fe
door fernandoruisch Jul 6, 2015 om 16:51
Geldzaken & recht

BKR

Mijn vraag is als volg. Mijn vriend en ik wilde een huis gaan kopen (contract al getekend) en nu kwam het volgende aan het licht. Ik heb een BKR A2 codering op me naam bij de BKR. Waarschijnlijk heeft het te maken met een postordebedrijf. Het vervelende van dit alles is dat het van 1998 is. Wat nog vervelende is is dat het op mijn naam staat en ik dus geen hypotheek kan krijgen nu. Ik weet van mezelf 100% zeker dat ik nooit iets gekocht heb bij zoiets als een Whekamp of Otto omdat dat en niet in mijn opvoeding zit (als je wat wilt hebben dan moet je ervoor sparen. Ik heb in die tijd van 95 tot 99 wel samengewoond. Ik heb 1. Nooit een rekening/aanmaning/deurwaarde en of ook maar een brief van het BKR ontvangen. Ik heb voor 2011 altijd gewoon mobile abonnementen gehad. Nooit schulden werk erg hard voor me geld enz. Nu ik juist op het moment van echt gelukkig zijn ook daadwerkelijk het geluk heb gevonden komt er ineens een BKR om de hoek. Als ik ook maar iets het vermoeden had gehad dat ik BKR geregistreerd stond had ik natuurlijk nooit een hypotheekadviseur in de arm genomen (die je ook moet betalen) nooit een bod gedaan op een huis enz. Dit is iets van 16 jaar gelden. Ik heb de BKR in Tiel gebeld en hun zeggen overzicht online aanvragen betalen en afwachten....dat is wat ik gedaan heb maar nu moet ik dus 4 a 5 dagen vol spanning gaan zitten wachten. Heb ik een poot om op te staan??? of gewoon helemaal niks....

2594 22 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jul 6, 2015 om 21:43
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang u nog niet weet wat de registratie bij het BKR heeft veroorzaakt valt ook niet te zeggen wat u daar tegen kunt doen. Op de site van het BKR staat welke mogelijkheden u heeft om de registratie aan te vechten.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2015 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U weet dus nog helemaal niet of het van een postorderbedrijf is. Dus even geduld.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2015 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het overgrote deel van Nederland staat bij het BKR geregistreerd. Van belang zijn de leteers en cijfers.

fe
door fernandoruisch - Jul 7, 2015 om 08:31
9 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt ik weet idd niet of het om een postorderbedrijf gaat maar dat is wat onze hypotheek adviseur mij gemeld heeft en die had het vernomen van de bank. Ik ga het hoop ik vandaag lezen als ik het papiertje mag ophalen. Alvast bedankt !!

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 7, 2015 om 09:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je wel ooit 'n folder/boek op naam gehad van een postorder?

fe
door fernandoruisch - Jul 7, 2015 om 10:33
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een goeie vraag....ik moet hiervoor 16jaar terug denken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me dat niet kan herinneren. Ik weet dat ik zelf nooit wat gekocht heb. Maar goed zoals de adviseur ook zei....de registratie staat op jouw naam. Ik heb tot eind "99 bij me ex gewoond en heb ook nooit iets gezien van een rekening/deurwaarde/brief BKR met overzicht (ik wist ook niet dat je die kreeg tot dat ik vorige week belde met het BKR).

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het BKR stuurt geen brieven, maar registreert alleen. Op verzoek kan men inzage krijgen van de genoteerde gegevens.

fe
door fernandoruisch - Jul 7, 2015 om 10:58
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of dat zo is Tijger want toen ik vorige week belde zei die mevrouw (BKR) aan de telefoon op een niet zo vriendelijke toon "u heeft toch ooit een keer een overzicht van ons ontvangen" waarop ik antwoorden NEE. ow nou dan wist zij het ook niet en moest ik maar na de website gaan...
Ik heb er verder ook nooit iets mee van doen gehad, dus wanneer de instantie waarmee je belt aangeeft dat je een overzicht moet hebben gehad dan neem ik dat aan...

Maar goed nu lees ik dus idd anders

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien heeft uw ex ooit een overzicht opgevraagd. Maar zij sturen echt niets uit zichzelf.

fe
door fernandoruisch - Jul 7, 2015 om 11:50
9 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan is het nog gek dat ik nu ook een overzicht moet aanvragen en zelf met me id hem moet gaan ophalen...

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is daar voor geks aan? Er staat blijkbaar iets op uw naam genoteerd en dat wordt niet zomaar aan iedereen gegeven. Daarvoor moet u zich uiteraard legitimeren.

Die uitspraak van die medewerker is echt onzin. Uw ex kan alleen haar eigen gegevens opgevraagd hebben.

