ij
door ijsvogel Sep 20, 2014 om 17:17
Computers & telefonie

Bij het downloaden van VCL heb ik een virus meegekregen

Ik heb een virus of malware meegekregen bij het downloaden van VCL player. Allemaal reclame vliegen door het beeld. Wat is een goede gratis malware verwijderaar

7618 36 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2014 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ijsvogel,

Dan heb je VLC niet via de officiële site gedownload.

Zou maar eens scannen met MBAM. Klik onder FREE.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 20, 2014 om 17:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Nooit dan ook nooit software op sites van derde downloaden alleen op de site van de maker zelf.

aurora1
door aurora1 - Sep 20, 2014 om 18:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En daarnaast: waren de problemen in uw vraag van afgelopen woensdag al opgelost?
De vraag klik hier.
Mogelijk hangt het een met het ander samen en is er (was er toen al) sprake van een besmette pc?

ij
door ijsvogel - Sep 20, 2014 om 18:25
23 Antwoorden / 10 Vragen

Beste,
Dit heeft niet te maken wat er Woensdag is gebeurd. Ik heb deze malware meegenomen met het downloaden. Ik heb nu de zoekmachine Sweat. Ik heb met MBAM gescand. Toch is het niet gelukt om dit te herstellen. Ik ga het nog een keer proberen. Ik heb dit een keer eerder gehad en toen is het met NBAM gelukt

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2014 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ijsvogel,

.....Ik heb nu de zoekmachine Sweat. ......
Had dat maar meteen aangegeven.

Scan met AdwCleaner om dit kwijt te raken.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2014 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ijsvogel,

Die zoekmachine heb je inderdaad via VLC-download kunnen binnenhalen; niet goed gekeken dat je vinkjes moest weghalen.

Als je een volgende keer hier een naam vermeldt, dan graag goed: het is sweet page of sweetsearch.

Let op dat je niet in gegeven 'oplossingen' trapt waarin aangegeven wordt dat je Spyhunter moet gebruiken! Niet doen!

ij
door ijsvogel - Sep 20, 2014 om 19:14
23 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Edrick3,

Het is gelukt en mijn dank is groot! Inderdaad had ik wat duidelijker moeten zijn.
En ik zal voortaan uitkijken bij het downloaden.

Een virtuele Hug!

gompy2
door gompy2 - Sep 20, 2014 om 20:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ijsvogel schreef op zaterdag 20 sep 2014, 19:14]Beste Edrick3,
Het is gelukt en mijn dank is groot! Inderdaad had ik wat duidelijker moeten zijn.

[quote=ijsvogel schreef op zaterdag 20 sep 2014, 18:25]Ik heb met MBAM gescand. Toch is het niet gelukt om dit te herstellen. Ik ga het nog een keer proberen. Ik heb dit een keer eerder gehad en toen is het met NBAM gelukt
@Edrick3

Nou Edrick, voortaan de MBAM maar bij de vulnisbak zetten, of niet? ;-)

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2014 om 20:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ijsvogel schreef op zaterdag 20 sep 2014, 19:14]Beste Edrick3,

Het is gelukt en mijn dank is groot! Inderdaad had ik wat duidelijker moeten zijn.
En ik zal voortaan uitkijken bij het downloaden.

Een virtuele Hug!

Mooi zo!
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2014 om 20:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 20:07]
@Edrick3

Nou Edrick, voortaan de MBAM maar bij de vulnisbak zetten, of niet? ;-)

Nou....lijkt me niet.
Doet meestal toch goed z'n werk als het om malware gaat.
Maar voor die vervelende zoekmachines die met gratis software meeliften als je niet uitkijkt kun je toch beter (o.a.) AdwCleaner gebruiken.

Maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen naar ik dacht. ;-)

Goed weekend.

ka
door kaakje - Sep 22, 2014 om 13:53
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 17:25]Hallo ijsvogel,

Dan heb je VLC niet via de officiële site gedownload.

Zou maar eens scannen met MBAM. Klik onder FREE.

Suc6

Voor de goede orde: Dit is slechts een try out voor 14 dagen. Er bestaat helaas geen freeware versie van

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 14:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kaakje,

Dan heb je toch niet goed gekeken!
Er is wel degelijk een free-versie.
Werk er al jaren mee.
Even naar beneden scrollen en klikken - zoals aangegeven - onder FREE.

