pe
door peter.jacobs Jun 26, 2011 om 10:36
Geldzaken & recht

Bereikbaarheid Post.nl voor klachten en service voor pakketten

Slechte bereikbaarheid voor klachten en service van Post.nl zowel telefonisch of via internet.
Heb volgende e-mail aan de webmaster van Post.nl gestuurd.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Pakketten uit Engeland komen al in geen 3 maanden meer aan op de bestemming.
Heb al 7 pakketten onderweg, die tot nog toe niet aangekomen zijn.

Telefonisch een klacht indienen bij jullie is onmogelijk.
Oftewel krijg je niemand aan de lijn, of je komt automatisch in het verkeerde menu terecht, of je moet een ander nummer bellen waar ze je vervolgens ook niet kunnen helpen.

De site van jullie zit vol fouten een klacht over een pakket indienen loopt tegen een onbereikbare pagina aan.

Kortom het is knap waardeloos met Post.nl

Ik hoop dat dit e-mailtje nog beantwoord word.

P.S. Een kopie van deze e-mail gaat naar de consumentenprogramma’s Radar en Kassa.

Groetjes,

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie hier verbetering in krijgen ?

14807 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 26, 2011 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Post.nl gaat niet over pakketpost....

En als er al 7 pakketten onderweg zijn, is er dan niet iets anders fout gegaan. Het zou toch wel heel sterk zijn als fouten toevallig altijd voor jouw adres voorkomen. Krijgen mensen in de buurt wel pakketpost?

ve
door verwijderd - Jun 26, 2011 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Post.nl gaat niet over pakketpost............ Natuurlijk wel!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2011 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie hier: klik

Het is verwarrend, omdat aangegeven is dat tnt post en postnl 2 aparte diensten zou worden. Maar volgens deze site lijkt dat niet het geval te zijn.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2011 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

zowel postnl als tnt express bezorgen pakketten
zelfs toen ze samen waren (tnt post) was dat zo.
Echter tnt express maakt gebruik van een track and trace code.
Hangt dus af hoe de verzender het verstuurt.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zondag j.l heb ik een klacht ingediend over een poststuk wat verkeerd bezorgd was ( dagtekening 12-8) wat op 21-8 bezorgd is bij mij, waarschijnlijk door de ontvanger van mijn poststuk.

Gisteren en vandaag ben ik erover gebeld door medewerker in Leeuwarden en ik heb net bezoek gehad van een medewerker in mijn woonplaats.

Er gaat contrôle plaats vinden van het bezorgen van de poststukken die aan mij geleverd horen te worden.

Ik ben erg te spreken over het feit dat aandacht gegeven worden aan het herhaald zoek raken van post.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na eindeloos proberen op de website wilde ik eigenlijk ook een vraag stellen over PostNL, maar ik besloot nog maar even geduld te hebben. Nu ik dit lees, maak ik me toch wel een beetje ongerust.

Ik woon in Frankrijk en ik heb via internet iets besteld in NL. Dat is 18-08 aangetekend verzonden. De verkoper heeft mij de track&trace code toegestuurd. Op 18-08 lag het pakket in het sorteercentrum. Op de website staat dat een aangetekend pakket naar Frankrijk er 2 à 3 werkdagen over doet. Het is nu de 23e en het pakket ligt nog steeds in het sorteercentrum. Dan moet het nog naar het distributiecentrum waarna het kan worden verstuurd.

Op de website staat alleen een 0900-nummer dat ik vanuit het buitenland niet kan bellen (en dat volgens vraagsteller dus ook niet-thuis geeft). Ik heb geprobeerd via Hotfrog en Alex om een ander nummer te vinden, niet gelukt. Ik heb het met chatten geprobeerd, maar de virtuele dame begrijpt de vraag niet. FAQ kent mijn vraag ook niet. Adres en emailadres niet te vinden.

Ik vraag me af wanneer de 2 à 3 werkdagen beginnen te tellen. Is dat na de terpostbezorging door de afzender of na de daadwerkelijke verzending door PostNL? Als het dat laatste is dan heeft het vermelden van die 2 à 3 werkdagen weinig zin. Beter zou dan zijn om aan te geven hoe lang een pakket bij PostNL blijft kamperen.

