mo
door mojo2207 May 23, 2013 om 11:13
Voeding & gezondheid

Bestbabyshop / Oplichters ?

op 3 januari jl. een kinderwagen besteld, zou binnen 5 dagen geleverd worden. Na 1 maand zonder levering, bestelling geannuleerd. Ik zit nu sinds 3 februari te wachten op een terugstorting. Onbegrijpelijk, dat ze zo omgaan met betalende klanten, ze verpesten het voor alle andere webshops. Waarom zou ik nu nog via internet bestellen. Heeft iemand enig raad. Elke keer bellen en SABINE aan de lijn die het wel even doorgeeft aan de boekhouding, nooit kan je die boekhouding aan de lijn krijgen, wordt ik erg moedeloos van. Ik vind het een stelletje oplichters. Elk advies wordt zeer gewaardeerd

2246 17 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 23, 2013 om 11:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Probeert u deze voorbeeldbrief eens per mail
klik HIER

Als dit nog niets uithaalt, kunt u overwegen een incassobureau op no cure no pay basis in te schakelen.

zoekster
door zoekster - May 23, 2013 om 11:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb een zin uit de voorbeeldbrief voor u aangepast.

Volgens de wet bent u verplicht om binnen 30 dagen, nadat de koopovereenkomst is ontbonden wegens niet levering product, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken

zoekster
door zoekster - May 23, 2013 om 11:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie dat er nog meer aangepast moet worden.

Daarom zo de mail beginnen.

Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. Op [ datum annuleren] is de koopovereenkomst ontbonden wegens niet leveren product binnen 30 dagen. Voor het product heb ik een bedrag van EUR [vooruitbetaalde bedrag invullen] betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen.

Dus eerst dit stuk en dan het stuk uit mijn tweede post. De rest van de voorbeeldbrief kunt u zo overnemen ;-)

zwemmer
door zwemmer - May 23, 2013 om 15:14
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Op beslist.nl en kieskeurig.nl wordt deze zaak en de service waardeloos genoemd. Steek je licht maar eens op bij de reviews terzake.

dearagain
door dearagain - May 23, 2013 om 18:32
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*stuur hen deze aangetekende brief:

(de aantekenkosten kun je ook terug vorderen)

Webwinkel betaalt niet terug na terugzending artikel

Laatste wijziging: 18 april 2012, 22:52
Rechtsgebied: Consumenten & Patiënten

Auteur: Bart Appels/www.rechtswinkel.nl

Als u heeft betaald voor een internet aankoop, kunt u via deze brief uw geld terug eisen als u het product op tijd heeft teruggestuurd.

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op ......... een ....... bij u gekocht. Op .......... heb ik binnen de bedenktijd dit product aan u terug gestuurd. Voor het product heb ik een bedrag van ....... Euro betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen.

Volgens de wet bent u verplicht om, binnen 30 dagen nadat u het product retour hebt ontvangen, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken.

Ik verzoek u om het openstaande bedrag binnen acht dagen na dagtekening van deze brief te storten op mijn rekeningnummer............ ten name van ...........

Indien het openstaande bedrag niet binnen de gestelde termijn op het genoemde rekeningnummer is bijgeschreven, zal ik verdere juridische stappen overwegen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zal ik bij u in rekening brengen. Bovendien zal ik dan ook aanspraak maken op de wettelijke rente.

Ik hoop echter dat u het aankoopbedrag binnen de gestelde termijn terugbetaalt en hiermee juridische stappen achterwege kunnen blijven.

Met vriendelijke groet,

Rechtswinkel.nl adviseert u om een deskundige jurist te raadplegen alvorens van dit document gebruik te maken. Op het gebruik van dit document zijn de gebruiksvoorwaarden en disclaimer van Stichting Rechtswinkel.nl van toepassing. Door gebruik te maken van dit document verklaart u deze te hebben gelezen en met de toepassing hiervan akkoord te zijn. Zonder inhoudelijke kennis van uw persoonlijke situatie kan ook de auteur niet instaan en is ook de auteur niet aansprakelijk voor de juridische volledigheid, deugdelijkheid en kwaliteit van dit document.

dearagain
door dearagain - May 23, 2013 om 18:36
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*brief gaarne zelf aanpassen

zoekster
door zoekster - May 23, 2013 om 18:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dearagain schreef op donderdag 23 mei 2013, 18:36]*brief gaarne zelf aanpassen
Dat heb ik al gedaan. Heb precies dezelfde brief gelinkt en even aangepast. Maar ja, weer niet de reactie van deze collega gelezen.

