Bestbabyshop / Oplichters ?
op 3 januari jl. een kinderwagen besteld, zou binnen 5 dagen geleverd worden. Na 1 maand zonder levering, bestelling geannuleerd. Ik zit nu sinds 3 februari te wachten op een terugstorting. Onbegrijpelijk, dat ze zo omgaan met betalende klanten, ze verpesten het voor alle andere webshops. Waarom zou ik nu nog via internet bestellen. Heeft iemand enig raad. Elke keer bellen en SABINE aan de lijn die het wel even doorgeeft aan de boekhouding, nooit kan je die boekhouding aan de lijn krijgen, wordt ik erg moedeloos van. Ik vind het een stelletje oplichters. Elk advies wordt zeer gewaardeerd
Ik heb een zin uit de voorbeeldbrief voor u aangepast.
Volgens de wet bent u verplicht om binnen 30 dagen, nadat de koopovereenkomst is ontbonden wegens niet levering product, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken
Ik zie dat er nog meer aangepast moet worden.
Daarom zo de mail beginnen.
Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. Op [ datum annuleren] is de koopovereenkomst ontbonden wegens niet leveren product binnen 30 dagen. Voor het product heb ik een bedrag van EUR [vooruitbetaalde bedrag invullen] betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen.
Dus eerst dit stuk en dan het stuk uit mijn tweede post. De rest van de voorbeeldbrief kunt u zo overnemen ;-)
Op beslist.nl en kieskeurig.nl wordt deze zaak en de service waardeloos genoemd. Steek je licht maar eens op bij de reviews terzake.
*stuur hen deze aangetekende brief:
(de aantekenkosten kun je ook terug vorderen)
Webwinkel betaalt niet terug na terugzending artikel
Laatste wijziging: 18 april 2012, 22:52
Rechtsgebied: Consumenten & Patiënten
Auteur: Bart Appels/www.rechtswinkel.nl
Als u heeft betaald voor een internet aankoop, kunt u via deze brief uw geld terug eisen als u het product op tijd heeft teruggestuurd.
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb op ......... een ....... bij u gekocht. Op .......... heb ik binnen de bedenktijd dit product aan u terug gestuurd. Voor het product heb ik een bedrag van ....... Euro betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen.
Volgens de wet bent u verplicht om, binnen 30 dagen nadat u het product retour hebt ontvangen, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken.
Ik verzoek u om het openstaande bedrag binnen acht dagen na dagtekening van deze brief te storten op mijn rekeningnummer............ ten name van ...........
Indien het openstaande bedrag niet binnen de gestelde termijn op het genoemde rekeningnummer is bijgeschreven, zal ik verdere juridische stappen overwegen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zal ik bij u in rekening brengen. Bovendien zal ik dan ook aanspraak maken op de wettelijke rente.
Ik hoop echter dat u het aankoopbedrag binnen de gestelde termijn terugbetaalt en hiermee juridische stappen achterwege kunnen blijven.
Met vriendelijke groet,
.............
Rechtswinkel.nl adviseert u om een deskundige jurist te raadplegen alvorens van dit document gebruik te maken. Op het gebruik van dit document zijn de gebruiksvoorwaarden en disclaimer van Stichting Rechtswinkel.nl van toepassing. Door gebruik te maken van dit document verklaart u deze te hebben gelezen en met de toepassing hiervan akkoord te zijn. Zonder inhoudelijke kennis van uw persoonlijke situatie kan ook de auteur niet instaan en is ook de auteur niet aansprakelijk voor de juridische volledigheid, deugdelijkheid en kwaliteit van dit document.
[quote=dearagain schreef op donderdag 23 mei 2013, 18:36]*brief gaarne zelf aanpassen
Dat heb ik al gedaan. Heb precies dezelfde brief gelinkt en even aangepast. Maar ja, weer niet de reactie van deze collega gelezen.
Bart Appels haalt zeker zijn voorbeeldbrieven van consuwijzer.
.......Vraag wel of hier kosten aan zijn verbonden voor u uw met ze in zee gaat. Geef alleen nog maar uw zaak door maar zonder uw persoonlijke gegevens, dan eens zien wat ze in petto hebben. Voor niets gaat meestal de zon op. En als ze niets bereiken bent u dat geld ook nog kwijt.
Als er een faillissement schemert sta je als consument meestal als laatste in de rij en kun je vaak fluiten naar je centen.........
Goed dat je dit even schrijft, had zelf ook al zo mijn bedenkingen bij dit 'aanbod'.
Weet eigenlijk wel zeker dat deze advocaat niet voor nop werkt. Zou wel zo eerlijk zijn geweest dat hij zelf even had geschreven welke kosten / welk percentage hij rekent.
Het kan haast niet anders of Interadius / Kooptotaal stevent af op een faillissement, dan krijg je dat heen en weer geschuif met geld. Lijkt er op dat leveranciers nauwelijks nog willen leveren, dus kan hij ook geen goederen uit leveren.
En bij een faillissement krijg je als koper hooguit 10% (als het al niet 0,0 is) van het werkelijke bedrag terug.
Persoonlijk zou ik ook geen 7,50 uit gaan geven aan een aangetekende brief. Waarschijnlijk wordt deze toch niet in ontvangst genomen; bovendien zullen zij echt de 'spelregels' wel kennen.
Van Kieskeurig.nl:
KoopTotaal is niet langer aangesloten bij Kieskeurig.nl. Dit kan verschillende redenen hebben.
Zo kan deze winkel zelf de overeenkomst met Kieskeurig.nl hebben opgezegd, maar het kan ook zijn dat deze winkel niet langer voldeed aan de voorwaarden die Kieskeurig.nl stelt aan webwinkels. Heb je vragen over deze winkel aan Kieskeurig.nl? Stuur dan een mail naar info@kieskeurig.nl.
Van Keurmerkwebshop.nl:
5-10-2012 - Kooptotaal.nl is geroyeerd door de Stichting Webshop Keurmerk. Consumenten wordt sterk afgeraden om producten via deze site te bestellen aangezien communicatie niet mogelijk blijkt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer