anouksanne
door anouksanne Apr 24, 2013 om 12:05
Voeding & gezondheid

After Sun lotion 'bedorven'?

Ik heb een after sun lotion waarop een uiterste houdbaarheidsdatum van april dit jaar op staat. Nou weet ik dat sommige dingen die over datum zijn daadwerkelijk slecht voor je kunnen zijn. Vlees bijvoorbeeld, dit bederft daadwerkelijk. Maar volgens mij kon de reden voor zo'n datum ook zijn dat het product mogelijk niet meer voldoet aan de fabrieksgarantie ten aanzien van bijvoorbeeld kleur, structuur en geur en dergelijke. Die producten zijn dan vaak nog wel bruikbaar.
Nou is mijn vraag, hoe zit dat met after sun lotion? Kan dit echt bederven en dan slecht voor je zijn of zal het in bijvoorbeeld juni misschien dikker of dunner ofzo zijn maar prima bruikbaar?

13918 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 24, 2013 om 12:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Kan niet echt kwaad en als het bedorven is merk je het vanzelf.
Enige wat gebeurt is dat geur minder wordt en de werking, maar dat is bij after sun minder een probleem dan met zonnebrand.
Je zou een (allergische) huidreactie kunnen krijgen, geen ramp maar dan kan ie echt weg ;-)

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2013 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ruik er eens aan. Ruikt het echt raar, dan wegdoen,. Zo niet, dan is er niets aan de hand, gewoon gebruiken.

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2013 om 13:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo anouksanne, Als het echt "over tijd" is merk je dat de substantie waterig geworden is. Dan is het wel tijd om het weg te gooien. Anders kan je het gewoon gebruiken.

holstein
door holstein - Apr 27, 2013 om 09:41
922 Antwoorden / 16 Vragen

Natuurlijk is het geen versproduct, dus die houdbaarheidsdatum kun je met dit soort dingen wel wat ruimer nemen.
Dit product is nog niet eens over de datum, maar ging het over vele maanden over datum, dan kan het anders zijn, want je smeert het wel op je huid en daar wil je geen rare reactie op krijgen, al denk ik dat het meevalt, maar dat is puur gevoel, weten doen we het beide niet.

el
door elckzijn - Apr 29, 2013 om 12:58
15 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een goede bodymilk gebruiken,zo'n aftersun lotion is gewoon onzin! ;-)

tenormin
door tenormin - Apr 29, 2013 om 13:06
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@anouksanne, hoewel het je vraag niet beantwoord: als je geen "freak" bent van merken: de Action had vanmorgen van alles wat zonnebrand is in de aanbieding: vanaf €2,29. Vergeleken met Ambre Soleil kan je daar 4 flacons van kopen. Nu de zon nog.....

ro
door rosa1983 - Jun 20, 2013 om 21:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou je toch willen adviseren om je aan het aantal maanden na opening te houden. Het icoontje staat aan de achterkant van de fles als een potje met geopend deksel met bijvoorbeeld 12M, wat inhoud 1 jaar na eerste gebruik te gebruiken.

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2013 om 22:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rosa1983 schreef op donderdag 20 jun 2013, 21:42]Ik zou je toch willen adviseren om je aan het aantal maanden na opening te houden. Het icoontje staat aan de achterkant van de fles als een potje met geopend deksel met bijvoorbeeld 12M, wat inhoud 1 jaar na eerste gebruik te gebruiken.

Tuurlijk, een jaar houdbaar. Voor fabrikant en verkoopplaats; kan veel langer gebruikt worden, zoals onnoemelijk veel meer dingen met een t.h.t. datum.

empyria
door empyria - Jun 21, 2013 om 06:03
504 Antwoorden / 3 Vragen

"...Maar volgens mij kon de reden voor zo'n datum ook zijn dat het product mogelijk niet meer voldoet aan de fabrieksgarantie ten aanzien van bijvoorbeeld kleur, structuur en geur en dergelijke. Die producten zijn dan vaak nog wel bruikbaar..."

Ja precies, gewoon gebruiken dus.

Liefst willlen ze natuurlijk dat je snel een nieuwe fles koopt...is weer geld in t laatje :-/