mathijs_b
door mathijs_b Oct 27, 2014 om 22:05
Geldzaken & recht

Abn Amro weigert machtiging voor hoogbejaarden

M'n schoonouders zijn hoogbejaard en kunnen de deur niet meer uit. Thuiszorg haalt ze uit bed, wast ze en verpleegt ze dus. Geestelijk gaan ze ook snel achteruit.
M'n vrouw regelt de geldzaken.
Het leek haar verstandig dat haar ouders haar officieel machtigen om de bankzaken af te kunnen werken als het nodig is.
Echter, ABN AMRO stelt dat m'n schoonouders persoonlijk naar de bank moeten komen om dat te regelen.
We zullen dus een ambulance moeten regelen om hun daar te krijgen. Een andere mogelijkheid blijkt volgens ABN AMRO er niet te zijn.
Wie weet een haalbare oplossing?

2419 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ridder_1
door ridder_1 - Oct 27, 2014 om 22:43
376 Antwoorden / 8 Vragen
0

Heb helaas hetzelfde gehad met mijn schoonouders.
Wellicht kan er een van uw schoonouders - die er nog het beste in staat is - mee
naar het betreffende filiaal. De bank wil het letterlijk en figuurlijk het "levende bewijs" zien dat de rekeninghouder(s) nog bestaat.
Trouwens na overleg met de bank-filiaalhouder stuurde hij later een medewerkster
naar mijn schoonouders toe om bij hun thuis eea te regelen, service van de zaak zo te zeggen. Maar dat was de ING bank, hoop dat ABN AMRO baas Gerrit Zalm ook nog oude ouders heeft die dit moeten gaan doen : )))

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De oplossing is simpel. Als uw schoonouders geestelijk nog goed bij te tijd zijn, kunnen zij via een notaris een notariële volmacht op laten stellen, zodat uw vrouw hun zaken kan behartigen.

Kijk op "de goedkoopstenotaris.nl" voor een notaris bij u in de buurt die dat voor ern redelijke prijs wil doen, en ook thuis komt voor de handtekeningen.

Zo'n volmacht is ook nuttig om alle andere zaken voor uw schoonouders te kunnen regelen,

U moet rekenen op zo'n € 200,00 aan kosten plus daarnaast de kosten van het huisbezoek.

pi
door pieterwolters - Oct 28, 2014 om 08:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is niet leuk, maar als ze het anders zouden doen zet je de deur wagenwijd open voor fraude en erger.

abnamro
door abnamro - Oct 28, 2014 om 10:03
142 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Mathijs_b,

Ik snap dat dit bijzonder vervelend is.

Normaal gesproken is het inderdaad zo dat wij bij het regelen van een machtiging de rekeninghouder(s) in persoon willen zien. Dit is zo omdat wij er zeker van willen zijn dat de rekeninghouder ook daadwerkelijk akkoord is; het gaat hier tenslotte om een maatregel die ingrijpende gevolgen kan hebben.

Nu komt het inderdaad voor dat de rekeninghouder niet meer in staat is zelf naar een bankkantoor te komen. In dat geval is het soms mogelijk de machtiging op een andere manier te regelen.

Graag ga ik nogmaals na of er in het geval van uw schoonouders geen alternatief is. Als u ons laat weten hoe wij contact met u kunnen opnemen, zullen wij dit aan uw bankkantoor voorleggen.

Met vriendelijke groet,

Webcare ABN AMRO
Mw. L. Rietdijk

mathijs_b
door mathijs_b - Nov 9, 2014 om 10:49
641 Antwoorden / 77 Vragen
0

Ik heb bericht gestuurd naar de klantenservice van ABN-AMRO met daarin m'n contactgegevens. Helaas na bijna 2 weken nog steeds geen reactie. Ik heb geen e-mail of ander adres van mw Rietdijk.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 10:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Lekker klantgericht van de Amro.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2014 om 11:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Goed bezig ABN AMRO (webcare)...

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2014 om 11:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=mathijs_b schreef op zondag 9 nov 2014, 10:49]Ik heb bericht gestuurd naar de klantenservice van ABN-AMRO met daarin m'n contactgegevens. Helaas na bijna 2 weken nog steeds geen reactie. Ik heb geen e-mail of ander adres van mw Rietdijk.

Je kunt het webcareteam bereiken via twitter @abnamro
Of via een contactformulier: klik hier.

Je hebt natuurlijk ook kans dat het webcareteam hier alsnog wederom reageert.

Mag toch aannemen dat je een kopie van de reactie van mw.L. Rietdijk meegestuurd hebt bij je bericht naar de klantenservice?
Zou ze maar eens gaan bellen!

Suc6

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

FK
FKprs - May 8, 2024 om 13:33
Geldzaken & recht

Glasvezel voor de prijs van een auto!!

Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer