yl
door yluttikholt Mar 25, 2010 om 21:01
Computers & telefonie

Annulering vakantieveiling.nl

Ik wilde laatst de voorwaarden lezen van vakantieveiling.nl van één van die vakantie's en heb toen op bieden geklikt, zodat ik deze kon lezen. Vervolgens heb ik op ok, geklikt wat dus totaal niet mijn bedoeling was. Nu ben ik de hoogste bieder en heb ik die vakantie gekregen, en dat terwijl ik hem helemaal niet wilde. Ik kan hem zelfs niet eens betalen! Is hier een oplossing voor / kan ik hier onderuit komen?

27711 31 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Mar 25, 2010 om 21:22
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik lees dat ieder hoogste bod een koopovereenkomst tussen de bieder en de aanbieder is én ten allen tijde onherroepelijk is én dat U VERPLICHT bent om als hoogste bieder de transactie aan te gaan (zie voorwaarden 4.1). Daar moet U wel een bijzonder sterk argument hebben om de koop te annuleren. Moeilijk.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 25, 2010 om 21:28
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Heeft u uw gegevens gegeven? Dat zou niet nodig hoeven zijn om de algemene voorwaarden te lezen...

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 25, 2010 om 21:34
1163 Antwoorden / 60 Vragen

....en om te bieden moet er een bedrag ingevuld worden..... Weet u zeker dat u de reis gekregen heeft???

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2010 om 21:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo yluttikholt,

Je had helemaal niet op bieden hoeven klikken!
Even naar beneden scrollen op de site en op voorwaarden klikken!
Die vind je hier
Jammer, maar helaas.
Volgende keer niet zomaar op OK drukken. Niet handig.
Met vr.gr.

es
door essie02 - Mar 25, 2010 om 22:14
26 Antwoorden / 6 Vragen

En bovendien kan je niet eens bieden als je niet ingelogd (en geregistreerd) bent...

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 25, 2010 om 22:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien was ie wel ingelogd.

frans75
door frans75 - Mar 25, 2010 om 23:00
202 Antwoorden / 0 Vragen

En wat staat er in de bevestigings-mail?

yl
door yluttikholt - Mar 25, 2010 om 23:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik was idd ingelogd, jammer genoeg. Heb alleen nog geen bevestigingsmail, weet niet hoelang dat duurt bij hun????

druifje01
door druifje01 - Mar 26, 2010 om 08:33
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik hoop dat U geluk heeft. Anders zit er niets anders op dan de reis (weer) te koop aan te bieden of iets dergelijks.

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2010 om 11:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=druifje01 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 08:33]Ik hoop dat U geluk heeft. Anders zit er niets anders op dan de reis (weer) te koop aan te bieden of iets dergelijks.

Dat mag dus niet. Lees de voorwaarden:

Het is verboden om veilingen door te verkopen op welke wijze dan ook. De bieder moet de intentie hebben om in eerste instantie zelf op reis te gaan of als cadeau te geven aan derden.

yl
door yluttikholt - Mar 26, 2010 om 11:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

Aan de telefoon zeiden ze dat dat wel mocht en dat dat geen probleem was.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 26, 2010 om 11:39
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg 2 rode duimen op mn bericht van 22.36 maar had wel gelijk.

*proest*

druifje01
door druifje01 - Mar 26, 2010 om 12:07
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik stel mij voor dat cadeau geven ook een optie is. Edrick heeft dat al aangehaald. Waarom zou men een veilingartikel eigenlijk niet kunnen verkopen als de koop een foutje schijnt te zijn. Moet toch te doen zijn. Of, staat de reis op naam? Hoe werkt een reisveiling?

yl
door yluttikholt - Mar 26, 2010 om 12:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hem al op hyves te koop staan.
Volgens mij is er geen mogelijkheid om eronder uit te komen helaas. En de betaling moet al binnen 5 dagen, terwijl ik er niet eens het geld voor heb! Dus dat wordt een groot probleem, want ze doen ook niet op afbetaling o.i.d.

es
door essie02 - Mar 26, 2010 om 16:58
26 Antwoorden / 6 Vragen

Of het wel of niet mag weet ik niet, maar op Marktplaats word je ermee doodgegooid... Misschien kan je daar ook een advertentie op zetten..

