gr
door groeneveld2015 Mar 5, 2015 om 09:59
Winkels & webshops

Bioproducten in supermarkten

Ah en Jumbo gaan hun huidige bioproducten vervangen voor een biologisch eigen merk. Alleen nu heb ik gezien dat op deze producten geen eco keurmerk staat. Jumbo had bio plus en a.h had puur en eerlijk. Op beide stond het eco keurmerk en op de nieuwe niet.
Zijn deze dan toch minder dat de producten die ze eerst hadden?

1054 4 Rapporteer

ph
door philip36 - Mar 5, 2015 om 10:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zal wel uit kostenbesparing zijn dat ze het niet meer voeren.
Lijkt me niet dat de kwaliteit minder zal zijn.
Al die keurmerken is naar mijn mening grote onzin.
De mensen daarachter verdienen er goed geld aan.

Lees http://www.bionext.nl/zakelijk/kwaliteit-innovatie/europees-bio-keurmerk/eko-keurmerk-vragen-en-antwoorden

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2015 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Info over EKO-keurmerk: klik hier.

Als een producent alleen het woord 'biologisch' gebruikt om aan te geven dat het product biologisch is geproduceerd, moet het product, net als producten met een EKO-keurmerk, aan de eisen van de Europese verordening voldoen.

ha
door harryromijn - Mar 6, 2015 om 13:41
272 Antwoorden / 0 Vragen

Dat eko-keurmerk is niets anders, dan een paar heel erg slimmeriken, die de NL consument voorgespiegeld hebben dat enkel het eko-merk staat voor "biologisch / eologisch". De werkelijkheid is, dat een ieder, die aan de EU eisen voldoet, "BIO is. Of daar nu het EKO merk op staat, of het logo van "janjurkus", maakt helemaal niets uit.
zie Verordening (EG) nr. 834/2007 van de Raad van 28 juni 2007 inzake de biologische productie en de etikettering van biologische producten en tot intrekking van Verordening (EEG) nr. 2092/91 [Zie wijzigingsbesluit(en)]. zie google.
Maar.. als u gelooft, dat iets alleen BIO is, als IK daar extra mijn instraling over heb uitgesproken... boek even € 10 per artikel naar mijn bankrekening over, en ik spreek vanuit hier mijn (extra) uitstraling uit.
Als u naar het nederig stulpje van een van de oprichters van EKO hier in Breda kijkt, zult u zien, dat vele sufferds zoiets al gedaan hebben ( verstopt in de winkelprijs van zo'n artikel) .

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2015 om 17:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=harryromijn schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 13:41]Dat eko-keurmerk is niets anders, dan een paar heel erg slimmeriken, die de NL consument voorgespiegeld hebben dat enkel het eko-merk staat voor "biologisch / eologisch".

Eigenlijk zou het helemaal omgedraaid moeten worden: alles is in principe biologisch, tenzij er mee gerommeld is. Laat daar een stempeltje voor zetten. Dat er momenteel met de meeste spullen nog gerommeld is, is tijdelijk. Dat lost zich vanzelf op als dat stempeltje groot genoeg is....