Met vr.gr.

nhalink
door nhalink - Sep 22, 2014 om 14:35
21 Antwoorden / 1 Vragen

Nog een tip!
Download software via ninite, deze site haalt specifiek alle extra software uit installatie-programma's.
Zo krijg je dus geen ongevraagde reclameware op je PC omdat je wat bent vergeten uit te vinken tijdens het installeren.

jimmysmith
door jimmysmith - Sep 22, 2014 om 14:35
26 Antwoorden / 0 Vragen

Had ook VLC player gedownload op advies van (Chinese) webcam leverancier. Inderdaad met malware. Heb gelijk systeemherstel gedaan (kon gelukkig), toen was ik er weer van af. En die VLC player werkte ook nog eens niet. Maar mbam.exe (Malware Bytes Anti Malware) is goed. Je kunt hem downloaden en laten lopen en je malware laten verwijderen of in quarantaine laten zetten. Daarna kun je mbam.exe desgewenst weer verwijderen. Mocht je het een volgende keer nodig hebben: gewoon weer op dezelfde manier ff downloaden.

ro
door rode-panda - Sep 22, 2014 om 15:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kaakje schreef op maandag 22 sep 2014, 13:53][quote=edrick3 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 17:25]Hallo ijsvogel,

Dan heb je VLC niet via de officiële site gedownload.

Zou maar eens scannen met MBAM. Klik onder FREE.

Suc6

Voor de goede orde: Dit is slechts een try out voor 14 dagen. Er bestaat helaas geen freeware versie van

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jimmysmith,

En waarom MBAM verwijderen? Kun je gewoon op je compu laten staan en voor gebruik laten updaten.

Als je VLC van de officiële site gedownload had, dan had je ook geen malware binnengehaald.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 15:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rode-panda,

En wat is de bedoeling van die quote??

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 22, 2014 om 15:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

1x per week scannen met MBAM is 'n aanbeveling, net als je met jouw virusscanner doet.

Alleen dat programma doet helemaal niks, vindt hier nooit iets :-)

ltmvz
door ltmvz - Sep 22, 2014 om 16:04
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 22 sep 2014, 15:53]Alleen dat programma doet helemaal niks, vindt hier nooit iets :-)
Zolang als ik leef heeft MalwareBytes Anti-Malware (MBAM) ook bij mij nog nooit iets gevonden (in tegenstelling tot vele andere programma's die wel van alles vonden en vinden).

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ltmvz schreef op maandag 22 sep 2014, 16:04][quote=lekkerisdat schreef op maandag 22 sep 2014, 15:53]Alleen dat programma doet helemaal niks, vindt hier nooit iets :-)
Zolang als ik leef heeft MalwareBytes Anti-Malware (MBAM) ook bij mij nog nooit iets gevonden (in tegenstelling tot vele andere programma's die wel van alles vonden en vinden).

OT
1. Neem aan dat lekkerisdat bedoelt dat-ie geen malware binnenhaalt.
2. Tja, als je bv. spyhunter gebruikt .... (die vindt zelfs bij lekkerisdat van alles, denk ik);-)

h19l49
door h19l49 - Sep 22, 2014 om 16:41
121 Antwoorden / 0 Vragen

Het gevaar van een virus binnen halen zit natuurlijk in een klein hoekje,maar, maar iets via de officiele site binnenhalen verkleint dit aanzienlijk.
Softonic.com is op dat gebied wel erg berucht.

ltmvz
door ltmvz - Sep 22, 2014 om 16:46
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 22 sep 2014, 16:30]Tja, als je bv. spyhunter gebruikt .... (die vindt zelfs bij lekkerisdat van alles, denk ik);-)
Programma's die serieus nog wel eens "malware" vinden zijn -in mijn ervaring-: SuperAntiSpyware, de Panda Cloud Cleaner en HitmanPro 3.

Spyhunter ken ik niet.

ka
door kaakje - Sep 22, 2014 om 17:29
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 22 sep 2014, 14:13]@kaakje,

Dan heb je toch niet goed gekeken!
Er is wel degelijk een free-versie.
Werk er al jaren mee.
Even naar beneden scrollen en klikken - zoals aangegeven - onder FREE.

Met vr.gr.

Gedownload bij Free (linker kolom) en krijg de melding "your free period has expired'. Ik kan er verder niks mee.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz,

....Spyhunter ken ik niet......
Houden zo!
De door jou genoemde progjes zijn prima.
Een hele goede (betaalde) is ook nog Emsisoft.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2014 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kaakje,

Vreemd.
Echt wel onder Free op download geklikt (dus niet onder Premium en niet op andere banners?)
Klik eens hier. en als het downloadvenster niet zou verschijnen klik je op de groene balk download now.