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 26, 2010 om 17:10
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ Sonjaatje: ik geef je een hand... ook ik heb een rode duim omdat ik naar de waarheid vroeg....

Maar om toch nog even op de zaak in te gaan: was u ingelogd onder uw eigen (echte) naam? Heeft u daarvoor uw echte, bestaande bankrekeningnummer gegeven om te registreren?
Heeft u geen bevestigingsemails ontvangen (wellicht in uw spam-mapje) op uw bieding? Ik kan mij gewoonweg NIET voorstellen dat het zo eenvoudig werkt, en u toch echt meerdere handelingen uit moet voeren om te kunnen bieden. Ook schrijft u dat u nog geen bevestiging-email ontvangen heeft. Dit doet mij toch sterk vermoeden dat er niks aan de hand is (dus dat u niks gekocht heeft) en u wellicht niet goed gelezen heeft....

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 26, 2010 om 18:00
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Jippiiiiiiieeeeeeeeeeeeee nog een rode duim!!! Zoooo leuk om op deze manier mensen te helpen!!!!!!!! Ik ben GEK op rode duimen!!!!!!!

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 26, 2010 om 18:15
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Er heeft er hier 1 een serieus rood probleem :-)

yl
door yluttikholt - Mar 26, 2010 om 22:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geef geen rode of groene duimen.. Ik wil gewoon duidelijkheid!

Ik was ingelogd onder mijn eigen echte naam e.d. En ondertussen is ook het bevestigingsmailtje helaas binnengekomen. Kan er volgens mij op geen enkele manier onder uit. Wat mij verbaasd. Want idd, zo weinig handelingen voor iets wat zoveel kost is toch te gek voor woorden. En het ergste is nog dat ik dit niet eens kan betalen en ik geen uitstel o.i.d. kan krijgen.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 26, 2010 om 23:12
1163 Antwoorden / 60 Vragen

U heeft dus de email ontvangen met de text 'Gefeliciteerd, met uw bod van xxx Euro bent u de hoogste bieder geworden'. Hmmmm ik denk niet dat u blij bent met deze felicitatie.

Tja, dan is nog het enige advies dat ik u kan geven om een zeer nette (eventueel handgeschreven) brief te schrijven waarin u op een correcte manier uw situatie uitlegt en vraagt om coulance. Als u geluk heeft raakt u een gevoelige plek bij de desbetreffende medewerker. Niet geschoten is altijd mis! Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en denk niet dat u hier op een andere manier onderuit kunt komen...

Het spijt me dat ik u niet beter kan berichten, dat had ik namelijk veel liever gedaan. Veel succes met deze zaak!

yl
door yluttikholt - Mar 27, 2010 om 13:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb contact gehad met degene die de vakantie aanbied, en die heeft gezegd dat hij maandag met vakantieveiling.nl contact opneemt omdat hier wel een oplossing voor moet komen. Tevens heb is er een brief onderweg naar emesa BV. Wie weet heb ik geluk!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 27, 2010 om 20:28
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Zie je wel? Blijven lachen, vol blijven houden, komt goed! ;-)

we
door wedden - Dec 17, 2010 om 01:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook hetzelfde probleem, echter ik heb niet mijn eigen gegevens ingevuld.
Kan ik hier onderuit komen?

börgemeister
door börgemeister - Dec 17, 2010 om 01:54
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=wedden schreef op vrijdag 17 dec 2010, 01:22]ik heb ook hetzelfde probleem, echter ik heb niet mijn eigen gegevens ingevuld.
Kan ik hier onderuit komen?

