jo
door joha Nov 14, 2006 om 16:36
Computers & telefonie

Afspelen CD-RW

IK heb een audio bestanden gedownload op een CD-RW. Deze is alleen op mijn PC af te spelen. In mijn cd speler bij de tuner met versterker en in mijn auto wordt de melding no disk weergegeven op het display. Met muziek opgenomen op een CD-R gaat het wel goed.

Is het mogelijk dat een CD-RW wel afgespeeld kan worden op de normale audio cd speler? Wat moet je dan doen?

7970 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vermoedelijk moet de muziek na het branden afgesloten worden, dus open opnames waar nog iets bij kan accepteerd deze niet, en dan moet de RW ook afgesloten worden, het blijft wel geheel verwijderbaar, maar je kunt er niets meer bijzetten....

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is heel goed mogelijk dat de speler niet de cd-rw kan lezen, omdat deze anders is dan een cd-r.
Soms kan een firmware update helpen, maar kijt u eerste eens in de gebruiksaanwijzing va de speler, hierin staat wat de speler voor mediaformaten kan lezen.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt eens proberen om de CD-RW op een lagere snelheid te branden: 2X ofzo... Wellicht dat de CD-speler de informatie dan wel kan lezen. Er is kwaliteitsverschil in CD-RW media. Ik gebruik zelf uitsluitend Philips (iets anders komt er bij mij niet in). Consumententesten zeggen dat TDK en Sony zeer goed zijn. Ik persoonlijk vind het vreemd dat Philips zo slecht uit de testen komt. De branders van dit merk deugen voor geen meter maar de media is mijns inziens zeer betrouwbaar. De keuze is aan u...

Het kan zo zijn dat de CD-speler CD-RW niet kan lezen vanwege het simpele feit dat deze er niet geschikt voor is. Dat zou je moeten checken in de gebruiksaanwijzing...

In ieder geval succes. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk voor elk type speler of audioinstallatie naar de specificaties van de fabrikant voor dat specifieke apparaat. dat moet via internet redelijk een voudig te vinden zijn als u de bijbehorende paieren niet meer bezit.
Er is een goede kans dat het CD-RW formaat op de spelers niet wordt ondersteund.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er geen Multi Read logo op de audio cd speler staat heb je een beste kans dat het niet kan. Een CD-RW heeft een andere kleur en daarmee een andere reflectie. De laserstraal van je speler moet dat andere signaal kunnen herkennen, anders werkt het niet. Even simpel gezegd (en technisch misschien niet waterdicht).

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 02:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en nee... De reflectie is anders dat klopt maar het heeft niet direct iets te maken met een kleurverschil. In een CD-R en/of DVD-R worden "putjes" gebrand. De laser kan dan middels het meten van de reflectietijd bepalen of een bitje de waarde 0 of 1 heeft. In een CD-RW of DVD-RW worden naar mijn weten geen putjes gebrand. Er is hier eerder sprake van lichte en donkere streepjes... Daar hebben we het probleem! Een gewone laser ziet dan geen "putjes" oftewel alles lijkt hetzelfde en dan zegt-ie inderdaad "no disc".

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 08:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

gozik heeft gelijk: als u een cd-rw gebruikt om te branden en u wil die in een normale cd speler af kunnen spelen, dan MOET u de cd "afsluiten", anders zal ie het NIET doen.

een cd-rw afsluiten doet u met uw "brandprogramma". (zie help van dat programma)

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 08:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het branden voltooid is krijg je een melding als pop up in beeld, tenminste ik wel, die meldt dat het brandproces is voltooid en dat je het wilt afsluiten, daar kon hem de kneep wel eens zitten in dit geval.
....en op een lagere snelheid branden is sowieso beter voor het afspelen in b.v. auto, want die zijn daar gevoelig voor.
Als je begint te branden staat de brander op een hoge snelheid, maar die kun je beter naar beneden zetten, is ook beter....

