hc
door hcaalen Apr 29, 2015 om 19:03
Auto & vervoer

Bestelling annuleren

Ik heb vandaag bij de ticketshop.nl 2 tickets voor Soldaat van Oranje voor 4 oktober 14.00 uur gekocht voor 270,- Euro , wat 100,- duurder is dan elders. Stom, kan ik die nog annuleren? Zij stellen dat annuleren niet mogelijk is!
Kan u mij adviseren?
[edit - redactie]

4367 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 29, 2015 om 19:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier . Is mosterd na de maaltijd maar je had echt eerst Google moeten gebruiken voor je daar bestelt. Dit is maar 1 voorbeeld, of je je veel te duurde betaalde kaarten ook krijgt? En annuleren? Nee, natuurlijk niet, dat extra geld zit al in hun pocket.

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2015 om 19:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Kan u mij adviseren?.......

In het vervolg eerst kijken voordat je een kaartje koopt en niet als je al een kaartje hebt.

mahadma
door mahadma - Apr 29, 2015 om 19:58
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Kennelijk heeft de vraagsteller gereageerd op een "top advertentie" die qua plaats hoogte te koop is via de zoekmachines. Deze 'truck' wordt veel toegepast en trappen nog steeds veel mensen (helaas genoeg) nog met open ogen in.

Kan u mij adviseren?

Ja, ga naar de theater site waar de voorstelling is en bestel dáár je kaarten, je betaalt minder en hebt meer zekerheid dat je ze ook werkelijk krijgt / dan wel naar binnen kan.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2015 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt de kaarten wel annuleren, maar u krijgt uw geld niet terug. Heel simpel.

U koopt ze vandaag en dan merkt u dat het niet klopt? Wonderlijk. Laten we hopen dat u in ieder geval nog echte kaarten krijgt.

mahadma
door mahadma - Apr 29, 2015 om 20:01
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Nee. Zoals vermeld in de algemene voorwaarden, is het niet mogelijk om een reeds geplaatste en betaalde reservering te annuleren. Daar tickets vallen onder "tijdsgebonden" of vrijetijdsproducten is het herroepingsrecht niet van toepassing op de (online) aankoop van tickets.

Indien u tickets hebt gekocht en hier geen gebruik meer van wenst te maken, raden wij u aan uw tickets zelf door te verkopen via bijv. Marktplaats.

Bron: klik HIER.

door 1953 - Apr 29, 2015 om 20:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 29 apr 2015, 19:10]Hallo hcaalen,

Nee, dat annuleren kun je wel vergeten.
Er is al zo vaak gewaarschuwd dat je kaarten alleen via de officiële kanalen moet bestellen, maar toch .....
En nu maar hopen dat je die kaarten in ieder geval krijgt.

Daarbij zit je nu op een openbaar forum en is het niet handig om je naam/adresgegevens te vermelden.

Heb de redactie gevraagd deze te verwijderen.

Met vr.gr.

Kunnen zelfs nog geweigerd worden als het niet via een officiële verkooppunt is aangeschaft.

door 1953 - Apr 29, 2015 om 20:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 29 apr 2015, 20:01]Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Nee. Zoals vermeld in de algemene voorwaarden, is het niet mogelijk om een reeds geplaatste en betaalde reservering te annuleren. Daar tickets vallen onder "tijdsgebonden" of vrijetijdsproducten is het herroepingsrecht niet van toepassing op de (online) aankoop van tickets.

Indien u tickets hebt gekocht en hier geen gebruik meer van wenst te maken, raden wij u aan uw tickets zelf door te verkopen via bijv. Marktplaats.

Bron: klik HIER.

Tickets tenaamgestelde kunnen niet en mogen niet doorverkocht worden.

Zie het doorverkopen van de tenaamgestelde toegangskaarten.

aurora1
door aurora1 - Apr 29, 2015 om 23:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk heeft u meer dan 100 euro te veel betaald aan dit doorverkoopbedrijf.
Lees eens klik hier voor de officiële prijzen en de stand van zaken met verkrijgbaarheid.
Alleen nog enkele individuele plaatsen beschikbaar. De kans is dus groot dat als u t.z.t. de kaarten ontvangt dat u niet naast elkaar zit, naast dat de kans bestaat dat de kaarten niet worden geaccepteerd of niet op tijd ontvangen worden.

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2015 om 09:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hcaalen,

Nee, dat annuleren kun je wel vergeten.
Er is al zo vaak gewaarschuwd dat je kaarten alleen via de officiële kanalen moet bestellen, maar toch .....
En nu maar hopen dat je die kaarten in ieder geval krijgt.

reflecs
door reflecs - Apr 30, 2015 om 11:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

......Wat als ik per ongeluk al een ticket via een tussenhandelaar heb gekocht?

Er is weinig aan te doen aangezien op de meeste sites ergens staat vermeld dat het om doorverkoop van kaarten gaat. Als je van mening bent dat dit niet duidelijk is gemaakt voordat je het kaartje kocht, kan je een klacht indien bij de Consumenten Autoriteit via www.consuwijzer.nl....

Uit:http://www.Weetwaarjekoopt.nl/faq/

Er staat echter op de site wel degelijk duidelijk vermeld dat ze kaarten doorverkopen.
Zonde van het geld dat u teveel heeft betaald.

mahadma
door mahadma - Apr 30, 2015 om 12:22
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Er staat echter op de site wel degelijk duidelijk vermeld dat ze kaarten doorverkopen

op de eerste regel van de home pagina staat al direct: "ticketshop is dé wederverkoper van tickets van Nederland"

m.a.w. het staat niet eens in de beruchte kleine lettertjes ........

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 30, 2015 om 12:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ik merk dat heel veel mensen het verschil niet zien tussen de advertenties en gewone zoek-resultaten en standaard het bovenste resultaat aan klikken, nogmaals niet zomaar doen dus.
Mijn inziens is dit toch vrij duidelijk, voorbeeld.

labren
door labren - May 5, 2015 om 11:49
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je al betaalt hebt dan ben je gewoon je geld kwijt

labren
door labren - May 5, 2015 om 11:50
862 Antwoorden / 0 Vragen

en als je nog niet betaalt heb gewoon niet betalen

bo
door boiler - May 5, 2015 om 12:23
64 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 5 mei 2015, 11:50]en als je nog niet betaalt heb gewoon niet betalen y

Vanwaar dit geweldige advies? Echt briljant.
TS heeft iets besteld en dient gewoon te betalen.