computer?

savagemick
door savagemick - Jul 3, 2015 om 10:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is er een defect in het geheugen of de processor. Als er nog garantie op de PC zit meteen teruggaan naar de leverancier. Geen garantie? Zoek een betrouwbare reparateur en vraag een offerte voor reparatie. Het kan zijn dat een nieuwe PC goedkoper is dan een reparatie.

ph
door philip36 - Jul 3, 2015 om 10:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet niet of u de computer ook al naar een herstelpunt, dus een herstelpunt van zeker 2 weken geleden, terug heeft gezet?

Als het voor u geen groot probleem is kunt u inderdaad de computer naar fabrieksinstelling terugzetten.
Het kan namelijk een niet goed werkende driver of Windows-file zijn.

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2015 om 12:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo allegonda,

Je krijgt dus een BSOD oftewel een Blue Screen of Death.
Én daarbij een foutcode metd e vermelding: hardware error, oftewel er is iets met een onderdeel van je computer niet (helemaal) in orde.

Een hardware probleem verhelp je niet door de computer naar fabrieksinstellingen (wat versta je daaronder?) terug te zetten. Kapot is kapot.
Maar goed: nooit geschoten is altijd mis.
Kun je proberen voordat je de compu naar een computerreparateur brengt.
Leeftijd compu? Welk systeem?

Controleer in ieder geval of de videokaart er goed in zit en of de ventilator schoon is.
Het kan een warmteprobleem zijn.

Suc6

ph
door philip36 - Jul 3, 2015 om 13:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens of u het daarmee op kunt lossen.

Zie http://howtech.tv/basics/how-to-fix-blue-screen-of-death-stop-error-0x00000124/

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2015 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De link van philip36: klik hier.

Suc6

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 3, 2015 om 15:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Houd ook eens de temperatuur van jouw processor en moederbord in de gaten.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 3, 2015 om 15:49
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Klik voor het bewijs dat het wel degelijk de oorzaak kan zijn en zeer waarschijnlijk ook is.

br
door brui0929 - Jul 3, 2015 om 15:59
634 Antwoorden / 10 Vragen

De oplossing voor 0x00000124 BSOD is het volgende houdt tijdens de herstart F8 ingedrukt. Kies na het opstarten voor disable signature driver enforcement option druk op enter.
De computer start normaal op.

allegonda
door allegonda - Jul 4, 2015 om 08:04
49 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 3 jul 2015, 09:52]Nee, waarschijnlijk niet aangezien het een hardware probleem betreft.

Hoe oud is de computer?
De computer is bijna 4 jaar !!

allegonda
door allegonda - Jul 4, 2015 om 08:12
49 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 3 jul 2015, 09:52]Nee, waarschijnlijk niet aangezien het een hardware probleem betreft.

Hoe oud is de computer?

Iedereen bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben echter niet zo bekwaam om allerlei onbekende programma's te laten draaien. Denk toch dat ik voor de optie van een bekwame computerreparateur zal kiezen.

Fijn weekend !!

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2015 om 13:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het om een laptop gaat zou u eventueel ermee naar een inloopspreekuur van Seniorweb kunnen gaan (voor de zekerheid de oplader meenemen voor als de accu snel leeg raakt). Die spreekuren worden doorgaans 1 x per week in de bibliotheek of een buurthuis o.i.d. gehouden. Waar en wanneer in uw woonplaats is op internet te vinden.
Gaat het om een desktop dan kunt u hulp thuis regelen van Seniorweb: klik hier.
Ik zou in ieder geval ook even controleren of er stof zit in de pc en die dan voorzichtig verwijderen. Bij een laptop kunt u het roostertje schoonmaken.