eclipse
door eclipse Jun 24, 2015 om 20:48
Computers & telefonie

Aio 5520

Hoi, mijn aio van hp 5520 weigert zwart te printen, het zijn NIET de originele, maar dat maaktte nooit uit, hij vraagt dan om cartridge beveiliging in de software uit te zetten en je krijgt geen bonuspunten :-) de andere kleuren doen het wel, ik heb nu al sinds gisteren 2 nieuwe cartridges erin gedaan, alles gedaan gewoon schoonmaken extra reinigen nogmaals en nogmaals maar er kom niet één zwart stipje op het papier iemand de oplossing ?? ik heb alle programma s doorlopen die hp biedt wat schoonmaken cartridge e.d

1456 16 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Jun 24, 2015 om 21:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

in het kader van niet geschoten is altijd mis, u zou het volgende kunnen proberen (nogmaals opnieuw installeren), klik hier.

Als ik google zie ik wel dat de hp 5520 nogal eens problemen heeft met de cartridges (en dan meestal de zwarte).

eclipse
door eclipse - Jun 24, 2015 om 22:37
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op woensdag 24 jun 2015, 21:01]Beste eclipse,

in het kader van niet geschoten is altijd mis, u zou het volgende kunnen proberen (nogmaals opnieuw installeren), klik hier.

Als ik google zie ik wel dat de hp 5520 nogal eens problemen heeft met de cartridges (en dan meestal de zwarte).

Hallo hope too be .
de printer software geeft alle kleuren weer .. alle kleuren en zwart hebben een vinkje.. status inorde ??? ik heb nog eens wat op de pinnetjes van de printer gdrukt de stekker eruit gehaald ..

eclipse
door eclipse - Jun 24, 2015 om 23:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ook alles ontkoppelen en stroom eraf en opnieuw de cartridges erin werkt niet no0g gekker normaal gaat een printer bij het vervangen van een cartridge een testpagina afdrukken, dat doet hij bu=ij geen enkele kleur ?? alles op fabrieks teruggezet maar helaas

pi
door pieterwolters - Jun 25, 2015 om 07:35
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat de nozzles zijn verstopt. Ik heb dat ook meegemaakt bij gebruik van niet originele cartridges. Gelukkig was dat bij een Canon waarbij de boel redelijk makkelijk is schoon te maken.

pino123
door pino123 - Jun 25, 2015 om 07:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is de leeftijd van de printer? Hoeveel print u ermee?

di
door digioma - Jun 25, 2015 om 11:05
646 Antwoorden / 29 Vragen

Zowel ikzelf als een kennis hebben ook deze HP printer.
Soms krijg je update's... (balkje onderin je scherm). Kennis waarschuwde me die gewoon te negeren; hij had ze wel binnengehaald en daarna werkte de printer ook niet meer. Gelukkig was deze vrij nieuw en hij heeft van de Media Markt een nieuwe printer gehad.

Media Markt had mij bij aankoop cartridge's van eigen merk geadviseerd, maar na installeren werkte de printer ook bij mij niet; dus terug naar de Media Markt I(woon er nog geen 5 minuten lopen vandaan) en ik kreeg gratis een set originele HP cartridge's.
Misschien alleen een originele zwarte HP cartridge kopen en die eens installeren; mogelijk is het probleem dan opgelost.

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2015 om 11:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Zijn meerdere klachten over dit probleem.
Maar een echte oplossing heb ik niet gezien (maar kan aan mij liggen).
De suggestie van digioma om eens een HP-cartridge te proberen wordt vaker genoemd.
Meld je probleem eens hier.

Suc6

he
door henkhh - Jun 25, 2015 om 12:39
174 Antwoorden / 0 Vragen

Het demonteren, reinigen met warm water en weer terugplaatsen van de inktcartidgehouder is vaak DE oplossing. Wanneer je een beetje handig bent en het goede gereedschap hebt is dit goed te doen. Kijk hier voor uitleg.

http://h30434.www3.hp.com/t5/Ink-Toner-Cartridge-Printhead-Issues/HP-PhotoSmart-5520-How-Do-I-Remove-Printhead/td-p/2949083