Met vr.gr.

ltmvz
door ltmvz - Sep 22, 2014 om 18:00
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=kaakje schreef op maandag 22 sep 2014, 17:29]Gedownload bij Free (linker kolom) en krijg de melding "your free period has expired'. Ik kan er verder niks mee.
Hallo kaakje, probeer deze webpagina van Malwarebytes eens. Het is een iets andere dan degene waar edrick3 naar linkte.

Hier staat heel duidelijk en expliciet (ook weer aan de linkerzijde) "Free version download". Eén ding is zeker: er bestaat gewoon een gratis versie.

ka
door kaakje - Sep 22, 2014 om 18:18
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ltmvz schreef op maandag 22 sep 2014, 18:00][quote=kaakje schreef op maandag 22 sep 2014, 17:29]Gedownload bij Free (linker kolom) en krijg de melding "your free period has expired'. Ik kan er verder niks mee.
Hallo kaakje, probeer deze webpagina van Malwarebytes eens. Het is een iets andere dan degene waar edrick3 naar linkte.

Hier staat heel duidelijk en expliciet (ook weer aan de linkerzijde) "Free version download". Eén ding is zeker: er bestaat gewoon een gratis versie.

Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb. Ik heb kennelijk ooit de 14 dagen versie gedownload. Dan zal op basis daarvan een free download niet mogelijk zijn.

ka
door kaakje - Sep 22, 2014 om 18:29
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ltmvz schreef op maandag 22 sep 2014, 18:00][quote=kaakje schreef op maandag 22 sep 2014, 17:29]Gedownload bij Free (linker kolom) en krijg de melding "your free period has expired'. Ik kan er verder niks mee.
Hallo kaakje, probeer deze webpagina van Malwarebytes eens. Het is een iets andere dan degene waar edrick3 naar linkte.

Hier staat heel duidelijk en expliciet (ook weer aan de linkerzijde) "Free version download". Eén ding is zeker: er bestaat gewoon een gratis versie.

Het is gelukt! Ik moest na de melding iets aanklikken en staat nu te scannen. Bedankt, ook edric3 voor de tips.

pi
door pieterwolters - Sep 22, 2014 om 19:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik google op VLC krijg ik als eerste resultaat meteen de officiele site. (www.videolan.org). Waar heb je dan op gezocht als je op dubieuze sites terecht komt?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 22, 2014 om 21:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 22 sep 2014, 16:30]
1. Neem aan dat lekkerisdat bedoelt dat-ie geen malware binnenhaalt.
2. Tja, als je bv. spyhunter gebruikt .... (die vindt zelfs bij lekkerisdat van alles, denk ik);-)
1. Helemaal juist. Althans dat denk ik niet te doen. Al download ik wel eens, niet nader te noemen, bepaalde bestandjes die discutabel zijn. Via virustotal.com maak ik dan 'n 'afweging'.
2. Dat weet ik wel zeker, die trekt de conclusie dat ik 'n virus-bak heb :-).

labren
door labren - Sep 26, 2014 om 15:01
862 Antwoorden / 0 Vragen

zet eens een virus scanner op je computer , dat helpt ook !!!!!

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2014 om 15:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@labren,

Je reageert weer eens zonder de vraag en de reacties goed gelezen te hebben.
Daarbij is je reactie ook nog eens 'mosterd na de maaltijd'.
Een virus en malware zijn toch echt verschillende zaken.

labren
door labren - Sep 27, 2014 om 17:51
862 Antwoorden / 0 Vragen

als in je mailware een virus zit wordt die tegen gehouden door een virus progamma en mailware kan je zelf handmatig verwijderen , wat is hier dan zo moeilijk aan ??????

labren
door labren - Sep 27, 2014 om 17:53
862 Antwoorden / 0 Vragen

mailware krijg je meestal van een site waar je je zelf bij aangemeld hebt !!!

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2014 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=labren schreef op zaterdag 27 sep 2014, 17:53]mailware krijg je meestal van een site waar je je zelf bij aangemeld hebt !!!

Goh, dat wisten we nog niet.
Is mailware weer iets nieuws? ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 27, 2014 om 19:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=labren schreef op zaterdag 27 sep 2014, 17:51]als in je mailware een virus zit wordt
Het is malware.