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, vooruit, voor het nageslacht dan:

http://en.wikipedia.org/wiki/CDRW

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zal in dit geval dus niet helpen, want het gaat hier om de speler in de Hifi-set en/of in de autoradio.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb met hetzelfde probleem te maken gehad. Mijn oplossing was: het bijplaatsen van een nieuwe cd /dvd schrijver en lezer in de computer.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen dank voor de suggesties. De Cd speler in mijn audioinstallatie is 14 jaar oud en in de specificaties staat niets over het wel of niet kunnen afspelen van de CD-RW. De audiospeler in mijn auto is 3 jaar oud en daar staat ook niets in over een CD-EW afspelen.

De suggestie om na het branden de CD-RW goed aftesluiten lijkt mij een goede. Alleen hoe je dit moet realiseren bij de Nero brander weet ik niet want na het brandproces zie ik geen mogelijkheid om af te sluiten, alleen kan ik op de "klaar" toets drukken.

Groet, Joha

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

@ edwardus: dan had ik dus toch een beetje gelijk..."The different reflectance of the resulting areas make them APPEAR like the pits and lands of a prerecorded CD." Niet boos zijn hoor... :-)

Nero: als je "branden" of "nieuwe compilatie" (beginscherm) kiest dan kun je in het menu "branden" kiezen voor de optie "schijf sluiten". Dat is alles.

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe heb je de cd gebrand?

Als de nummers zijn weggeschreven als mp3 kan het zijn dat je audiospeler het niet kan lezen en krijg je die foutmelding.

Maak er dan een audio cd van bij het branden met Nero.

Bert

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Boos? Ikke niet hoor. Ik vond je aanvulling interessant en daardoor vroeg me ik af hoe het nou precies in elkaar zit, vandaar dat ik even de Wiki erbij gehaald heb.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kun je aannemen dat CD-RW's uberhaupt niet herkend worden in 14-jarige audio-apparatuur.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste joha,

een cd-rw afsluiten in nero doe je door VOOR je gaat branden in het brandmenu te kiezen voor "cd afsluiten"...

staat in de help ook zoals ik al gezegd heb.

groetend

Richard Faas

(ps een afspeler gebruiken waarvan bekend is dat ie uberhaupt in staat is cd-rw's af te spelen lijkt me ook wel handig ja trouwens)

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet het maar, het alles te maken met firmware.
Zo'n oude schrijver kan nooit moderne cd-rw herkennen.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staan geen MP3 bestanden op de CD-RW

De cd afsluiten na het brandproces in Nero is helaas ook geen oplossing. Ik ben bang dat er voor deze oude apparatuur geen oplossing is.

MVG Joha

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn radio, cassette en CD speler van Philips uit 1990 speelt alles af, in tegenstelling tot de auto uit 2004!

dus wat oude techniek?

Als de CD speler uit de draagbare stereo het doet, is het dus geen leeftijd, maar update's kan gewoon niet, verkeerde apparaat gekocht, als het erop staat kan het, anders diverse test CD's meenemen, en dan zie je dat sommige apparaten alles afspelen, zelfs vuile en beschadigde met krassen, zelf na bewerken met schuurspons kreeg ik wat geluid, met overslaan dat wel uit de sjouwbare Philips uit 1990 en de rest van alle apparaten doen niets... dus nieuwe beter, welke sukkel beweerde dat, meestal wel, maar dus niet altijd...

ve
door verwijderd - Nov 15, 2006 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ joha: ik heb zelf ook hele oude (lees: antieke) apparatuur. Uit de tijd dat Philips nog goed spul maakte LOL. En NEE, CD-RW werkt ook niet bij mij. Ik schat dat alle CD/DVD-spelers van rond 2000 en later wel rewritables kunnen afspelen. Dus: nieuwe kopen, helaas het is niet anders. Datzelfde geleuter hebben we nu met DVD-/+R DL (double layer). Die dingen draaien niet in oudere spelers. Als we HD-DVD en BlueRay krijgen, wordt het nog erger! Dus bereid je maar alvast voor!

@ gozik: het is bekend dat Philips bijna alles "slikt". Ik heb een nieuwere DVD-speler daar kan ik ook alles instoppen. Nouja... bijna alles dan. En nu is het genoeg. hehehe

@ edwardus: dus dan zijn we toch nog vriendjes? ;-)

Groetjes.