Succes

eclipse
door eclipse - Jun 25, 2015 om 12:55
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hallo alle reageerders, ik kon niet eerder antwoorden daar ziggo eruit lag...
ik heb deze printer bij bol.com gekocht, december 2013 nu heb ik een retour formulier bij de buren geprint.
MAAR : ik las ook dat deze printer niet meer in de verkoop is. dus wat bol.com dan gaat doen? dus hp gebeld vanochtend, ik vertelde dat dit mijn 2e aio 5520 in 2 jaar was die de geest gaf, en dat ik de eerste 5520 bij bol.com nog kon inruilen tegen een andere. de 5520 is niet meer leverbaar door bol.com
de man van hp zei dat alleen het eerste jaar HP fabrieksgarantie gaf? ik zei ik heb van U de photosmart b010 die defect is ook met zwarte inkt. ik heb de aio 5520 eenmaal al geretourneerd en er een nieuwe voor gekregen, wilt u nu zeggen dat ik met nog 6 cartridges op voorraad ik geen printer meer heb waar deze inpassen ?? maar hij kon niets voor me doen... tot ik zei ja maar ik heb de vragen op de kassa site en radar site gezien en het probleem aangedragen, waarop ik even moest wachten, na ca 1 minuutje kreeg ik de mededeling dat er de 29 juny een nieuwe aio 5520 aankomt :-) zonet de bevestigingsemail gekregen.... dus nu ken het wel. in mijn hp account ken de man zien dat ik vanh hp de 930 C had ( wat mis ik dat kastje ) zelf lekker je inkt navullen , dat er de aio B010 staat dat er 2 x een 5520 staat , dat vondt hij bij nader inzien ook niet kunnen . wel raadde hij nog aan om vooral de setup cartridge te gebruiken bij levering. dus maandag of dinsdag komt er een derde 5520 in mijn account bij hp met een serial en product nummer. ... ik hou jullie op de hoogte... dank voor jullie reageren en tijd.. ik heb deze de laaste 2 dagen al zo vaak schoongemaakt dat met kalibreren nu ook de kleuren raar gaan doen :-) ook had ik hem zoals gezegt door jullie van de stroom gehaald en cartridge opnieuw ingebracht, vreemde was dan dat hij niet direct een testpagina afdrukt ?? maar goed, even geduld .....

eclipse
door eclipse - Jun 25, 2015 om 12:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 25 jun 2015, 07:35]Wat is de leeftijd van de printer? Hoeveel print u ermee?

Hoi pino, dagelijks wel een a 2 a 4 tjes of een print screen van google maps . hij staat nooit droog zeg maar maar wordt ook niet zwaarbelast

eclipse
door eclipse - Jun 25, 2015 om 12:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=digioma schreef op donderdag 25 jun 2015, 11:05]Zowel ikzelf als een kennis hebben ook deze HP printer.
Soms krijg je update's... (balkje onderin je scherm). Kennis waarschuwde me die gewoon te negeren; hij had ze wel binnengehaald en daarna werkte de printer ook niet meer. Gelukkig was deze vrij nieuw en hij heeft van de Media Markt een nieuwe printer gehad.

Media Markt had mij bij aankoop cartridge's van eigen merk geadviseerd, maar na installeren werkte de printer ook bij mij niet; dus terug naar de Media Markt I(woon er nog geen 5 minuten lopen vandaan) en ik kreeg gratis een set originele HP cartridge's.
Misschien alleen een originele zwarte HP cartridge kopen en die eens installeren; mogelijk is het probleem dan opgelost.

ik gebruik d e instal cd, moet niet veel van updates hebben, je krijgt er zoveel rommel mee wat je dan weer moet wegvinken...maar zwarte inkt en HP ? dat schijnt geen beste samenwerking te zijn....

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2015 om 13:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

.....na ca 1 minuutje kreeg ik de mededeling dat er de 29 juny een nieuwe aio 5520 aankomt :-) zonet de bevestigingsemail gekregen.... dus nu ken het wel. .....

Bofkont! ;-)

eclipse
door eclipse - Jun 25, 2015 om 13:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 25 jun 2015, 13:02]@eclipse,

.....na ca 1 minuutje kreeg ik de mededeling dat er de 29 juny een nieuwe aio 5520 aankomt :-) zonet de bevestigingsemail gekregen.... dus nu ken het wel. .....

Bofkont! ;-)

Servicetype: U ontvangt het HP product. Gebruik het originele dooslabel. HP haalt het defecte product op • De afleveringsdatum van het vervangende product is naar verwachting op 29-06-2015 op het bovenstaande adres. Raadpleeg de website ... heb een hoop geld in hp gestoken Edrick :-) mag hopen dat er ook 6 nieuwe zwarte cartridges bijzitten :-) niet enkel de setup cartridges...wilde nog even kwijt dat je niet persé hp hoeft te gebruiken, hij accepteert ook refurbished dan moet je even een vinkje in de software weghalen, dat zegt ie dat ie de cartridges niet meer ken beveiligen?? en je ook geen bonuspuntjes krijg bij een nieuwe bestelling stelletje krenten :-)

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2015 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

..... mag hopen dat er ook 6 nieuwe zwarte cartridges bijzitten :-) .....
Nou ..... dát zal wel niet.
Anders wordt je voorraad ook veel te groot. ;-)
..... wilt u nu zeggen dat ik met nog 6 cartridges op voorraad .....

Vind het al mooi dat je een nieuw apparaat krijgt.

Met vr.gr.

eclipse
door eclipse - Jun 25, 2015 om 17:34
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Jongens/meiden, kwil het toch ff kwijt hoor, is geen reclame ofsow, maar had het probleem ook bij inkclub neergelegd, dat hun cartridges moeilijk doen, krijg net mail ( ziggo werkt) dat ik gratis voor nop nieuwe cartridges krijg :-) toch netjes,
anderzijds geef mij de oude cartridges maar ken jezelf de printkoppies reinigen. gaat niet bij de 5520 serie ( eruit halen )

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2015 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Dan is inkclub ook netjes bezig. ;-)
Kun je weer jáááren vooruit. ;-)