pj
door pjoeloe Mar 2, 2015 om 16:11
Huishouden & energie

Bank zakt in

November 2011 hebben wij een prachtig bankstel gekocht bij Nano Interieur in Capelle a/d IJssel (Rofra | Home). Na ruim 2 jaar begon de vulling van de zit gedeeltes in te zakken, dit ondanks dat we het advies van het opschudden/luchten/omdraaien goed opgevolgd hadden.

In november 2014 hebben we dit probleem voorgelegd aan de firma Rofra Home (bedrijf achter Nano Interieur). Vandaag hebben we eindelijk terugkoppeling gehad: "Geachte heer, mevrouw,

Het inzakken van kussens is een normaal verschijnsel na enkele jaren. Wij kunnen
dit voor u verhelpen maar niet geheel kosteloos.
Uw sofa dateert van november 2011, dus nu ruim drie jaar oud.
Voor nieuwe vullingen rekenen wij, inclusief brengen:

Zitkussen vulling: €35.- 2 x
Rugkussen vulling €35.- 3x
Longchair vulling €50.- 1x

Dus voor een totaalbedrag van €225.- is uw sofa weer als nieuw."

Hoe kan ik hier het beste op reageren? In mijn optiek gaat het hier om een ondeugdelijk product van €2600. Ik weet dat dit niet meer onder de garantie van 2 jaar valt. Maar toch.

3756 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2015 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Het inzakken van kussens is een normaal verschijnsel na enkele jaren. .....
Klopt.
Uiteraard blijft een bank niet 100% hetzelfde.
En na ruim 3 jaar zijn er dus gebruikssporen.
Lijkt me een redelijke prijs die ze hanteren om de bank weer in 'nieuwstaat' te brengen.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Mar 2, 2015 om 16:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@pjoeloe, Als mij zo'n aanbod werd gedaan zou ik gelijk toehappen. Ben zelf "hevig aan 't opschudden", maar het is werkelijk een gebruikers probleem en niet een ondeugdelijk product.

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2015 om 16:46
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als u het aantal "zituren" zou tellen en de kilo's die erop gezeten hebben, dat is dit een prettig aanbod. De garantie is niet oneindig.

hansje klein
door hansje klein - Mar 2, 2015 om 17:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@pjoeloe

Stel een bank gaat ongeveer tien jaar mee, waarbij de zitkussens altijd de zwakste schakel zijn, dan wordt de bank jaarlijks € 260,- minder waard. Na drie jaar kunnen laten vernieuwen is dus een goed aanbod. Misschien nog overleggen om alleen de zitkussens te laten doen?

komsja
door komsja - Mar 2, 2015 om 18:07
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Dat de kussens van een bank op een gegeven moment gaan inzakken heeft natuurlijk ook te maken met wat voor een gewicht er op zo,n kussen zit of neer ploft of laat vallen.
Een Bankstel kussen waar regelmatig en langere tijd een zwaarlijvig persoon op zit,zal natuurlijk eerder doorzak verschijnselen vertonen dan als daar geen zwaarlijvig persoon op zit.
Mijn zwager bijvoorbeeld (die man weegt dik 100 kg) en zit of ligt altijd op dezelfde kussens,dan is het niet zo raar dat zo,n kussen veel sneller doorzak verschijnselen gaat vertonen.

bu
door burgos - Mar 2, 2015 om 18:12
96 Antwoorden / 7 Vragen

Geweldig aanbod,heel snel doen.
Prima bedrijf zeg.

pj
door pjoeloe - Mar 2, 2015 om 20:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ok, bedankt iedereen voor alle reacties. De kosten zijn inderdaad laag, zeker omdat het waarschijnlijk alleen om het opvullen van de longchair gaat. Wij hadden alleen gedacht dat 2 á 2,5 jaar na aankoop wel erg snel was.

Aan het gewicht kan het (helaas) niet liggen want ik en mijn vriendin komen niet boven de 72kg uit :)

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2015 om 20:51
11541 Antwoorden / 51 Vragen

72 Kilo is ploffend/vallend "gaan zitten" wel even wat meer als gewoon "gaan zitten", maar dat terzijde.

pj
door pjoeloe - Mar 2, 2015 om 20:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zijn zuinig op onze spullen, dus er wordt hier niet geploft :)

tenormin
door tenormin - Mar 2, 2015 om 21:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@pjoeloe, laat ik dan even heel lang in de tijd teruggaan. Kocht in 1986 een bankstel bij Stoutenbeek, 2 tweezitters, prijs ƒ10.000,00. Engels bankstel dus heel veel stof en heerlijke kussens. Dat ging destijds ook wat inzakken, maar nog steeds comfortabel. (Wilde dat ik dat gewicht nog had van 52 kilo - ook dat is passé). Na veel schudden, opkloppen en doen ging na een aantal jaren toch ook de stof slijten, maar bleef verliefd op de set, dus laten stofferen (nieuw kopen was voordeliger). Maar in 2011 was ook deze stoffering aan de glee, en opnieuw stofferen was inmiddels onbetaalbaar geworden. Vanuit uw eigen bewoordingen gelezen: "prachtig bankstel" zou ik het, nogmaals, met beide handen aannemen, zelfs al zou u het over enige jaren weer moeten laten opvullen. Het punt bij een bankstel kopen is zelfs niet zozeer de stof als wel het frame. Als dat goed is, is later opnieuw stofferen zelfs een optie. Uiteraard als u er nog steeds comfortabel op kan zitten. (Ik mis mijn ouwetje nog altijd).

pj
door pjoeloe - Mar 2, 2015 om 21:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben inmiddels de keuze gemaakt om in te gaan op het aanbod.

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2015 om 22:31
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Suc6 verder met de bank!.

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2015 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=pjoeloe schreef op maandag 2 mrt 2015, 21:43]We hebben inmiddels de keuze gemaakt om in te gaan op het aanbod.

Lijkt me een verstandig besluit.
Nog veel zitplezier toegewenst.

Met vr.gr.