Eg
door EgbertB10 Apr 28, 2024 om 16:06
Winkels & webshops

Orthodaily

Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/

Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn.

Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs.

Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg.

De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat niet aangesloten is.

Als je iets terug wilt sturen dan moet dat uiteraard in de originele verpakking, maar aangezien de schoenen ingesealed zijn zal dat een probleem opleveren.

Veel lastiger maakt dit bedrijf het om terug te sturen want dat moet naar de klantenservice in Canada. Ik heb bij Post.nl gekeken wat dat kost. Bij een gewicht van zo'n 2 kilo is dat € 51,00. Kortom dat ga je echt niet betalen bij een factuur die ongeveer € 140 was. De kans dat het helemaal niet aankomt en teruggestort is te groot.

Iemand ervaring met deze lui?

Saillant detail: de gegevens op de website (telefoonnummer, support e-mailadres, het verhaal over Canada) zijn niet te kopieren, dus moet je alles overtypen.

1941 8 Rapporteer
sw
door swat1500 - Apr 28, 2024 om 16:09
3794 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, geen ervaring. Als een aanbieding te mooi klinkt om waar te zijn doe ik altijd verder onderzoek naar de addertjes onder het gras voordat ik bestel.

Kortom u bent het slachtoffer van een drooshipper waarvoor veelvuldig gewaarschuwd wordt.

sira
door sira - Apr 28, 2024 om 16:14
2358 Antwoorden / 24 Vragen

Orthopedische schoenen op internet? Hoe ziet u dat voor zich? Iedereen die orthopedische schoenen draagt, hebben allen dezelfde schoenen en pasvorm?

Dan kunnen die orthopedische schoenmakerijen wel gesloten worden. Totaal overbodig, want in China zit een bedrijf die een type schoen heeft die voor iedere voet geschikt is.

Even serieus, ik kan me haast niet voorstellen dat u zo naïef bent, maar orthopedische schoenen worden voor iedere persoon op maat en pasvorm gemaakt. Iedere voet is anders.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 28, 2024 om 16:18
7206 Antwoorden / 3 Vragen
Thijs12
door Thijs12 - Apr 28, 2024 om 16:47
552 Antwoorden / Vragen

Als je die orthopedische schoenen na een arts verwijzing bij de orthopeed laat aanmeten en passend laat maken zijn ze goedkoper. In de basiszorgverzekering geldt een eigen bijdrage van 126 Euro.  De echte kosten liggen tussen 1000 en 2000 euro.
Maar dan heb je ook wat!
Orthopedische schoenen uit de doos bestaan niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 28, 2024 om 16:58
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, als 'mosterd na de maaltij' (omdat ik de indruk heb dat deze waarschuwingen aan u zijn ontgaan, naast de verwijzing naar de reviews die @SJOPPY al gaf kan ik hier helaas niet veel anders mee u dan toch maar te wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline  en houd er dan dus ook rekening mee dat terugzenden voorzichtig uitgedrukt problematisch kan zijn.

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij www.consuwijzer.nl omdat er kennelijk wel een Nederlands adrs is. 'Niet geschoten is altijd mis'maar of het met toch nemen van actie succes zal hebben is zeer twijfelachtig. En nogmaals, helaas.

tenormin
door tenormin - Apr 28, 2024 om 17:00
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk niet dat er hier iemand is die daar ervaringen mee heeft. Mijn schoenen moet ik gewoon laten aanmeten bij een orthopedisch schoenmaker. Zou niet eens in me opkomen om dat via internet te doen, laat staan in China.

ne
door neodutchio - Apr 28, 2024 om 20:06
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn orthopeed verkoopt niet zomaar schoenen, die verkoopt een totaalpakket. Dat wil zeggen eerst mijn voeten helemaal doorlichten en daarna passen. Ik mag plaatsnemen op een verhoging waardoor mijn voeten op zithoogte zit van de orthopeed.
Sterker, mijn sandalen zijn compleet rond mijn voeten op maar gemaakt.

Ik zou niet weten hoe je dat online zou kunnen doen.

Over de website, welke verkoper kan leven van de verkoop van maar 36 verschillende producten? U zegt het zelf al, het adres is een bovenwoning in Amsterdam. Op de site ontbreekt het verplichte KVK nummer. Verzending duurt 2+8 werkdagen, dus 2 weken. En de retouren staan gewoon vermeld, deze moeten naar Canada. Waarom zou je uberhaupt daar willen bestellen?

ka
door kaartendraak - Apr 29, 2024 om 12:38
182 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat vraagsteller eerder diabetici schoenen bedoeld. Dat zijn geen originele orthopedische schoenen, maar meer voor mensen die wat dikkere voeten hebben en schoenen met klitteband nodig hebben om ze makkelijker aan te trekken en dragen. Bij deze schoenen zitten bijv geen lastige afwerkrandjes die altijd precies op je tenen enz drukken. De stof is ook heel erg soepel. Via Amazon redelijke prijs en altijd makkelijk retoursturen, in de meeste gevallen zelfs gratis. Komt het niet aan, geld terug.
Dergelijke schoenen zijn gewoon zonder aanmeting te koop, voor mijn vader heb ik zowel hoge als lage via Amazon gekocht, altijd een maatje groter bestellen, en hij is er tevreden over .Klantenservice bij Amazon is ook beter dan onbekende winkels.
Voor een tante dergelijke schoenen via hulpmiddelenwereld gekocht en ook daar is de service prima. Via deze winkel flink duurder, maar gewoon normaal retouradres. Wel eerst alle voorwaarden, retouradressen enz enz bekeken eer we bestelden.
En dat laatste is belangrijk als je voor het eerst bij een nog onbekende winkel besteld, eerst alles goed uitzoeken of ze betrouwbaar zijn, voorwaarden lezen enz, vooral als iets retour moet.
En ja, wat anderen ook zeggen, dit zijn geen echte orthopedische schoenen, prima geschikt voor mensen die moeite hebben met schoenen aantrekken(klitteband), de harde randjes direct op je tenen en wat meer ruimte bovenop de voeten nodig hebben.
Dus ik ben bang dat je ze moet bewaren tot je iemand weet die gewoon makkelijke schoenen voor 'moeilijke voeten' nodig heeft en nog geen schoenen aangemeten hoeft te hebben.

tenormin
door tenormin Apr 29, 2024 om 13:24
16845 Antwoorden / 108 Vragen

@Kaartendraak, dat kan al helemaal niet kloppen. Heb orthopedische schoenen die men gewoon krijgt aangemeten. En aanzienlijk duurder zijn. En wat jij diabetes schoenen noemt, (waar men dus niet perse diabetes voor hoeft te hebben) dat zijn gewoon verbandschoenen, die aanzienlijk minder kosten. Hoog model rond de €120,00, maar die koop ik altijd via Marktplaats. Die schoenen kunnen gewassen worden, dus niet echt "vies". Die koop ik dan voor binnen.