ifpbarzilay
door ifpbarzilay Oct 13, 2014 om 17:23
Huishouden & energie

Bruine zeep uit RVS dispenser

Beste mensen,

Graag jullie advies. Ik heb een prijzige aankoop gedaan, namelijk een rvs zeeppomp van het merk "ZACK" die aan de muur is bevestigd. De binnenkant en pomp is van plastic, behalve het tuitje! Hierdoor oxideert het roest VAST stalen tuitje alsnog en komt er een bruine zeepsubstantie uit! Ziet er niet zo hygienisch uit, om je handen te wassen in het toilet...met poepkleurige zeep!
Het verhaal oxidatie, roest vast staal is mij geheel duidelijk. Maar ik vraag me af of een type zeep soort o.i.d. deze verkleuring niet krijgt. (bon al lang kwijt dus terugbrengen is er niet bij).
En hoe dom dat een dergelijk product zo wordt gemaakt, waarvan men weet dat het constant in contact staat met vocht. Voor de sier zou ik er geen cent aan hebben uitgegeven n.m.l. E35,-.

Dank voor uw aandacht en hoop dat iemand een super tip heeft,

Groet Iris

9028 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2014 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een zip tip heb ik niet. Maar als ik jou was zou ik contact opnemen met Zack Design, dit kan toch niet de bedoeling zijn van prijzige producten.

komsja
door komsja - Oct 13, 2014 om 19:07
1064 Antwoorden / 218 Vragen

een tip: weg met dat ding en een kant en klare plastic zeeppomp kopen,die zijn er in legio modellen te vinden en voor weinig geld en schone handen

user123
door user123 - Oct 13, 2014 om 21:31
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer de pomp dagelijks meerdere keren wordt gebruikt krijgt de zeep echt geen tijd om te reageren met RvS.

Maar wanneer je niet zo vaak je handen wast....

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2014 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is het wel oxidatie? Probeer eens een andere handzeep.

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2014 om 22:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het wel het echte Zack merk? De zeesdispensers die ik zie van Zack zijn 20 - 30 euro duurder dan die van jou KLIK

ifpbarzilay
door ifpbarzilay - Oct 13, 2014 om 22:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Super dank voor de reacties alvast!
En het is idd correct dat de pomp niet veel wordt gebruikt (gasten verblijf), maar is dat een voorwaarde bij het kopen van een rvs dispenser?
En Carola je hebt gelijk, hij is inderdaad nog duurder dan ik schreef! Het is al een tijdje terug nml, maar heb m gevonden op je link.
Ik dacht zelf Zwitsal baby shampoo erin te doen, misschien minder agressief?!?!
Nogmaals dank allemaal!

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2014 om 22:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan je niet met een wattenstaafje gedompeld in azijn het tuutje schoon krijgen? Als zelfs het wattenstaafje nog te dik is, kun je wat watten (uhhh?) er af halen. Ik denk dat het gebeurd omdat het pompje te weinig gebruikt wordt. Als je hem schoon hebt gekregen, 1x p.d. even wat zeep er door pompen.

(Ik wist dat ze veel duurder zijn, want heb er zelf een paar weken terug naar lopen kijken. Vind ze wel mooi, maar de prijs echt te gortig.)

ifpbarzilay
door ifpbarzilay - Oct 13, 2014 om 22:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hahaha Carola, wattuh?!?! Ja heb m al schoon, dus nu maar elke dag even pompen uhhhh
Maar de prijs is idd gortig, ben ik met je eens! Dus vooral niet doen, zou ik zeggen. Nogmaals dank voor het meedenken.

pi
door pieterwolters - Oct 14, 2014 om 08:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op maandag 13 okt 2014, 19:07]een tip: weg met dat ding en een kant en klare plastic zeeppomp kopen,die zijn er in legio modellen te vinden en voor weinig geld en schone handen

Helemaal mee eens. Zeker omdat TS hygiene belangrijk vindt, is een kant en klare pomp de beste optie.

getty
door getty - Oct 14, 2014 om 17:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe intensief het pompje gebruikt wordt maakt niets uit. Ik heb hier exact hetzelfde probleem. Het pompje hier wordt 2 x daags minimaal gebruikt. Verschillende zeepjes geprobeerd en ik spoel het ding regelmatig door, inclusief het pompje zelf. Ik ben er onderhand ook vies van.