gr
door grootmoeder Apr 21, 2012 om 10:56
Voeding & gezondheid

Buurvrouw

Hoe en waar kan ik terecht voor een buurvrouw 89 jaar die iedere nacht op de muur bonst, en hard .aan weerskanten van 3 woningen is het geluid te horen.
woning bouw kan niks doen, politie kan niks doen,maatschappelijk werk is alleen met haar bezig.
En dit is al 2 jaar bezig.
ik slaap al met oordoppen ,rustgevende pillen ,ik ben moe ,wat moet ik doen?

1320 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dat zijn van die dingen ..... Wat zegt de buurvrouw als je haar hierop aanspreekt?

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net zoals u zich "correct" dient te gedragen volgens de huurvoorwaarden zal de buurvrouw dit ook moeten doen. Ik zou het maatschappelijk werk wat al een contact met haar heeft eens persoonlijk of gedrieën benaderen en om assistentie te vragen, misschien wel met een gezaemenlijk gesprek met de overlastgeefster er bij. Uw woongenot wordt zo te lezen wèl aangetast en daarom zou de verhuurder zeker aktie moeten/kunnen ondernemen. Maar treedt wel met de drie buren als één blok op.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 21 apr 2012, 11:06: Tja, dat zijn van die dingen ..... Wat zegt de buurvrouw als je haar hierop aanspreekt?
Wat 'n grandioze bijdrage.

Heeft de buurvrouw nog familie, kinderen? Als dat zo is zou je hen misschien kunnen benaderen. Misschien is het tijd voor die buurvrouw om naar een verzorgingshuis te gaan.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 21 apr 2012, 11:06: Tja, dat zijn van die dingen ..... Wat zegt de buurvrouw als je haar hierop aanspreekt?

Wat denk je?

Daarnaast waarom kan de politie niets voor je betekenen? Misschien eens met het hele blok meldingen gaan maken. Daarnaast vind ik het vreemd dat na 2 jaar aan klachten de wbv niets doet.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zaterdag 21 apr 2012, 11:20:
zwemmer schreef op zaterdag 21 apr 2012, 11:06: Tja, dat zijn van die dingen ..... Wat zegt de buurvrouw als je haar hierop aanspreekt?
Wat 'n grandioze bijdrage.

Lijkt me sterk dat ze dat zegt.

Waarom kunnen politie en woningbouw niets doen? De buurvrouw lijkt mij een beetje in de war en dan kunnen ze een arts/psychiater inschakelen om een IBS te beoordelen.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit wel een consumentenvraag? Dat vroeg ik mij om te beginnen af. Vandaar het antwoord. Ik overwoog eerst om te vragen of er een regelmatige visite komt, maar vind bij nader inzien weer dat we ons een beetje teveel met elkaar bemoeien. Die vraag hoort hier niet. Of het nu om de buurvrouw gaat of om de beantwoorders met elkaar, afstand houden is een kunst die niet een ieder kent.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 21 apr 2012, 11:37: Ik overwoog eerst om te vragen of er een regelmatige visite komt, maar vind bij nader inzien weer dat we ons een beetje teveel met elkaar bemoeien. Die vraag hoort hier niet. Of het nu om de buurvrouw gaat of om de beantwoorders met elkaar, afstand houden is een kunst die niet een ieder kent.

Dus daarom stel je die vraag maar indirect.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, achteraf en bij nader inzien. Blijkt nodig te zijn.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zwemmer. ze heeft 2 zussen waar ik via de telefoon contact mee heb,vinden het vreselijk voor ons.
Mahadma. hebben we al gedaan woning bouw kan niks doen of er moet iets ergs gebeuren.
Pino. vorig jaar waren we met 6 buren midden in de nacht met de politie aan het praten ,gaan naar binnen ,en hebben zo"n medelijden oud bibberig vrouwtje (kan wel met stok 6x per nacht heel hard op de tussen muur slaan.
zwemmer. op zaterdag middag opeens brandweer, ambulance ,politie.motor politie ,had ze 112 gebeld ,(buurman zou de vloer in de brand hebben gestoken) ik ben me rot geschrokken.

moedeloos word ik er van ,moe moe ,arts /psychiater is al ingeschakeld,maar daar wil ze niks van weten ,en ze is anti pil ze neemt nog geen paracetamol.
Dokter scheld ze de deur uit.
wat een klaag heb ik allemaal hé, ik mail s"nacht de politie bel s"morgens ,ja ze zeggen steeds maar klagen.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grootmoeder, u moet de politie blijven bellen, iedere keer als de buurvrouw overlast veroorzaakt erop staan dat er een aantekenig wordt gemaakt van de overlast. Ook blijven bellen met de wbv en maatschappelijk werk. Zo bouwt u een dossier op. Hou een dagboek bij met daarin datum en tijd overlast. Vraag ook uw buren dat te doen. Aangezien de wbv, de polite en maatschappelijk werk niets doen, wordt het nu tijd om een advocaat in te schakelen, die kan beoordelen of u genoeg bewijsmateriaal tegen uw buurvrouw heeft om een rechtzaak tegen haar te beginnen.
Zelf heb ik zoiets ook eens aan de hand gehad, toen niets hielp ben ik uiteindelijk naar de rechter gestapt, Weet niet hoe het zou zijn afgelopen, tot een rechtzaak is het nooit gekomen, want wbv kwam ineens veel dwingender in actie, snapten toen wel dat het menens was, en overlast gevende buren zijn voortijdig vertrokken.
Ik vind het overigens geen geklaag van u, het is gewoonweg een afschuwelijke situatie waar u zich in bevindt.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. kunt u de woningbouw vereniging verzoeken om mediation in te schakelen. Of een stichting in te schakelen als Meldpunt Bezorgd wat met succes actief lijkt te zijn in de regio Haaglanden.

Meldpunt bezorgd: klik

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb toch wel goed advies gekregen en ga er mee aan de gang.Ik heb jaren haar geholpen, bij haar geweest ,in ziekenhuis na gelopen.maar op een moment na die brandweer enz enz moest ze met mij ook niks meer te maken hebben,Aan de ene kant vind ik het triest en zielig,maar ik word hier zo moe van, tekort aan slaap,ik ben zelf ook geen jonkie meer(69) allemaal bedankt tot nu toe

grootmoeder

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootmoeder schreef op zaterdag 21 apr 2012, 13:38: Zwemmer. ze heeft 2 zussen waar ik via de telefoon contact mee heb,vinden het vreselijk voor ons.

En daar alleen ligt de oplossing. Zij zijn de eerste verantwoordelijke voor hun zus en kunnen middels haar huisarts misschien tot een oplossing komen.

Als ik zo haar gedrag lees, is zij beginnend dementerend. Ze horen en zien dan dingen die er niet zijn en hebben geen slaapritme meer.
Zorgt ze nog voorzichzelf of krijgt ze thuishulp?

Neem contact op met haar zussen opdat zij actie gaan ondernemen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

gallito schreef op zaterdag 21 apr 2012, 21:42:
En daar alleen ligt de oplossing. Zij zijn de eerste verantwoordelijke voor hun zus en kunnen middels haar huisarts misschien tot een oplossing komen.

IBS dus.

Hard, maar noodzakelijk.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u het al via de GGD geprobeerd? Zie:

http://www.ggd.nl/beleidsterreinen/publieke-gezondheid/