jo
door jones Jan 6, 2009 om 14:42
Huishouden & energie

Boxspring

Hoi mensen,
ben momenteel opzoek naar een nieuwe boxspring.
Al enkele maanden bezig en behoorlijk wat gelezen en gelegen en kom er niet echt uit!!
wat een schimmige wereld is dit.
mijn bugget is rond de €5.000 heb naar een Swensen gekeken en die spreekt me wel aan.
heeft iemand een solide advies voor mij?
tnx, brett

7543 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 11, 2009 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn zoveel zaken die Boxsprings verkopen, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ongeveer 2 jaar geleden hebben wij bij Swiss Sense een boxspring gekocht.(goedkoopste )Dit gezien de kwaliteit en prijsverhouding. Na enige weken een defect snel verholpen (garantie) Echter had ik achteraf een ander matras moeten nemen dan mijn vrouw. Wij verschillen namelijk veel in gewicht, waardoor mijn matras begint in te zakken. Succes met je zoektocht.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 04:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed advies is belangrijk, maar wat goed is, verschilt nogal van persoon tot persoon. De vele verschillende wensen, prioriteiten en diversiteit in het aanbod maken het er ook niet gemakkelijker op.

Omdat een boxspring in beginsel een open, goed doorluchtend concept is, vind ik het persoonlijk nogal jammer dat veel fabrikanten hier afbreuk aan doen door minder ventilerende materialen erbij toe te passen en het soms zelfs helemaal inpakken met allerlei schuimen e.d.
Toegegeven, dat kan soms tot een aanzienlijk voordeliger eindproduct leiden (die dan ook stukken minder lang meegaan), echter zie je ook diverse systemen die qua prijs voor een bed van alleen natuurlijke materialen niet onderdoen. Hierbij kun je denken aan o.a. Carpe Diem en Jensen, die weliswaar een goed ligcomfort kunnen hebben, maar m.i. qua duurzaamheid nogal wat vraagtekens doen rijzen. Ook merken die je meer tegenkomt bij de reguliere dealers zoals Auping, Norma Sand en het voordeligere alternatief Forss verwerken helaas eveneens schuimen en/of 'natuur'latex (zoals dat dan zo mooi heet).
Als je dat geen bezwaar vind, is misschien een M-Line ook nog niet zo'n gekke keuze en wel stukken voordeliger. Maar als je het b.v. snel warm hebt, denk ik dat je er niet bij mee gaat worden...

Op mijn 'short list' stond inderdaad ook een systeem van Swensen; ik had de indruk dat dat een heel eerlijk, Nederlands product is, met een - als je voor de in keuze beperkte standaardstoffering kiest - goede prijs-/kwaliteitsverhouding. Voor hun (donzen) dekbedden en kussens gaat dat echter helaas niet op, die kun je van hetzelfde fabrikaat elders aanzienlijk voordeliger bekomen.
Een alternatief zou kunnen zijn een bed van Nesth, die echter (helaas) geen zonering in z'n systemen toepast. De (directe) verkoop en advisering is wel kundig en vriendelijk, ze hebben een hoog serviceniveau en ook qua prijs zijn ze interessant.
Ambachtbedden heeft een mooi product, maar is niet goedkoop en ik kreeg (buiten vakantieperioden) vaak telefonisch geen gehoor, wat te denken geeft t.a.v. service en garantie na de koop, voor deze bedragen toch ook geen onbelangrijk punt.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 04:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na uitproberen van verschillende merken is me wel duidelijk geworden dat onze voorkeur uitging naar een Scandinavisch slaapsysteem, dat een wat zachter ligcomfort biedt. Het Britse (Vi-Spring en consorten) is wat verender en steviger en het Duitse ronduit hard (vgl. Schramm). Wel heb ik diverse malen geadviseerd gekregen dat het beter is te kiezen voor een wat harder/steviger matras (b.v. grotere veerdikte) dan een zachtere, omdat dat op z'n minst bloedsomloopproblemen kan opleveren door afknellen van b.v. armen/schouders en dientengevolge onrustiger slapen (meer omdraaien). Om nog niet te spreken over potentiële rugklachten door onvoldoende ondersteuning (kan zich ook heel best pas na enkele maanden of langer openbaren). Daarom is een goede afstemming op gewicht en lichaams(slaap)houding ook zo belangrijk. En boekjes geven daartoe lang niet altijd de juiste indicatie, dat is echt maatwerk. Goed en kundig advies door iemand met verstand van zaken en veel ervaring kan dus veel leed voorkomen, temeer daar omruilen meestal (logischerwijs) geen optie is (aanpassen echter soms wel!).
Onze uiteindelijke keuze is gevallen op Lavital omdat die bedden in onze ervaring niet alleen het comfort geven als je erop gaat liggen en beweegt, maar óók heel zacht aanvoelt als je er stil op ligt, beetje wolkig zeg maar. Dat heb ik bij Swensen niet mogen ervaren.
Een ander, zo mogelijk nog belangrijk argument was hun jarenlange ervaring en daarmee kundig advies (directe verkoop), maatwerk t.a.v. lighouding/zonering, continuïteit van de onderneming met het oog op garantie en mooiere kwaliteit van gebruikte materialen. Details die soms ondergeschikt kunnen lijken, maar waarvan ik verwacht dat ze zich toch vertalen in een stukje extra duurzaamheid. En da's prettig aangezien het een hele investering is, die je graag over wat méér dan een decennium 'afschrijft'. En ook vertrouwen en een goed gevoel vind ik van groot belang; het moet allemaal kloppen. Tot dusver ben ik er zeer tevreden en gelukkig mee.

