sw
door sweetdevil Sep 3, 2010 om 19:44
Auto & vervoer

Boete NS

Beste lezers,
24 aug. ben ik door een verbalisant beboet (uitstel van betaling) omdat ik domweg mijn studenten OV Chipkaart was vergeten.
Later kwam ik erachter dat mijn OV überhaupt pas op 1 sept inging, terwijl mijn school al een week eerder begon.
Ik heb mij niet gelegitimeerd (gelukkig kreeg ik hier niet nog een boete voor!) aangezien ik alle pasjes bij elkaar bewaar.
Ik weet dat er een coulance regeling bestaat waardoor je je OV een keer mag vergeten, maar dit geld vast niet voor mensen waarvan de OV het nog niet eens deed...
Is er een gaatje in de wet voor mij, waardoor ik de 68,76 terug kan vragen?
Of heeft iemand een andere tip? Dit is namelijk een hoop geld voor mij!

mvg

773 4 Rapporteer

invalide
door invalide - Sep 3, 2010 om 19:50
787 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag een politieke partij als de SP eens want als in September de kaart begint en de school al in augustus klopt er iets niet.
De eerste weken dure kaartjes kopen was niet de bedoeling dus vraag de SP eens of word lid van hun jongeren groep Rood, zij kunnen dit probleem die vermoedelijk bij meerdere is oplossen.

Lsk520
door Lsk520 - Sep 3, 2010 om 22:01
827 Antwoorden / 2 Vragen

Op 1 september heb je deze vraag ook al gesteld op het forum vanTros Radar. Daar is je door dhc haarfijn uitgelegd dat je fout zit, geen geldig vervoerbewijs had en geen ID kon tonen. De boete die je hebt gekregen kun je niet aanvechten.
Ben je niet tevreden met de daar gegeven reacties en stel je deze vraag opnieuw om een weg te vinden onder je boete uit te komen?

Verzoeke tevens het compleetbidiote antwoord van Invalide/
D!RK/Gozik/Stofzuigertje te negeren.
Deze selfmade quasi deskundige weet niet waar ie over praat, is niet op de hoogte van de Nederlandse wetgeving.

pino123
door pino123 - Sep 3, 2010 om 22:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@TP

sinds wanneer bepaal jij of iemand op welke site dan ook een vraag stelt, al stelt ze de vraag op nog 200 andere sites.

Daarnaast kan toevallig hier wel het 'ei van columbus' voor haar hebben. Is dat niet zo dan is het helaas, pindakaas.
En met zo'n antwoord zullen we het maar niet hebben over 'compleet idiote' antwoorden van anderen hé.

sw
door sweetdevil - Sep 6, 2010 om 22:55
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tp schreef op vrijdag 3 sep 2010, 22:01]Op 1 september heb je deze vraag ook al gesteld op het forum vanTros Radar. Daar is je door dhc haarfijn uitgelegd dat je fout zit, geen geldig vervoerbewijs had en geen ID kon tonen. De boete die je hebt gekregen kun je niet aanvechten.
Ben je niet tevreden met de daar gegeven reacties en stel je deze vraag opnieuw om een weg te vinden onder je boete uit te komen?

Verzoeke tevens het compleetbidiote antwoord van Invalide/
D!RK/Gozik/Stofzuigertje te negeren.
Deze selfmade quasi deskundige weet niet waar ie over praat, is niet op de hoogte van de Nederlandse wetgeving.
surprise; ik ben jou verder geen verantwoording schuldig over wat ik allemaal doe en laat.