Kortom, anders dan tdehond ben ik samen met vraagsteller helemaal niet tevreden over PostNL, niet over de website noch over de contactmogelijkheden. Ik hoop voor Peter Jacobs dat zijn zeven pakketten alsnog aankomen en hetzelfde hoop ik voor mijn pakket, anders ben ik 216 euro armer.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bosbess: via hier kun je toch gewoon een vraag stellen over een pakket of aangetekende zending? Dat lijkt me het handigste, gelet op uw locatie.
Uit eigen ervaring (maar die dateren nog van de tijd dat het nog TNT was) kan ik zeggen dat ze vrij snel reageren (binnen 1/2 werkdagen).

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

(aanvulling op vorige post: wel even "overig" invullen bij "Waar gaat uw vraag over", anders wordt je verwezen naar track-and-trace)

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gijssie, bedankt. Enthousiast ging ik aan de slag. Helaas, na het stellen van de vraag moet je een formulier met allerlei verplichte gegevens invullen. Dat gaat dus mis bij postcode en huisnummer, die alleen zijn ingesteld op Nederland, waarna het adres en plaatsnaam automatisch verschijnen.

Een beetje pissig ging ik verder zoeken en toen kwam ik hier terecht. Morgen ga ik proberen, indien nog nodig, het nummer voor Post NL pakketten zakelijke klanten te bellen. Ik ben wel geen zakelijke klant, maar ze kunnen me misschien verder helpen.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervolg. Vandaag gaf track&trace nog steeds aan dat het pakket nog niet naar het distributiecentrum was verstuurd. Dus naar PostNL Leeuwarden gebeld. Voor Peter Jacobs:

088 868 68 68, menu 2.

Ik moest wel een paar minuten wachten, maar werd toen te woord gestaan door een vriendelijke dame, die mij niet verweet dat ik geen zakelijke klant was. Ik moest de verzendcode opgeven en toen zei ze dat het pakket al onderweg was. Op mijn vraag waarom track&trace dan nog steeds het sorteercentrum aangaf, kon ze geen antwoord geven. "Ik zie hier", zei ze, "dat het onderweg is naar u en u zult het een dezer dagen ontvangen." Afwachten dus.

Peter Jacobs, ik hoop dat ze jou ook kunnen helpen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag (26-8) mijn pakket ontvangen! Meteen nog even op track&trace gekeken. Daar ligt het nog steeds in het sorteercentrum! Dat schiet dus ook niet op, zo'n volgservice. Bij een eventuele volgende keer bel ik meteen met Leeuwarden. Maar ja, eind goed al goed.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosbess schreef op vrijdag 26 aug 2011, 14:14: Vandaag (26-8) mijn pakket ontvangen! Meteen nog even op track&trace gekeken. Daar ligt het nog steeds in het sorteercentrum! Dat schiet dus ook niet op, zo'n volgservice. Bij een eventuele volgende keer bel ik meteen met Leeuwarden. Maar ja, eind goed al goed.

@bosbess,
Fijn dat het pak er nu is. Dat volgsysteem werkt dus alleen maar met de gratie van de medewerkers.
Ik bracht laatst een pakje weg voor Spanje. Leverde het in en de [vakantie] medewerster kieperde het zo in een grote [post] container. Ho, ho riep ik gelijk dat pakje is niet in gescand. Moet dat dan, vroeg deze [niet blonde] dame? Ja, natuurlijk, zei ik anders werkt track en trace niet. Ooooooooooooooooo, dan zal ik die andere ook maar eens scannen. En ze haalde ze alle 30 eruit.
Zo raakt men dus het spoor bijster. De pakjes worden namelijk lang niet altijd automatisch gescand. Vooral die voor de diverse buitenlanden moeten handmatig ingelezen worden voordat ze in de betreffende landcontainer worden gedumpd.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Oct 21, 2011 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreselijk!!! Hier moet de politiek zich mee gaan bemoeien.
Ze zijn telefonisch onbereikbaar en jagen de mensen op enorme kosten. Zelf leg ik de limiet op 15 minuten wachten daarna verbreek ik de verbinding. Ik vind het zoiezo onredelijk om 0.45 per minuut te vragen zolang mensen nog in de wacht staan. Laat dat tarief dan pas ingaan op het moment dat je daadwerkelijk geholpen wordt.