Bart Appels haalt zeker zijn voorbeeldbrieven van consuwijzer.

Cookies
door Cookies - May 24, 2013 om 19:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Vraag wel of hier kosten aan zijn verbonden voor u uw met ze in zee gaat. Geef alleen nog maar uw zaak door maar zonder uw persoonlijke gegevens, dan eens zien wat ze in petto hebben. Voor niets gaat meestal de zon op. En als ze niets bereiken bent u dat geld ook nog kwijt.
Als er een faillissement schemert sta je als consument meestal als laatste in de rij en kun je vaak fluiten naar je centen.........

Goed dat je dit even schrijft, had zelf ook al zo mijn bedenkingen bij dit 'aanbod'.

Weet eigenlijk wel zeker dat deze advocaat niet voor nop werkt. Zou wel zo eerlijk zijn geweest dat hij zelf even had geschreven welke kosten / welk percentage hij rekent.

Het kan haast niet anders of Interadius / Kooptotaal stevent af op een faillissement, dan krijg je dat heen en weer geschuif met geld. Lijkt er op dat leveranciers nauwelijks nog willen leveren, dus kan hij ook geen goederen uit leveren.

En bij een faillissement krijg je als koper hooguit 10% (als het al niet 0,0 is) van het werkelijke bedrag terug.

Persoonlijk zou ik ook geen 7,50 uit gaan geven aan een aangetekende brief. Waarschijnlijk wordt deze toch niet in ontvangst genomen; bovendien zullen zij echt de 'spelregels' wel kennen.

Cookies
door Cookies - May 24, 2013 om 19:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Van Kieskeurig.nl:

KoopTotaal is niet langer aangesloten bij Kieskeurig.nl. Dit kan verschillende redenen hebben.
Zo kan deze winkel zelf de overeenkomst met Kieskeurig.nl hebben opgezegd, maar het kan ook zijn dat deze winkel niet langer voldeed aan de voorwaarden die Kieskeurig.nl stelt aan webwinkels. Heb je vragen over deze winkel aan Kieskeurig.nl? Stuur dan een mail naar info@kieskeurig.nl.

Cookies
door Cookies - May 24, 2013 om 19:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Van Keurmerkwebshop.nl:

5-10-2012 - Kooptotaal.nl is geroyeerd door de Stichting Webshop Keurmerk. Consumenten wordt sterk afgeraden om producten via deze site te bestellen aangezien communicatie niet mogelijk blijkt.

er
door ern - May 27, 2013 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Mojo2207,

Heb je nog steeds je geld niet terug?
Ik heb namelijk HETZELFDE PROBLEEM!!
21 maart lakens en dekbed besteld,nou binnen 2-3 werkdagen zal het geleverd worden,NIET GEBEURD,ik heleboel keren gebeld elke keer SABINE aan de lijn,totaal niet klantvriendelijk ook nog....ze hebben toen half van mijn bestelling gestuurd (lakens) maar de dekbed heb ik geannuleerd,dit zou binnen 30 dagen teruggestort worden op mijn rekening....nou 30 dagen verstreken,niks op mijn rekening....SABINE elke keer aan de lijn en enige is ja ik zal aan de boekhouding doorgeven,ik ben er helemaal klaar mee,met dat gedoe van boekhouding,ze zijn oplichters!! HELP IEMAND!!!

