to
door tommy22 Aug 6, 2007 om 17:33
Geldzaken & recht

Beslag legging op bank nummer

hallo

er is beslag gelegt op onze rekening zonder dat wij dat wisten.we hebben een regeling met die deurwaarder.en komen die ook elke maand netjes na

mag dit dan zomaar en kan je dan eind van de maand weer over je salaris beschikken de bank zegt van wel maar die hebben kosten van 150 euro gemaakt is dat ook normaal

tevens heeft de deurwaarder niks beslag kunnen leggen er stond geen geld meer op

wellig proberen ze het nog eens .

groetjes

324 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een beslaglegging zonder dat u hiervan op de hoogte was, klinkt niet erg aannemelijk.
En wanneer u niet betaald kan het vaker gebeuren en de kosten zijn dan ook weer voor u.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

De deurwaarder heeft beslag laten leggen op uw rekening. Dat betekent dus dat er als er wel een batig saldo op uw rekening staat, u dat geld niet zo maar mag uitgeven zonder dat de deurwaarder daarvoor een akkoord heeft gegeven. Overigens moeten ze dan nog wel rekening houden met de zogenaamde beslagvrije voet, het exacte bedrag heb ik op dit moment niet bij de hand.

Eenmaal gelegd beslag, kan en hoeft niet nog een keer gelegd te worden, tenzij het beslag inmiddels is opgeheven.

Als er beslag gelegd is op uw rekening, zult u ook een bericht hebben gehad van de deurwaarder. Gaat het om een executuriaal beslag, dan is er ook een uitspraak van een rechter waarin de vordering omschreven staat. Beslag zonder ergens van af te weten lijkt mij ook niet snel aannemelijk, maar als de deurwaarder niemand thuis treft of de deur blijft gesloten, dan is het niet onmogelijk.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik ben nooit op de hoogte gesteld dat ze dit gingen doen

er stond geen geld meer op de rekening vandaar het niet is geluk maar de bank zelf heeft de kosten wel afgeschreven die ze er voor hebben gemaakt voor het geen wat ze hebben gedaan. volgens hun kan je aan je geld komen eind van de maand. en dat de deurwaarder dan opnieuw kan proberen.

we hebben de bank gebeld en dat was hun verhaal

maar we hebben nooit maar dan ook nooit iets van de deurwaarder vernomen over een beslag legging.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je beslag legt, moet er inderdaad wel vermogen zijn om beslag op te leggen.

Wat voor soort beslag is er eigenlijk gelegd? Is er al een rechtszaak geweest of hebt u alleen nog maar betalingsherinneringen gehad van een bedrijf en de deurwaarder?

De bank heeft inderdaad kosten gemaakt, zij hebben namelijk aan de deurwaarder inzage moeten geven in uw rekening. Die kosten mag de bank bij u gelegd worden.

Zonder een oordeel te vellen: beslag wordt niet zomaar gelegd door de deurwaarder. Eerst zal hij proberen op een andere manier de vordering te innen. Een beslag komt nooit zomaar uit de lucht vallen.

De kans bestaat dat de deurwaarder nog een keer beslag legt (hoewel m.i. overbodig) en de kosten die de bank dan maakt, komen weer voor uw rekening.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je beslag legt, moet er inderdaad wel vermogen zijn om beslag op te leggen.

Wat voor soort beslag is er eigenlijk gelegd? Is er al een rechtszaak geweest of hebt u alleen nog maar betalingsherinneringen gehad van een bedrijf en de deurwaarder?

De bank heeft inderdaad kosten gemaakt, zij hebben namelijk aan de deurwaarder inzage moeten geven in uw rekening. Die kosten mag de bank bij u gelegd worden.

Zonder een oordeel te vellen: beslag wordt niet zomaar gelegd door de deurwaarder. Eerst zal hij proberen op een andere manier de vordering te innen. Een beslag komt nooit zomaar uit de lucht vallen.

De kans bestaat dat de deurwaarder nog een keer beslag legt (hoewel m.i. overbodig) en de kosten die de bank dan maakt, komen weer voor uw rekening.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Triest maar als een be-edigd deurwaarder beslag legt op de inkomsten van vraagsteller dan is er wel iets aan voor af gegaan. Als een vordering bij de kantonrechter gegrond is verklaard is vraagsteller vogelvrij. Mijns inziens heeft u toch een paar termijnen gemist en daarmee is de betalingsregeling niet meer van kracht en gebruikt de deurwaarder dit dwangmiddel.

Ronny.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik weet niet wat voor beslag er is gelegt alleen dat ze het hebben geprobeert te doen aldus de bank. we hebben een regeling lopen met de deurwaarder. ik heb ook nooit een brief met een aankondiging gehad. ik ga ze morgen bellen wat er aan de hand is.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd dat u dat nu pas gaat doen.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

dat is niet vreemd ik wist het niet eerder ik ben er nooit over geinformeert en toen ik vandaag achter kwam kon ik ze niet meer bereiken dus kan het niet eerder dan morgen.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

vreemd misschien voor u  we wisten het niet eerder we hebbe nnooit brieven gehad met een aankondiging en ik kon ze niet meer bereiken vanmiddag (na 5 uur) vandaar ik ze morgen ga bellen

ve
door verwijderd - Aug 7, 2007 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik heb de deurwaarder gebeld en alles is weer terug gedraait de regeling blijft gewoon staan

ik wil jullie bedanken voor de antwoorden

veel dank

groetjes