Mogelijk niet! Je laat altijd een 'digitale (onzichtbare) handtekening' achter in de vorm van een unieke 'IP-adress'. Aan de hand hiervan kan benadeelde zich alsnog bij u aankloppen (met toegevoegde kosten) om alsnog te betalen.

nb
door nbw - Dec 17, 2010 om 02:13
521 Antwoorden / 24 Vragen

Ja natuurlijk kun je hier vanaf echter daar moet je wel wat meer voor doen dan hier vragen. Ga naar een rechtswinkel en 1 officiele brief is genoeg je stupide klikgedrag te vergeven.

stacey
door stacey - Dec 17, 2010 om 09:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=nbw schreef op vrijdag 17 dec 2010, 02:13]Ja natuurlijk kun je hier vanaf echter daar moet je wel wat meer voor doen dan hier vragen. Ga naar een rechtswinkel en 1 officiele brief is genoeg je stupide klikgedrag te vergeven.

Als je een overeenkomst (af)sluit door handtekening Of geklik is deze gewoon rechtsgeldig, daar gaat geen brief van de rechtswinkel je vanaf helpen.............

Zou wel mooi worden, ik klik er lustig op los overal met bestellen en afsluiten en laat hun brieven schrijven dat ik er niets aan kon doen....................

sj
door sjoerdhuisman79 - Dec 17, 2010 om 19:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zit het hier wat betreft je herroepingsrecht uit de Wet koop op afstand?

Die is hier toch ook gewoon van kracht. Dan moet een brief schrijven binnen 7 werkdagen voldoende zijn toch?!

th
door thesandman - Dec 17, 2010 om 20:12
73 Antwoorden / 0 Vragen

@Sjoerd,

lees jij je eigen link weleens?????????

Staat toch duidelijk dat reizen zijn uitgesloten van dit recht!

sj
door sjoerdhuisman79 - Dec 17, 2010 om 20:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

@thesandman, je hebt gelijk. Ik heb daar overheen gelezen. Ik heb vooral ingezoomed op het kopje 'Herroepingsrecht' waaronder ook een aantal uitzonderingen staan. Reizen/logies staan daar niet tussen. Vandaar mijn vergissing.

Maar ja helaas, dan zit er niks ander op dan te betalen. Stukje wetboek er ook nog op nagelezen:
...niet van toepassing op de overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten die logies, vervoer, het restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding betreft, indien de dienstverlener zich er bij het sluiten van de overeenkomst toe verplicht, deze diensten te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode.

pino123
door pino123 - Dec 17, 2010 om 21:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=thesandman schreef op vrijdag 17 dec 2010, 20:12]@Sjoerd,

lees jij je eigen link weleens?????????

Staat toch duidelijk dat reizen zijn uitgesloten van dit recht!

Ik denk dat het om het onderdeel veilingen gaat???????

Uitzonderingen
In enkele gevallen is de Wet koop op afstand in het geheel niet van toepassing. De belangrijkste uitzonderingen zijn:
reisovereenkomsten;
koop van onroerend goed;
financiële diensten;
internetveilingen.

Misschien alletwee leren.......

ta
door tante_til - Jan 13, 2012 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yluttikholt schreef op donderdag 25 mrt 2010, 21:01]Ik wilde laatst de voorwaarden lezen van vakantieveiling.nl van één van die vakantie's en heb toen op bieden geklikt, zodat ik deze kon lezen. Vervolgens heb ik op ok, geklikt wat dus totaal niet mijn bedoeling was. Nu ben ik de hoogste bieder en heb ik die vakantie gekregen, en dat terwijl ik hem helemaal niet wilde. Ik kan hem zelfs niet eens betalen! Is hier een oplossing voor / kan ik hier onderuit komen?

Ik weet dat dit al bijna een jaar geleden is geposted, maar ik erger mij helemaal kapot! Daarom wil ik ook echt reageren!

Hoezo drukte per ongeluk op bieden? Je moet eerst dan een bedrag in toetsen, op oke klikken en dan plaats bod! Daarbij was je ook nog eens ingelogd!

Neem je EIGEN verantwoordelijkheid en zoek het dan uit met vakantieveilingen, maar ga hun hier niet zwart lopen maken! Het is toch echt jou eigen en enige fout! Bied dan niet!

En nee ik ben niet van de club, maar wel iemand die graag mee bied en wel op der budget let!