Track en Trace werkt niet naar behoren. Mijn verstuurde pakket ligt nu al 4 dagen op het sorteercentrum. Als ik bel met het nummer in Leeuwarden dat elders hier op de site door iemand werd genoemd dan is hun eerste vraag: belt u particulier of zakelijk?
Indien je particulier zegt dan wordt je NIET geholpen maar zogenaamd doorverbonden om oneindig lang naar een overgaande telefoon te moeten luisteren. (2 x geprobeerd beide keren zonder resultaat)

Ze vullen hun zakken op een in mijn ogen onfrisse, criminele manier. (7 euro berekenen voor een kwartier in de wacht staan en geen stap verder komen noem ik crimineel)
Kassa doe hier iets aan, ik voel me machteloos!

ve
door verwijderd - Apr 17, 2013 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

PostNL Klantenservice
Postbus 99180
8900NA Leeuwarden
Betreft:
Retourzending Bol.com
Dit pakket is aangeleverd is op 06-04-2013 bij de Readshop.
Barcode: 3SLFVZ910302335 - 5140VA - 1
Geachte heer/mevrouw,
Naar mijn idee worden de bezuinigingen bij uw bedrijf afgewenteld op de klant.
Voor een klacht over uw service ben ik aangewezen op een betaalnummer 0900-0990 van in eerste instantie € 0,10 p/minuut en wordt vervolgens doorverwezen naar een betaalnummer 0900-0570 van € 0,45 p/minuut.
Dit heet, kortweg gezegd, zakkenvullen over de rug van de klant
Uw elektronische juffrouw Noor is alleen in staat tot het geven van een antwoord, dat op geen enkele manier met de vraag te maken heeft.
Vervolgens verwijst zij naar de bekende weg, die de vragen juist oproept.
Ook is nergens op uw site een E-mail adres te vinden, waar een klant kosteloos een vraag kan stellen over een door uw bedrijf gemaakte fout.
Er zijn inmiddels 11 dagen verstreken en bovenstaand pakket staat op TrackTrace.NL nog steeds met alleen de vermelding: Zending is ontvangen bij PostNL..
Aangezien het hier een retourzending betreft, kan Bol.com deze niet in behandeling nemen en dus ook niet crediteren.
Ik verzoek u hierbij op korte termijn onderzoek te doen naar de verblijfplaats van dit pakket en het pakket vervolgens te bezorgen bij Bol.com in Waalwijk.
Een scan van het verzendbewijs is als bijlage toegevoegd.
Ik overweeg uw kwalijke en klantonvriendelijke handelwijze aan te melden bij Kassa & Radar.
De wijze waarop u dit probleem oplost is daar mede van afhankelijk.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2013 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

rapido123 schreef op woensdag 17 apr 2013, 22:04:
Voor een klacht over uw service ben ik aangewezen op een betaalnummer 0900-0990 van in eerste instantie € 0,10 p/minuut en wordt vervolgens doorverwezen naar een betaalnummer 0900-0570 van € 0,45 p/minuut.
Dit heet, kortweg gezegd, zakkenvullen over de rug van de klant

Reken eens voor hoe ze met deze bedragen hun zakken kunnen vullen?

ve
door verwijderd - Apr 17, 2013 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op woensdag 17 apr 2013, 22:13:
rapido123 schreef op woensdag 17 apr 2013, 22:04:
Voor een klacht over uw service ben ik aangewezen op een betaalnummer 0900-0990 van in eerste instantie € 0,10 p/minuut en wordt vervolgens doorverwezen naar een betaalnummer 0900-0570 van € 0,45 p/minuut.
Dit heet, kortweg gezegd, zakkenvullen over de rug van de klant

Reken eens voor hoe ze met deze bedragen hun zakken kunnen vullen?

ve
door verwijderd - Apr 17, 2013 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op woensdag 17 apr 2013, 22:13:
rapido123 schreef op woensdag 17 apr 2013, 22:04:
Voor een klacht over uw service ben ik aangewezen op een betaalnummer 0900-0990 van in eerste instantie € 0,10 p/minuut en wordt vervolgens doorverwezen naar een betaalnummer 0900-0570 van € 0,45 p/minuut.
Dit heet, kortweg gezegd, zakkenvullen over de rug van de klant

Reken eens voor hoe ze met deze bedragen hun zakken kunnen vullen?

Als dat niet zo was hadden ze wel een gratis nummer om klachten te kunnen melden over hun eigen fouten.