je
door jetsesiersma Jun 17, 2015 om 15:48
Garantie & verzekeringen

Annuleringsverzekering vergoed niets?

Wij hebben een annuleringsverzekering afgesloten en nu de vakantie is geannuleerd krijgen we te horen dat het niet vergoed wordt.
De reden gegeven door Routemobiel is: “U komt niet in aanmerking voor een vergoeding. U bent niet samenwonend of getrouwd”.
Aangezien deze informatie(Niet samenwonend en niet getrouwd) van te voren al bekend was lijkt het mij niet dat zij deze verzekering mogen afsluiten.
Indien dit van te voren bekend was hadden wij een andere annuleringsverzekering kunnen zoeken waar dit wel van toepassing is.

Wij hebben nu dus betaald voor de annuleringsverzekering en niets vergoed gekregen omdat wij niet samenwonend of getrouwd zijn. Ook al was dit van te voren bekend heeft Routemobiel toch ons geld geaccepteerd en de verzekering afgesloten

Is er iets dat wij kunnen doen?

1246 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2015 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jetsesiersma,

Als er een geldige reden voor annuleren is, dan zou je dus minstens voor één persoon de reissom vergoed moeten krijgen.
Heb je dan een aparte annuleringsverzekering per persoon afgesloten?
Voor een volgende keer: laten vermelden dat het om een reisgezelschap van twee personen gaat!

Met vr.gr.

je
door jetsesiersma - Jun 17, 2015 om 16:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 17 jun 2015, 16:04]Hallo jetsesiersma,

Als er een geldige reden voor annuleren is, dan zou je dus minstens voor één persoon de reissom vergoed moeten krijgen.
Heb je dan een aparte annuleringsverzekering per persoon afgesloten?
Voor een volgende keer: laten vermelden dat het om een reisgezelschap van twee personen gaat!

Met vr.gr.

Samen onder 1 verzekering. Verzekering staat wel los van het bedrijf waar we geboekt hebben.
Reden van annulering is dat onze relatie beëindigd is.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2015 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan mij niet voorstellen dat er een annuleringsverzekering die op grond van die reden iets vergoedt.

Is toch veel te fraudegevoelig?

Mijn verkering is over en nou kan ik niet meer met haar op vakantie, betaslt u even uit?;-)

je
door jetsesiersma - Jun 17, 2015 om 16:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 17 jun 2015, 16:19]Kan mij niet voorstellen dat er een annuleringsverzekering die op grond van die reden iets vergoedt.

Is toch veel te fraudegevoelig?

Mijn verkering is over en nou kan ik niet meer met haar op vakantie, betaslt u even uit?;-)

Fraudegevoelig?
Je hebt bewijs nodig van annulering etc. Ik zie niet hoe iemand hier winst op kan maken.
Annuleringsverzekering is bedoeld voor onverwachte annuleringen om deze vergoed te krijgen toch?

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2015 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jetsesiersma,

Uit de verzekeringsvoorwaarden:

Andere situaties

Je gaat scheiden of je geregistreerd partnerschap of je samenlevingscontract wordt ontbonden. De scheidingsprocedure of de procedure voor het ontbinden van het geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract moet voor de reis begonnen zijn.

1.5 Kun je je reis annuleren als een reisgenoot annuleert?
Kun je aantonen dat een reisgenoot de reis heeft geannuleerd vanwege een situatie uit artikel 1.4? Dan kun je je reis ook annuleren. Wij vergoeden dan je annuleringskosten.

Reisgenoot
De persoon die op de boeking of reservering van je reis wordt genoemd.

Formeel hebben ze dus gelijk, aangezien geen van beide personen een geldige annuleringsreden heeft die in de voorwaarden beschreven staat.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2015 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Ook al was dit van te voren bekend heeft Routemobiel toch ons geld geaccepteerd en de verzekering afgesloten.....
Ja, omdat ze er vanuit gaan dat je wel eerst de annuleringsvoorwaarden leest.
Er hadden zich ook andere redenen - die wél in de voorwaarden staan - kunnen voordoen en dan was er wél uitbetaald.

Jammer voor je dat het zo gelopen is.

gerbera
door gerbera - Jun 17, 2015 om 16:34
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Klik voor het antwoordt. En lees de polisvoorwaarde ff door.

zoekster
door zoekster - Jun 17, 2015 om 17:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Kunt u niet een vriend(in) meenemen? Dat de achterblijver zijn/haar geld terugkrijgt?

pi
door pieterwolters - Jun 17, 2015 om 17:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jetsesiersma schreef op woensdag 17 jun 2015, 16:24][quote=tijger1 schreef op woensdag 17 jun 2015, 16:19]Kan mij niet voorstellen dat er een annuleringsverzekering die op grond van die reden iets vergoedt.

Is toch veel te fraudegevoelig?

Mijn verkering is over en nou kan ik niet meer met haar op vakantie, betaslt u even uit?;-)

Fraudegevoelig?
Je hebt bewijs nodig van annulering etc. Ik zie niet hoe iemand hier winst op kan maken.
Annuleringsverzekering is bedoeld voor onverwachte annuleringen om deze vergoed te krijgen toch?

Je hoeft er geen winst op te maken maar als het zo makkelijk zou kunnen zouden veel mensen zomaar reizen boeken en als ze dan later spijt krijgen (of het toch niet kunnen betalen) heel makkelijk kunnen annuleren. En daar is zo'n verzekering niet voor bedoeld.

je
door jetsesiersma - Jun 17, 2015 om 18:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 17 jun 2015, 17:45]Kunt u niet een vriend(in) meenemen? Dat de achterblijver zijn/haar geld terugkrijgt?

Omdat de reis en verzekering apart waren was de reis al geannuleerd voordat we de papieren konden inleveren hiervoor.
Heb me helaas niet genoeg verdiept in de polisvoorwaarden.
Volgende keer maar beter opletten

zoekster
door zoekster - Jun 17, 2015 om 18:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jetsesiersma schreef op woensdag 17 jun 2015, 18:00][quote=zoekster schreef op woensdag 17 jun 2015, 17:45]Kunt u niet een vriend(in) meenemen? Dat de achterblijver zijn/haar geld terugkrijgt?

Omdat de reis en verzekering apart waren was de reis al geannuleerd voordat we de papieren konden inleveren hiervoor.
Heb me helaas niet genoeg verdiept in de polisvoorwaarden.
Volgende keer maar beter opletten
Kan dat niet meer teruggedraaid worden? Er is immers voor betaald.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2015 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=jetsesiersma schreef op woensdag 17 jun 2015, 18:00][quote=zoekster schreef op woensdag 17 jun 2015, 17:45]Kunt u niet een vriend(in) meenemen? Dat de achterblijver zijn/haar geld terugkrijgt?

Omdat de reis en verzekering apart waren was de reis al geannuleerd voordat we de papieren konden inleveren hiervoor.
Heb me helaas niet genoeg verdiept in de polisvoorwaarden.
Volgende keer maar beter opletten

Al had u de annuleringsverzekering via dezelfde instantie afgesloten, dan nog zou er niet uitbetasld zijn.

Een relatie die over is, is geen reden om te annuleren.