SD
door SD1 Mar 9, 2010 om 11:22
Auto & vervoer

Afslaan bij afremmen of koppelen xsara 1.6 1998 berline

4 jaar geleden heb ik een xsara van 1998 gekocht na 3000 km knapte de distibutie en dus motor laten reviseren, nu loopt hij sinds een half jaar onregelmatig, toerental schommelt tussen 8 en 10 en slaat af bij afremmen en koppelen, stappenmotor vervangen dynamo vervangen sensor vervangen maar probleem blijft uitgelezen bij dealer, kan niet vinden, mijn garage weet het niet meer en ik ook niet, wie kan me helpen

935 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 9, 2010 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn buurman heeft een C3 en die heeft benzinereiniger van wynns gekocht en probleem verholpen.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2010 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

hansa53 schreef op dinsdag 9 mrt 2010, 21:40: mijn buurman heeft een C3 en die heeft benzinereiniger van wynns gekocht en probleem verholpen.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2010 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is allemaal gebeurt, is gereinigd alle contaktpunten zijn schoongemaakt eigenlijk moet je ervan uitgaan dat de motor een algehele poetsbeurt heeft gehad, maar het gebeurt alleen als je in de twee de koppeling intrapt en remt

hansa53 schreef op dinsdag 9 mrt 2010, 21:40:
hansa53 schreef op dinsdag 9 mrt 2010, 21:40: mijn buurman heeft een C3 en die heeft benzinereiniger van wynns gekocht en probleem verholpen.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2010 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

geenacker

Het lijkt me verstandig om deze wagen in te ruilen voor een wagen van een duidelijk jongere leeftijd. Als ik jouw bericht zo lees, dan is het duidelijk een maandagmorgen exemplaar of anders gezegd, een bodemloze put.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2010 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste read

nou dat is wel heel drastisch hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten en ik rijd er toch al ruim 4 jaar in en dit is mijn enige probleem en met de resessie van deze tijd kan ik mij geen jonger exeplaar veroorloven of u moet wat voor mij over hebben hij rijd overigens prima alleen als je stopt heb je een probleem, maar hij slaat ook direct weer aan, zelf als je de koppeling laat opkomen tijdens het afslaan
zelfs de bougies en de pdb sensor is vervangen

ve
door verwijderd - Mar 9, 2010 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

geenacker schreef op dinsdag 9 mrt 2010, 22:46: beste read

nou dat is wel heel drastisch hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten en ik rijd er toch al ruim 4 jaar in en dit is mijn enige probleem en met de resessie van deze tijd kan ik mij geen jonger exeplaar veroorloven of u moet wat voor mij over hebben hij rijd overigens prima alleen als je stopt heb je een probleem, maar hij slaat ook direct weer aan, zelf als je de koppeling laat opkomen tijdens het afslaan
zelfs de bougies en de pdb sensor is vervangen

Ach, zelfs onze "deskundige" read denkt dat iedereen zomaar een auto kan inruilen....gaat er ook gemakshalve vanuit dat het een maandagmorgenproduct is...
vergeet even goed te lezen en had dan kunnen weten dat een (franse) auto van inmiddels 12 jaar oud gewoon gebreken gaat vertonen...
Tja...je kunt niet overal verstand van hebben ook al denken sommigen dat wel..

ve
door verwijderd - Mar 9, 2010 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je, ik vraag aleen maar of iemand dit probleem kent rn of er wat aan te doen is

ve
door verwijderd - Mar 9, 2010 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat het een benzine model is?
Ff bij de carburator alles zuiver maken en doorblazen....waarschijnlijk zit een heel kleine lucht gaatje dicht.
Maar ik ben geen monteur.....en bij oudere modellen kan het wel gebeuren.

m.v.g. Robert.

ot: vraag me af waar de ware deskundigen blijven!.....

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

het feit dat er geen storings codes zijn wil niet zeggen dat er geen fout is denk bv aan de waardes van de lamda sensor wat zijn daar de waarde van?? regelt deze wel ? en is er geen vacuum lek? trek de stekker van de stappen motor af en kijk dan naar de reacties. het is waarschijnlijk een singel point injektie.kijk bij het inspuit blok of de gas klep steeds bediend word dus halen en brengen. een map sensor kan ook roet in het eten gooien. het moet tevinden zijn.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas zit er geen carburator meer in maar die die jij bedoeld is ook schoongemaakt, maar bedankt voor je reactie

lelyonnais schreef op dinsdag 9 mrt 2010, 22:56: Ik neem aan dat het een benzine model is?
Ff bij de carburator alles zuiver maken en doorblazen....waarschijnlijk zit een heel kleine lucht gaatje dicht.
Maar ik ben geen monteur.....en bij oudere modellen kan het wel gebeuren.

m.v.g. Robert.

ot: vraag me af waar de ware deskundigen blijven!.....

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb na lange tijd het probleem gevonden, het probleem was niet de motor maar mijn sleutel, de hoofdsleutel die ik gebruikte bevat een code voor de start onderbreker en daar zat dus een defect in, ik kwam erachter omdat ik met de hoofdsleutel ook de deuren niet meer kon openen dus heb ik de reservesleutel gepakt en nu loopt hij prima

ve
door verwijderd - Nov 22, 2010 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, veel rijplezier dan nog! En denk eraan, einde van de week gaat het sneeuwen.....