Ik weet niet hoe het geregistreerd wordt ten tijde van een huwelijk.

fe
door fernandoruisch - Jul 7, 2015 om 12:39
9 Antwoorden / 1 Vragen

Jij zegt: Misschien heeft uw ex ooit een overzicht opgevraagd.
Maar dat kan niet op mijn naam ik moet me legitimeren.
En nee we zijn nooit getrouwd geweest dus niet de zelfde achternaam

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben nog ouderwets, want dan vind ik het geen ex.;-)) dus ik ging er van uit dat u getrouwd geweest bent.

Zij kan dan niets op uw naam opgevraagd hebben. Ook als zij wel uw vrouw geweest zou zijn, zou zij natuurlijk niet iets hebben kunnen opvragen wat op uw naam staat. Het is voor mij uiteraard nog moeilijker in uw verleden te kijken dan voor u.;-))

Het kan ook zijn dat die dame van het BKR zich vergist, maar dat maakt verder niet uit.

Iedereen kan inzage krijgen in zijn eigen gegevens die genoteerd staan. Daar kan men bijvoorbeeld een formulier voor invullen bij uw bank. En iedereen moet zich legitimeren.

fe
door fernandoruisch - Jul 7, 2015 om 18:48
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe gek is dit.....ik kon net op het postkantoor me bkr papieren ophalen. Wat staat er in...u staat bij ons niet bkr geregistreerd. Hoe kan dit?? Mijn adviseur gelijk gebeld en die snap er helemaal niks van....nou sorry ik ook niet meer...zes dagen met buikpijn rond gelopen...

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u schrijft in uw openingstopic dat uw BKR notering aan het licht kwam. Bij wie kwam dat dan aan het licht? Ik neem toch aan bij de geldgever?

Cookies
door Cookies - Jul 7, 2015 om 19:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fernandoruisch schreef op dinsdag 7 jul 2015, 18:48]Hoe gek is dit.....ik kon net op het postkantoor me bkr papieren ophalen. Wat staat er in...u staat bij ons niet bkr geregistreerd. Hoe kan dit?? Mijn adviseur gelijk gebeld en die snap er helemaal niks van....nou sorry ik ook niet meer...zes dagen met buikpijn rond gelopen...

Waarschijnlijk dus op een verkeerde persoon gecheckt, maar bijv. wel met zelfde naam / geboortedatum. In ieder geval klopt het BKR overzicht met wat je zelf dacht.

fe
door fernandoruisch - Jul 7, 2015 om 19:22
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi tijger,

Idd mijn hypotheekadviseur heeft een hypotheek aangevraagd en die hebben een registratie gedaan bij bkr en die zeiden dat ik een a2 codering achter me naam heb staan en dat zou re maken hebben met een postorderbedrijf uit 1998.
Nu moest ik daarvoor bij de bkr mijn gegevens opvragen en daar staat in dat ik geen bkr registratie heb op mijn gegevens. Ik vind dit een heel raar verhaal.

ho
door hopetobehelping - Jul 7, 2015 om 19:25
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste fernandoruisch,

gelukkig dat blijkt dat u toch geen BKR notering heeft en u samen gelukkig kunt kijken om een woning te gaan kopen.
De betreffende bank heeft dan wel een behoorlijk grote blunder gemaakt. Vraag me wel af welke bank hier zo onzorgvuldig mee omgaat. Uw adviseur zal netjes gezegd ook wel 'not amused' zijn neem ik aan.

Heel veel plezier en succes met het vinden een woning (en een bijbehorende hypotheek).

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel wonderlijk dat u géén BKR notering hebt. Een notering is niet per se negatief. Iedereen met een creditcard staat genoteerd, ook als men de mogelijkheid tot roodstaan heeft afgesproken met de bank wordt dat bij het BKR genoteerd.

fe
door fernandoruisch - Jul 8, 2015 om 07:01
9 Antwoorden / 1 Vragen

Maar de bank geeft aan bij de bkr een controle te hebben gedaan en die geven dus door dat ik wel een negatieve bkr a2 codering heb. Wat ik nu moet doen volgens mijn adviseur is bellen met bkr en vragen hoe het kan dat de bank wel een negatieve bkr krijgt te horen en wanneer ik mijn papieren opvraag daar niks over in staat. Het gaat om een bkr van 97 blijkt nu. Ik neem aan dat als bkr mijn gegevens verzend dat daar alles op moet staat toch???

Mijn adviseur gaat met mij papieren naar de bank en kijken wat die weer gaan zeggen....ik moet zeggen dat dit allemaal zenuw slopend is. Het tijdelijke koopcontract is al wel getekend en dan krijg je dit....ik hou jullie op de hoogte...vingers gekruist en wie weet...

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2015 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeggen, laat de bank dat dan maar eens zwart op wit geven.

fe
door fernandoruisch - Jul 8, 2015 om 10:03
9 Antwoorden / 1 Vragen

Heb net bkr gebeld en kunnen niks op mijn geboorte en naam vinden....ze zeggen ook laat de bank nu maar komen..