fr
door fransvlemmix Sep 26, 2014 om 10:55
Garantie & verzekeringen

Arbeidsongeschiktheid

Ik ben sinds 1999 arbeidsongeschikt en heb op 02-04-2014 weer een herkeuring gehad .En hoewel de orthopedisch chirurg chronisch rugklachten met zware beperkingen en elleboog klachten constateert. Wordt mijn uitkering toch stop gezet omdat het niet medisch objectiveerbaar zou zijn. Kan dit zomaar?? Want dat zijn alle mensen met psychische klachten, Qkoorts en mensen die na een chemokuur chronich moe zijn niet meer verzekert?!?!

Gr. Frans

782 13 Rapporteer

mo
door monica010 - Sep 26, 2014 om 10:58
71 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebeurt. Als ik u was zou ik snel een goede advocaat in de arm nemen en op tijd bezwaar maken!

fr
door fransvlemmix - Sep 26, 2014 om 11:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Is al gebeurd maar medisch niet objectiveerbaar.......Dus geen kans staat in Elke polis. Dus eigenlijk is niemand echt goed verzekerd!!

ge
door gerboe - Sep 26, 2014 om 11:12
806 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt meer als een noodkreet dan als een vraag als ik u bericht zo lees. De vraag stellen of dit 'zo maar kan' heeft niet zoveel zin. Maar zoals monica010 al aangeeft, op tijd actie ondernemen. Als dat al niet te laat is want u heeft het over een herkeuring van 2 april. Binnen 6 weken bezwaar aantekenen, als het om het UWV gaat, en hulp zoeken. Bijvoorbeeld via de juridische afdeling van een vakbond of via het Juridisch Loket of een advocaat. Het is zaak om in een bezwaarprocedure met bevindingen van artsen en specialisten te komen die uw bezwaar ondersteunen. Sterkte en succes.

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2014 om 11:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bent u soms een zelfstandige die een verzekering had afgesloten tegen ziekte en arbeidsongeschiktheid? Zo komt uw verhaal op me over.

fr
door fransvlemmix - Sep 26, 2014 om 13:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt ik was een zelfstandige maar heb mijn bedrijf wegens ziekte moeten verkopen.

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2014 om 14:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er zijn veel klachten over die AOV's (arbeidsongeschiktheidsverzekeringen). De criteria om ervoor in aanmerking te komen zijn uiterst streng, vooral als de ongeschiktheid niet klip en klaar kan worden aangetoond. Ik zou niet zo gauw weten wat u hier nog tegen kunt doen. als u er al een advocaat op heeft gezet.
Sterkte!

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2014 om 14:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik lees dat een geschil over de AOV ook bij het Kifid neergelegd kan worden. Ik dacht dat u daarvan was uitgesloten omdat u geen consument was maar indertijd een zelfstandige, toch lijkt dat anders te zitten. (weet het niet helemaal zeker)

Uw klacht dient uiterlijk 3 maanden nadat u antwoord van uw verzekeraar heeft ontvangen op uw klacht, bij het Kifid ingediend te zijn. Daarnaast mag de klacht niet eerder bij een rechter of andere instantie ter beoordeling zijn neergelegd. KLIK

Ik weet niet of u daaraan voldoet en over de uitkomst van een Kifid procedure wil ik u ook geen valse hoop geven, maar ik vermeld het toch maar.

ge
door gerboe - Sep 26, 2014 om 14:58
806 Antwoorden / 0 Vragen

Ook in het geval van een AOV voor zelfstandigen: zoek zo snel mogelijk hulp en dien tijdig een klacht in. Als het om medisch objectiveerbare klachten gaat is het zaak om eigen artsen en specialisten in te schakelen om de conclusie van de verzekeraar te weerleggen. En wel zoveel mogelijk rapporten die in dezelfde richting wijzen. Om er op die manier ervoor te zorgen dat er een erkende medische diagnose komt er dat er uiteindelijk overeenstemming komt tussen alle betrokken artsen en specialisten. Ga dit niet alleen aan want dan maakt u weinig kans vrees ik.
Voor zover mij bekend kun je bij het Kifid alleen terecht als particulier persoon.

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2014 om 15:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gerboe schreef op vrijdag 26 sep 2014, 14:58]
Voor zover mij bekend kun je bij het Kifid alleen terecht als particulier persoon.
Dat dacht ik ook totdat ik dit zag KLIK
Helemaal zeker ben ik er niet van, maar ik wilde het toch aangeven.

ge
door gerboe - Sep 26, 2014 om 17:01
806 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zoekster, als je dit document van het Kifid leest dan zie je dat alleen particulieren daar welkom zijn. Een zelfstandige zal zich bij de rechter moeten melden.

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2014 om 17:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gerboe schreef op vrijdag 26 sep 2014, 17:01]Beste zoekster, als je dit document van het Kifid leest dan zie je dat alleen particulieren daar welkom zijn. Een zelfstandige zal zich bij de rechter moeten melden.
Het gaat mij niet om gelijkhebberij. Ik zie gewoon dat Zilveren Kruis naar het Kifid verwijst in verband met een geschil over de AOV. Dan kun je altijd een balletje bij het Kifid opgooien of het toch nog mogelijk is. In de wet heb je in bepaalde gevallen ook reflex werking waarbij een zzp-er toch als consument mag worden gezien.
Is het niet zo, dan niet.

Over en uit.

ge
door gerboe - Sep 26, 2014 om 18:29
806 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zoekster, Zilveren Kruis verwijst inderdaad naar het Kifid maar daar staat niets over particulieren of zelfstandigen. Bij het Kifid zelf dus wel. De vraagsteller moet niet naar het Kifid maar naar de rechter. Het gaat me er alleen om dat de vraagsteller de juiste info krijgt.

target
door target - Oct 2, 2014 om 14:08
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=fransvlemmix schreef op vrijdag 26 sep 2014, 10:55]Kan dit zomaar??

.... niet meer verzekert?!?!

Er kan zoveel "zomaar". Naar dit soort voorvallen is al eens een werkgroep opgericht in 1970. Dit soort voorvallen zijn niets nieuws.

Sterkte met je strijd.