ni
door niki1 Oct 8, 2014 om 19:29
Elektronica & tv

4k TV retour

Ik heb een 4K TV gekocht bij BobShop.nl en deze voldoet niet aan mijn wensen en ik wil hem terugsturen. Ik heb hem nu 4 dagen gebruikt. Kan ik hem nog steeds terugsturen?

552 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 8, 2014 om 19:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ja.

Echter dat is in theorie.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2014 om 20:18
11543 Antwoorden / 51 Vragen
0

Altijd 14 dagen bedenktijd*
Bij Bobshop.nl heb je als klant voor al je bestellingen herroepingsrecht van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is.

Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De koper zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de consument het product wenst te behouden.
Indien je als koper van je herroepingsrecht gebruik maakt, zal deze het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de Bobshop retourneren.

Bij het retourneren van een product adviseren wij je het product aan te melden via onze retour/servicemodule. Op deze wijze vindt er een snelle afwikkeling plaats van je retouraanvraag.

Consumenten hebben dus recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product.

*De afkoelingsperiode geldt ook niet in de volgende gevallen:
- Aankopen die speciaal op bestelling zijn gemaakt;
- Cd’s, video’s, cd-roms en software waarvan de verzegeling is verbroken.

Wil je ons Herroepingsformulier downloaden klik dan op onderstaande link.

Bob's Herroepingsformulier

alfatrion
door alfatrion - Oct 8, 2014 om 21:04
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja, u kunt gebruik maken van het herroepingsrecht door binnen 14 dagen aan te geven dat u de koop wenst te ontbinden; ook wanneer u het product heeft uitgeprobeerd of gebruikt. U hoeft hierbij niet aan te geven waarom u de overeenkomst wenst te ontbinden. Ik zou hierover ook mijn mond houden. Ook hoeft u het product niet binnen die termijn terug te sturen. U krijgt daarvoor opnieuw 14 dagen vanaf het moment dat u de overeenkomst heeft ontbonden.

Gezien de waarde van het product raad ik aan om dit -afhankelijk van de aankoopprijs- aangetekend of verzekerd te doen. Hierdoor bent u er van verzekerd dat u uw geld niet kwijt bent als PostNL het pakketje kwijt raakt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 9, 2014 om 16:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Aangetekend versturen is compleet zinloos, ze vergoeden slechts tot en met 50 euro.
Nog afgezien, dat je niets hebt aan het verzendbewijs, als het niet aankomt (kans is aanzienlijk bij PostNL) heb je een groot probleem. Aangezien 'n bedrijf echt niet gaat crediteren zolang hij het product niet terug heeft en je dus waarschijnlijk uiteindelijk naar de rechter moet.
Veel mensen realiseren zicht dit niet, komen ze pas achter wanneer het misgaat. Daarom is die 8 euro voor deze dienst ook veel te duur, 69 cent zou redelijk zijn.

Het verzekerd versturen geeft iets meer zekerheid, maar het blijft met PostNL nog altijd een groot risico. Probeer je geld maar eens terug te krijgen met hun abominabele klantenservice.
Het beste stap je zelf in de auto en brengt het in eigen persoon terug.

alfatrion
door alfatrion - Oct 9, 2014 om 23:21
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Een aangetekend pakket is tot 500 euro verzekerd. Daarboven moet je verzekerd versturen.

De verkoper heeft wettelijk de verplichting om het bedrag onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen terug betalen nadat de koper de koop heeft ontbonden. Echter, het bedrijf mag wachten tot het moment waarop zij het product hebben of de track & trace code hebben.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 23:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik zou wel even op die site kijken bij retourneren en de procedure volgen die ervoor aangegeven wordt. Te vinden op de site via Klantenservice en dan de linkerkolom Ruilen en Retouren.

19
door 1953 - Oct 10, 2014 om 03:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Welke instructies geeft de leverancier herroeping en het retourneren na het annuleren van de weborder?

Sowieso in originele staat zoveel mogelijk verzenden naar de leverancier of anderszins conform de instructies.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig." 
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri ... Lees meer

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer