he
door hetty1964 Feb 9, 2015 om 15:38
Geldzaken & recht

Belastingsamenwerking

Mijn schoonmoeder kreeg van belastingsamenwerking Oost Brabant in december een acceptgiro106,50 euro. Deze heeft zij betaald, echter in januari kreeg zij weer een acceptgirokaart, nu voor 100,96. Nogmaals goed kijkend, bleek de eerste acceptgiro voor het belastingjaar 2012 te zijn!. Door het overlijden van mijn schoonvader hebben ( 12-11-2014) wij dit nu pas gezien. Wij hebben gebeld, de mevr aan de telefoon vertelde ons, dat zij een nieuw systeem hadden, waaruit bleek, dat zij een enorme achterstand hadden. Zij mochten tot drie jaar terugvorderen. Kan dit zomaar. Zij hebben hun boekhouding niet op orde. Kunnen zij nu voor drie jaar een betaling vorderen. Het nummer wat wij hebben gebeld is 088-5510000
er zullen ongetwijfeld hier heel veel mensen de dupe van zijn. Ik ben heel benieuwd naar uw reaktie.

2524 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2015 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hetty1964,

...... Zij mochten tot drie jaar terugvorderen. Kan dit zomaar.......
Ja, dat kan zomaar.

.....er zullen ongetwijfeld hier heel veel mensen de dupe van zijn......
Die zijn niet 'de dupe'. Je moet gewoon alsnog een verschuldigd bedrag betalen.
Dat dat wel eens niet zo goed kan uitkomen is een ander verhaal.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2015 om 15:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Zij mochten tot drie jaar terugvorderen. Kan dit zomaar. Zij hebben hun boekhouding niet op orde. Kunnen zij nu voor drie jaar een betaling vorderen.......

Ja, dat kan en dat mag.

getty
door getty - Feb 9, 2015 om 15:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou voor de zekerheid de administratie even goed nakijken of het inderdaad niet is betaald. Heeft u inderdaad de aanslag en nota nooit gehad, dan is het zuur voor u, maar moet u inderdaad nog betalen. Mogelijk komt dan de rekening van 13 en 14 ook nog. Ze zullen wel coulant met een betalingsregeling moeten zijn in dit soort situaties, maar er moet betaald worden.

mahadma
door mahadma - Feb 9, 2015 om 16:16
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht is het een optie als uw schoonmoeder geen held is qua boekhouding dat u of een ander familielid een machtiging krijgt zodat ze of de betalingen enz. uit handen nemen of dat samen gaan doen. Via internet kan de gemachtigde (eventueel) op afstand toezicht houden. Mogelijk dat er een en/of rekening van de bestaande gemaakt kan worden. Informeer eens bij haar bank.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Meestal kan voor dat soort aanslagen een machtiging tot automatische incasso worden afgegeven, zodat in termijnen geincasseerd wordt.

Als de aanslagen voor het jaar 2013 en 2014 komen, kan daar beslist een betalingsregeling worden getroffen, als betaling in één keer slecht uitkomt.

Het is vervelend, maar als de aanslagen niet eerder opgelegd zijn, is er helaas niet onder betaling uit te komen.

he
door hetty1964 - Feb 9, 2015 om 16:42
3 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 9 feb 2015, 16:16]Wellicht is het een optie als uw schoonmoeder geen held is qua boekhouding dat u of een ander familielid een machtiging krijgt zodat ze of de betalingen enz. uit handen nemen of dat samen gaan doen. Via internet kan de gemachtigde (eventueel) op afstand toezicht houden. Mogelijk dat er een en/of rekening van de bestaande gemaakt kan worden. Informeer eens bij haar bank.

he
door hetty1964 - Feb 9, 2015 om 16:43
3 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 9 feb 2015, 16:16]Wellicht is het een optie als uw schoonmoeder geen held is qua boekhouding dat u of een ander familielid een machtiging krijgt zodat ze of de betalingen enz. uit handen nemen of dat samen gaan doen. Via internet kan de gemachtigde (eventueel) op afstand toezicht houden. Mogelijk dat er een en/of rekening van de bestaande gemaakt kan worden. Informeer eens bij haar bank.