Succes en groet, Cid

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 04:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hmmm eerst dus inloggen en geen Opera gebruiken...Smiley

ve
door verwijderd - Feb 10, 2009 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

we horen veel klachten van klanten die er niet meer uikomen. Wat is goed en wat niet? materiaalgebruik, eigenschappen? elke leverancier praat voor eigen parochie. Natuurlijk staan wij ook niet voor niets te werken maar we proberen wel duidelijkheid te brengen. Wat mag je verwachten van paardenhaar of welke veren zijn het beste? We nodigen de klanten ook uit zich goed te informeren en dan pas bij ons te komen. Hierdoor krijgen ze niet het gevoel een onduidelijk verhaal te moeten volgen. ook geven wij de garantie dat de klant ook daadwerkelijk goed gaat liggen. Nazorg is hierbij van groot belang. De keuze is aan de klant, de kwaliteit maken wij. Wij nodigen u uit voor een vergelijk.

Nesth®

ve
door verwijderd - Feb 10, 2009 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Hoe kan ik zien of een website en internetbedrijf betrouwbaar is? Ik wil namelijk bij goedkoop.nl iets bestellen. Ze zeggen dat ze aangesloten zijn bij de geschillencommissie, maar ik kan niets daarvan vinden. Ze staat ook bekend onder GerWo Trading BV te Nijmegen, kvk-nummer 9188332.

Marijke

ve
door verwijderd - Apr 17, 2009 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom dragen mensen geen kleding van polyether- koudschuim- traagschuim- latex enz. Omdat je lichaam (onze huid-poriën ) deze chemische synthetische sponsachtige materialen niet verdraagt. Het heeft een ongezonde en verstikkende werking op het natuurlijk funktioneren van je lichaam. Broeien, transpireren en een benauwd gevoel zijn het gevolg. Bepaald niet fris, niet comfortabel en ongezond. Eenderde van je leven heb je lichaamscontact met je matras, gemaakt van chemisch synthetisch lichaams onvriendelijke materialen. Weekmakers, brandvertagers en vele andere al dan niet toegestane giftige chemicaliën zijn of waren in schuimmatrassen aanwezig. IK kan niet ontkennen dat je op vele materialen kunt liggen, maar wordt eens wakker.....Het kan echt veel beter, eerlijker,  comfortabeler en miljeu vriendelijker. goed voor je gezonheid en welzijn.                                                             Frans Segers....... innovator - oprichter  Vitalbedden te Zwaag(N-H)

ve
door verwijderd - Sep 13, 2009 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is inderdaad erg moeilijk een keuze te maken omdat ieder mens verschilt in lengte, gewicht en, zeker ook erg belangrijk, gewichtsverhouding. De druk die een lichaam op matras en bodem uitoefent moet gecorrigeerd worden en blijven. De eerste indruk krijg je als even in een zaak gaat liggen. Daarna moet het bed tijdens gebruik natuurlijk wel zo zijn als verwacht. Het is erg belangrijk om in je matras/box te kunnen kijken en daarbij zeker te weten dat je krijgt wat je koopt. Houd er rekening mee dat alle polyether- en latex schuimen jaarlijks 5-8% in kwaliteit afnemen. Veel matrassen en boxsprings liggen wel lekken maar zullen vrij snel gaan verzachten. En wat dan? De meeste verhalen komen direct uit een folder en gaan niet verder. Af en toe kom je nog mensen tegen die zelf met de materialen werken en daarbij de verschillen kunnen aangeven. In het algemeen kan worden gesteld dat: des te meer reclame je voor een product ziet, des te minder product je koopt. Het komt nu eenmaal uit de lengte of de breedte. Het onderscheid zit hem in de binnenkant, een leuke stoffering lig je niet op.

Nesth®

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lezers

IK heb zojuist een matras bij energyplus besteld en ik zal hier op een eerlijke wijze mijn bevindingen plaatsen. Voor zowel levering service en de kwaliteit.

gr.

magiel