Emma

dearagain
door dearagain - May 27, 2013 om 17:42
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*Bestbabyshop houdt zich niet aan de KOA-wetgeving

*dien een klacht over dit shopje in bij de Autoriteit Consument&Markt (ACM) via Consuwijzer

mu
door mubke - Oct 17, 2013 om 13:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben problemen met het terug krijgen van ons geld van bestbabyshop.nl.
Hadden een babyfoon besteld, maar deze werd maar niet geleverd terwijl op de site stond dat deze
op voorraad zou zijn. We hebben de babyfoon geannuleerd, zijn nu 10 weken verder en heb nog steeds
na de nodige telefoontje en mails geen geld terug.
Heb hen gemaild dat als we het geld niet binnen een week op onze rekening hebben staan dat we de politie
en rechtsbijstand inschakelen. Zijn het nu helemaal zat!!!

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2013 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mubke

Ze waten dan nog steeds niet failliet?

zoekster
door zoekster - Oct 17, 2013 om 15:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mubke schreef op donderdag 17 okt 2013, 13:59]Ook wij hebben problemen met het terug krijgen van ons geld van bestbabyshop.nl.
Hadden een babyfoon besteld, maar deze werd maar niet geleverd terwijl op de site stond dat deze
op voorraad zou zijn. We hebben de babyfoon geannuleerd, zijn nu 10 weken verder en heb nog steeds
na de nodige telefoontje en mails geen geld terug.
Heb hen gemaild dat als we het geld niet binnen een week op onze rekening hebben staan dat we de politie
en rechtsbijstand inschakelen. Zijn het nu helemaal zat!!!

U kunt hier ook een melding van maken bij opgeletopinternet.nl

klik HIER

Het zijn geen oplichters in de juridische zin van het woord, maar wel houden ze er dubieuze praktijken op na door bestellingen aan te nemen zonder te kunnen leveren of terug te betalen.

ch
door christahup - Oct 30, 2013 om 14:55
4 Antwoorden / 0 Vragen

goeiemiddag ik ben ook opgelicht door het bedrijf en ben dus vandaag een fb pagina gestart ik zou jullie graag willen uitnodigen om lid te worden en je verhaal te doen hoe meer mensen hier hun verhaal op doen hoe meer kans we maken om ons geld en dit bedrijf aan te pakken
https://www.facebook.com/opgelichtbestbabyshop dus word lid

zoekster
door zoekster - Jul 9, 2014 om 14:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb nieuws voor je, vrees het ergste met deze webshop.

-------------------------------------
hijinkadvocaten

vrijdag 24 mei 2013, 16:05

BELANGRIJK BERICHT

De indruk heerst dat vanuit verschillende bedrijven vanuit Emmen door (uiteindelijk) bestuurder [Edit: redactie] activiteiten worden ontplooid waarbij artikelen worden aangeschaft maar niet worden geleverd. De door de koper vooruit betaalde gelden worden vervolgens niet meer teruggestort.
In dit kader worden op internet door veel gedupeerden verschillende bedrijfsnamen of internetadressen genoemd:
www.budgethouse.nl, www. kooptotaal.nl, www.bestbabyshop.nl, www.witgoedland.nl en Interadius BV Steeds weer lijkt de heer [Edit: redactie] uit Emmen hieraan gekoppeld te worden.

HIJINK Advocaten behartigt belangen van enkele gedupeerden en onderzoekt of er mogelijkheden zijn om de afzonderlijke gedupeerden te bundelen in een belangenvereniging, dit om sterker te staan. Heeft u nog geld tegoed, bent u zelf gedupeerd geraakt of kent u gedupeerden, dan willen wij u vragen contact met ons op te nemen.

Dit kan via de website http://hijink.com/groepsvordering of via de email: info@hijink.com onder vermelding van uw persoonlijke gegevens en ervaringen.
-----------------------------------------------------

Vraag wel of hier kosten aan zijn verbonden voor u uw met ze in zee gaat. Geef alleen nog maar uw zaak door maar zonder uw persoonlijke gegevens, dan eens zien wat ze in petto hebben. Voor niets gaat meestal de zon op. En als ze niets bereiken bent u dat geld ook nog kwijt.
Als er een faillissement schemert sta je als consument meestal als laatste in de rij en kun je vaak fluiten naar je centen.