cd
door cdekker Aug 23, 2011 om 12:29
Computers & telefonie

Aansluiting kpn

Wij hebben net een huis gekocht en betrokken. Blijkt er geen aansluiting te zijn voor de telefoon (alleen een draad in een kast die van de telefoon zou zijn...). Wij willen gaan bellen/internetten via tele2. Nu verwijst KPN ons naar tele2 en tele2 naar KPN voor installeren van het kastje. wie heeft gelijk? wie is verantwoordelijk? ik las eerder eenzelfde topic uit 2008;daarin zou kpn verantwoordelijk zijn, maar zouden ze nog een oplossing zoeken met andere providers. is die oplossing er al (na 3 jaar)? wat is wijsheid;bij wie moeten we zijn?Alvast dank. Mw Dekker

4331 5 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 23, 2011 om 12:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Verantwoordelijkheid ISRA aansluitpunt: Om een Tele2 Internet (en Bellen, en TV) aan te sluiten is een werkend ISRA punt nodig. Indien een ISRA punt niet werkend is, dan komen de kosten voor herstel voor eigen rekening. Zorg dus eerst voor een werkend ISRA punt!

Bij KPN lees ik:
5. ISRA aanleggen

Indien er geen ISRA punt aanwezig is in uw woning vanwege:

•Nieuwbouw (woningen met een permanente woonbestemming en bedrijven, tijdens de bouw van het pand kan een klant meestal d.m.v. zijn bouwer al z'n nutsvoorzieningen aanvragen bij aansluitingen.nl)
•Verplaatsingen van invoerkabels (tijdens de verbouwing en niet nadat het pand verbouwd is en de kabel niet meer te vinden is)
•Aflassen van invoerkabels in geval van sloop van een pand.
Voor deze gelegenheden kunt u een verzoek indienen via www.huisaansluitingen.nl voor het plaatsen van een ISRA.

Voor alle andere situaties kunt u niet terecht bij www.huisaansluitingen.nl .

hagaman
door hagaman - Aug 23, 2011 om 13:43
107 Antwoorden / 5 Vragen

Beste ik heb een simpele verhaal voor u :)

1. waarom tele2 ?
2. Neem KPN dan bent u voordeliger en makkelijker uit dan met welke andere dan ook. en kpn zal ook alles zelf verzorgen tot en met uw modem toe. Dus ik zou niet teveel tijd verliezen, kappen met tele2. starten met KPN dan bent u binnen 2 weken zeker 100% aangesloten.
Ik ben persoonlijk ( zeg ik eerlijk ) niet bepaald fan van tele2, ze zijn te ouderwets met alles, en de apparatuur van ze is niet vrij toegankelijk.
ik kan 10 tallen mensen die jarenlang door tele2 zijn opgelicht. Dus ja :)
gewoon overstappen, dan heeft u dat gezeur ook niet.

tele2webcare
door tele2webcare - Aug 23, 2011 om 15:57
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cdekker,

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de aansluiting in je woning. Je bent zelf verantwoordelijk voor de aanwezigheid van een werkend ISRA punt, maar we kunnen je hier wel bij helpen. Wil je je postcode, huisnummer en klantnummer mailen naar danielle@tele2.com? Dan kan ik je van dienst zijn.

Op http://www.tele2.nl/internet-bellen/veelgestelde-vragen.html vind je alvast wat meer informatie over het ISRA-punt.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 9, 2011 om 11:45
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cdekker,

Nog bedankt voor je gegevens! Ik heb van mijn collega begrepen dat er inmiddels telefonisch contact is opgenomen om de situatie te bespreken. Er is inmiddels verbinding maar die is nog niet optimaal. Zoals afgesproken wordt er een monteur aangestuurd om de verbinding te controleren, daarna neemt mijn collega weer contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tele2webcare
door tele2webcare - Nov 8, 2011 om 15:52
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cdekker,

Ik heb van mijn collega begrepen dat de afhandeling inmiddels helemaal afgerond is en dat je de afgesproken compensatie ontvangen hebt. Mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag van je!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2