Volgens mij heb je de vraag niet goed begrepen. De adminstratie van mijn schoonmoeder is prima op orde, alleen de belastingdienst loopt achter!

ho
door hopetobehelping - Feb 9, 2015 om 16:46
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hetty1964,

het antwoord op uw vraag heeft u al: ja, dat kan en is ook niet meer dan logisch dat de belasting ge-int wordt.
Wie weet doet u het al, maar ik verwacht dat het voor uw schoonmoeder een hele geruststelling zou zijn als ze geholpen wordt en ze snel weet waar ze aan toe is. Probeer zo snel mogelijk de administratie van uw schoonmoeder helemaal op orde te hebben zodat u weet wat u nog kunt verwachten. Wellicht ook een afspraak maken wie in het vervolg schoonmoeder helpt bij de administratie.
Uit ervaring weet ik dat het een hele geruststelling voor sommigen kan zijn als ze geholpen worden bij hun administratie zodat dat geen zorg meer is voor ze.
En uiteraard veel sterkte voor u en uw schoonmoeder in deze moeilijke tijd.

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2015 om 16:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hopetobehelping: schoonmoeder heeft helemaal geen hulp nodig! Waarom lezen mensen dingen die er helemaal niet staan??

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Veronderstelling komt waarschijnlijk door uw beschrijving. "Door het overlijden van mijn schoonvader, hebben WIJ dit nu pas gezien."

Blijkbaar werd door uw schoonmoeder uw hulp ingeroepen. En dan gaat men er normaal gesproken van uit, dat het moeilijk voor haar is.

ho
door hopetobehelping - Feb 9, 2015 om 17:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 9 feb 2015, 16:49]@hopetobehelping: schoonmoeder heeft helemaal geen hulp nodig! Waarom lezen mensen dingen die er helemaal niet staan??

Ik lees nergens dat schoonmoeder helemaal geen hulp nodig heeft.

De situatie en de vraag komen mij erg bekend voor. Heb persoonlijk bijna hetzelfde meegemaakt, vanuit die ervaring daarom ook mijn reactie. Denk dat het erg fijn is voor schoonmoeder als ze hulp krijgt (ook in het geval dat dit niet nodig is), zeker in de eerste maanden totdat alles helemaal helder en de administratie weer op orde is (wat nu blijkbaar niet het geval is).

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hopetobehelping

Waaruit maakt u nu op dat de administratie van schoonmoeder niet in orde is?

Zij krijgt een rekening en betaalt die. Dan krijgt zij kort daarna weer een rekening van diezelfde club en is dasrdoor blijkbaar in verwarring.

he
door hetty1964 - Feb 9, 2015 om 17:44
3 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=hetty1964 schreef op maandag 9 feb 2015, 15:38]Mijn schoonmoeder kreeg van belastingsamenwerking Oost Brabant in december een acceptgiro106,50 euro. Deze heeft zij betaald, echter in januari kreeg zij weer een acceptgirokaart, nu voor 100,96. Nogmaals goed kijkend, bleek de eerste acceptgiro voor het belastingjaar 2012 te zijn!. Door het overlijden van mijn schoonvader hebben ( 12-11-2014) wij dit nu pas gezien. Wij hebben gebeld, de mevr aan de telefoon vertelde ons, dat zij een nieuw systeem hadden, waaruit bleek, dat zij een enorme achterstand hadden. Zij mochten tot drie jaar terugvorderen. Kan dit zomaar. Zij hebben hun boekhouding niet op orde. Kunnen zij nu voor drie jaar een betaling vorderen. Het nummer wat wij hebben gebeld is 088-5510000
er zullen ongetwijfeld hier heel veel mensen de dupe van zijn. Ik ben heel benieuwd naar uw reaktie.

Beste allemaal,

Bedankt voor de reakties. Mijn vraag is beantwoord. Ik wil verder geen discussies over of mijn schoonmoeder nu wel of niet haar adminisatratie kan bijhouden. Dat is geheel niet van belang geweest in mijn vraagstelling.