he
door herfstvakantie Oct 14, 2015 om 16:48
Auto & vervoer

Betrouwbaarheid

Is de website rozegoedkoop.nl betrouwbaar

557 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 14, 2015 om 16:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Volgens scamadviser heeft deze site een high risk. Een hoog risico dus. Het bedrijf zit in China. Nu zegt dat niet alles, want er zijn ook betrouwbare bedrijven in China, maar ik zou er geen geld besteden. Zelfs al sturen ze je een bestelling op, als het blijkt om neppers te gaan, of lage kwaliteit, dan zit je met de gebakken peren.

door 1953 - Oct 14, 2015 om 17:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ken het niet de website. Onbekend maakt onbemind, in mijn visie is het waarschijnlijk geen zuivere koffie.

Waar is het gevestigd? In Afrika?

Naar welk recht handelt rozegoedkoop.nl?

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

.....Waar is het gevestigd? In Afrika?.....
Weer eens de eerdere reactie niet gelezen!
Zoekster schrijft: ....Het bedrijf zit in China. ....

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=herfstvakantie schreef op woensdag 14 okt 2015, 16:48]Is de website rozegoedkoop.nl betrouwbaar

Lees eens hier.

Met vr.gr.

marita567
door marita567 - Oct 14, 2015 om 18:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 14 okt 2015, 16:54]Volgens scamadviser heeft deze site een high risk. Een hoog risico dus. Het bedrijf zit in China. Nu zegt dat niet alles, want er zijn ook betrouwbare bedrijven in China, maar ik zou er geen geld besteden. Zelfs al sturen ze je een bestelling op, als het blijkt om neppers te gaan, of lage kwaliteit, dan zit je met de gebakken peren.

Als ik kijk bij scamadviser ( site is in het engels ) dan word inderdaad aangegeven dat rozegoedkoop.nl een hoog risico heeft , maar wanneer ik de site van scamadviser laat vertalen naar het nederlands dan word rozegoedkoop.nl veilig bevonden .

Kunt uw me aub verklaren hoe dit kan ?

vr.gr.

zoekster
door zoekster - Oct 14, 2015 om 20:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Scamadviser heeft ook zo zijn beperkingen. .nl en .com geeft de site 2 verschillende adviezen terwijl het dezelfde site is.

Als u denkt dat het een veilige site is, dan bestelt u. Sommige mensen kunnen alleen door schade en schande wijs worden.

marita567
door marita567 - Oct 14, 2015 om 20:23
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@zoekster ,

Dank u voor de inlichting , dit is wat ik wilde weten .
Maar aan twee verschillende adviezen heb je ook niks .

Het ging mij er alleen om hoe Scamadviser werkt .

Met vr.gr.

hutch
door hutch - Oct 14, 2015 om 21:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals @Zoekster al aangaf zit dit bedrijf in China. De eigenaar is ene 'Jimmy Wong'.
Adres van dit bedrijf: Zhongshan Road No.22 Beijing 241569 CN.
Deze website is geregistreerd op 28 mei 2015.
Tevens heeft deze eigenaar meerdere (soortgelijke) websites op zijn naam staan.

U zult mogelijk wel dat krijgen wat u bestelt (....), maar niet dat wat u in gedachte heeft, namelijk echte merkartikelen. De kans is ongeveer 99,99% dat u imitatie artikelen krijgt.

Verder lees ik o.a. "Origineel Kopen Dames ........".
Dit is misleidend, nl. het lijkt (!) alsof zij originele merken verkopen. En dat kunt u wel (zo goed als zeker) vergeten, zoals ik hierboven al aangaf. Chinezen zijn meesters in het namaken. Alleen de kwaliteit is vaak een stuk minder.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat de (Nederlandse) douane uw gekochte schoenen (e.d.) in beslag neemt, juist omdat het imitatie is. U bent dan alles kwijt: uw schoenen en uw geld.

Verder kunt u uiteraard geen beroep doen op het (Nederlandse) consumentenrecht.

Het is nu aan u of het betrouwbaar is en/of wat u daar precies onder verstaat.
Bij dergelijke websites (ondanks dat deze in Nederland geregistreerd staan) zou ik persoonlijk nooit wat kopen/bestellen, althans geen (zogenaamde) merkartikelen.

costnix
door costnix - Oct 15, 2015 om 14:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De consument wil bedrogen worden, dus wordt ze bedrogen :-(

pi
door pieterwolters - Oct 15, 2015 om 15:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een bedrijf dat merkartikelen ver onder de gangbare prijs aanbiedt is per definitie niet te vertrouwen. Dat kan alleen maar als ze neoartikelen verkopen.Je hoeft dan geeneens verder te kijken waar ze vandaan komen. Als het een Nederlands bedrijf zou zijn met een fysiek adres, dan zou het nog steeds onbetrouwbaar zijn.

door 1953 - Oct 15, 2015 om 17:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Enfin handelt dus naar Chinees recht.

Als het handelt met nepkleding of wat dan ook, dan wordt het geheid geconfisqueerd door de Douane en u zit dan met lege handen en een lege beurs.

Niet aan beginnen.