wizard2
door wizard2 Dec 3, 2014 om 12:33
Computers & telefonie

Antilogger

Hallo,

Ik krijg een bericht om het beveiligings programma Zemana Antilogger aan te schaffen om mijn computer nog beter te beschermen.
Kosten: €16.95 per jaar.
Heeft iemand ervaring met dit programma en is het zinvol om dit aan te schaffen of is dit weer het zoveelste beveiligings programma?
In afwachting,
wizard 2

2183 14 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Dec 3, 2014 om 13:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet van wie je dat bericht hebt gekregen, maar het zal wel ergens als popup op een site verschenen zijn die je bezocht hebt...

Zemana Antilogger pretendeert een anti-keylogger programma te zijn.
Een keylogger programma is een klein programmaatje wat degene die het heeft geïnstalleerd verborgen kan zetten zodat het voor anderen niet op valt.
Dat installeren kan ook door middel van een soort computer virus-besmetting gebeuren die iemand mogelijk ergens opgelopen heeft.
Het programmaatje houdt alle toetsaanslagen bij die men doet en gedaan heeft.
Als jouw eventuele partner jou niet zo vertrouwen zou die partner het bij jou kunnen installeren om te kijken of jij de boel niet belazert ;-)
Een keylogger kan ook registreren wat de toetsaanslagen zijn die jij gedaan hebt als je bankzaken online doet, of om het even wat voor zaken online.
Jouw inlognamen en wachtwoorden worden dan ook geregistreerd.
Denk je dat je een keylogger op je computer hebt dan kun je het programma uitproberen, maar probeer eerst de free versie.

Klik hier-> Antilogger

ltmvz
door ltmvz - Dec 3, 2014 om 15:23
949 Antwoorden / 18 Vragen

Dit programma ervaar ik zelf als zeer nuttig. Ik had eerst de gratis versie maar heb nu al geruime tijd de betaalversie (is gratis weggever geweest, voor één jaar).

Als de betaalversie afloopt ga ik zeker weer over naar de gratis versie.

Ik zeg: doen!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 3, 2014 om 18:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer zich er 'n keylogger op jouw PC bevindt, gaat jouw 'security pakket' op tilt.
Sowieso heb je je firewall nog die toestemming moet hebben om deze aanslagen te delen met derde. Totaal overbodig dus.

Doet deze dat niet, dan is er iets grondig mis. Hoe te ontdekken? Zelf even 'n keylogger installeren, als het goed is, gaat het al 'mis' bij de installatie..

gompy2
door gompy2 - Dec 3, 2014 om 18:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 3 dec 2014, 18:22]Wanneer zich er 'n keylogger op jouw PC bevindt, gaat jouw 'security pakket' op tilt.
Sowieso heb je je firewall nog die toestemming moet hebben om deze aanslagen te delen met derde. Totaal overbodig dus.

Ik wil niet reageren op het onderwerp keylogger maar wel op het onderwerp firewall.
De Windows Firewall is een doorgangshuis voor gespuis wat van binnen naar buiten wil.
In de standaard instelling, en bijna iedereen heeft die, wordt er totaal niets geblokkeerd als er iets het internet op wil.
Ter informatie.

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2014 om 19:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Genoemde keylogger wordt wél geblokkeerd door Avast als je die wilt laten updaten.
Dan moet je dus je beveiliging (even) uitschakelen (en dat lijkt me niet handig).

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 3, 2014 om 19:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 3 dec 2014, 18:31]maar wel op het onderwerp firewall. De Windows Firewall is een doorgangshuis voor gespuis wat van binnen naar buiten wil.
In de standaard instelling, en bijna iedereen heeft die, wordt er totaal niets geblokkeerd als er iets het internet op wil.
Ter informatie.
Dit is niet leuk! ;-) Daar ben ik het helemaal mee eens, simpelweg omdat het volledig juist is.

Inderdaad had ik er even bij mogen/moeten vertellen dat dit niet de standaard firewall in Windows betreft, daar heb je werkelijk helemaal niets aan.

En heel veel dingen hoeven geen verbinding te maken met het internet om toch gewoon volledig werkzaam te zijn, voorbeeldje.

wizard2
door wizard2 - Dec 3, 2014 om 19:23
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 3 dec 2014, 14:53]Hallo wizard2,

.....is het zinvol om dit aan te schaffen of is dit weer het zoveelste beveiligings programma?.....
Ik zou zeggen NEE en JA op bovenstaande vragen.

Kan al járen zonder. ;-)

Informatie over keyloggers kun je hier lezen.

Met vr.gr.

wizard2
door wizard2 - Dec 3, 2014 om 19:38
125 Antwoorden / 58 Vragen

Hallo edrick3,

Ik zie steeds meer berichten over keyloggers terwijl ik
alleen maar een mening wilde hebben over de Zemana Antilogger.
Als ik het goed begrijp kan ik het bericht om deze Antilogger te downloaden en te installeren, gevoegelijk verwijderen en overgaan tot de orde van de dag ;-)
Zeer bedankt voor je moeite in deze.

groetjes van wizard2

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2014 om 19:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

.....is het zinvol om dit aan te schaffen of is dit weer het zoveelste beveiligings programma?.....
Ik zou zeggen NEE en JA op bovenstaande vragen.

Kan al járen zonder. ;-)

Informatie over keyloggers kun je hier lezen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2014 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

.....Als ik het goed begrijp kan ik het bericht om deze Antilogger te downloaden en te installeren, gevoegelijk verwijderen....
Ja hoor, dat kun je rustig doen.
Snap alleen niet helemaal hoe dat 'bericht' nu op je computer kan staan.
Heb je iets gedownload?

Met vr.gr.

wizard2
door wizard2 - Dec 4, 2014 om 11:55
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 3 dec 2014, 20:17]@wizard2,

.....Als ik het goed begrijp kan ik het bericht om deze Antilogger te downloaden en te installeren, gevoegelijk verwijderen....
Ja hoor, dat kun je rustig doen.
Snap alleen niet helemaal hoe dat 'bericht' nu op je computer kan staan.
Heb je iets gedownload?

Met vr.gr.

Hoi edrick3
Dat soort berichten krijg ik regelmatig van Ruud Groeneboer, Data Protection International in Gorinchem, sinds ik in 2012 bij hem Syst.Mechanic aangeschaft heb.

gr. wizard 2

edrick3
door edrick3 - Dec 4, 2014 om 12:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Dan wordt het al wat duidelijker.
Dus via een mail?
Dan is het dus gewoon een reclameboodschap om weer een product te verkopen.
(Of bij een update ?)

Met vr.gr.

ltmvz
door ltmvz - Dec 4, 2014 om 12:27
949 Antwoorden / 18 Vragen

Een verstandige man dus, die Ruud Groeneboer.?

wizard2
door wizard2 - Dec 4, 2014 om 12:28
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 4 dec 2014, 12:07]@wizard2,

Dan wordt het al wat duidelijker.
Dus via een mail?
Dan is het dus gewoon een reclameboodschap om weer een product te verkopen.
(Of bij een update ?)

Met vr.gr.

Via een mail, maar elke keer als ik zo'n mail krijg waarvan ik niet precies weet wat het voorstelt, stel ik mijn vragen op Vraag / Kassa en dan krijg op z'n minst een antwoord van jou waar ik wat aan heb. (Mijn dank daarvoor)

gr. wizard2