kamphuysen
door kamphuysen Jul 14, 2010 om 22:13
Geldzaken & recht

CCTV camera mag dat zomaar?

Door ""een toevallige gebeurtenis"" blijkt ons dat een overbuurman ((via zijn op de voorgevel van zijn huis (op +/- 3 mtr hoogte) al een tijd , maar was nooit echt opgevallen, een platte donkere bol heeft geplaatst,)) Zoals je ook wel ziet aan de plavonds bij v&d warenhuizen en winkels, dit hier is dus ook net zo,n een wendbare ook infrarode camera die mensen of dingen dag en nacht kan volgen welke voor zijn huis en erger nog vinden wij of ook in de straat waarin wij leven gebeuren kan opnemen , de camera,s in die bol zijn net als in winkels digitaal aangesloten? Ja op wat aangesloten? het kan van alles zijn, naar de politie de aivd de bewakings centrale of wat dan ook, in ieder geval bekijkt buurman niet alleen zijn oprijpaadje maar ook alles in mijn dus onze straat en erger nog ook de huizen aan zijn overkant , dus ook mijn woning continue 24/24 en 7/7 en slaat waarschijnlijk de beelden op, op een harde schijf of brand ze op een cd rom, wie weet dat? want wie controleert die buurman? Niemand dus hij gaat zijn gang en nu blijkt dat omdat hij vond dat iets hem absoluut niet zinde wat op de straat bijna voor zijn huis gebeurde, het via andere wegen , andere buren boven water is gekomen want die mensen gingen onderling fluisteren dat die camera niet alleen zijn oprijpad bewaakt, maar als een spion werkt in de ""openbare ruimte"" en dat is naar mijn smaak een flagrante inbreuk op het prive van iedere burger in deze rechtstaat er staat overigens bij dat huis geen enkel bordje wat waarschuwt voor die CCCTV camera,s (close continue circuit televison camera,s) dat even ter extra info.

VRAAG AAN U ALLEN DIE DIT LEZEN>>!!!! ;;
Wat voor protest en bij Wie en waar dienen we een klacht in?,
Hoe snel kunnen we verwachten dat er evt. Politie naar gaat kijken of dit wel rechtmatig is, of moet hier de Gemeente Politie bij worden ingeschakeld. .Heeft U meer hulp of extra info bij gelijksoortige zaken laat svp alles weten ook de Jurisprudentie zodat we snel van deze DDR manier van ""opletten"" bij deze buurman af gaan raken

1109 1 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 15, 2010 om 00:52
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Kamphuysen,

Van inbreuk op je privacy kun je aangifte bij de politie doen. Dat moeten ze opnemen en registreren. Maar je moet dan wel ZEKER WETEN WÁT, HOE en HOELANG hij opneemt. Dat kun je misschien bij de buurman zelf horen, maar in ieder geval niet van gefluister of roddel van buren in de straat!

In zo'n geval zou ik zelf eerst met de wijkagent gaan praten op het spreekuur bij deze of op het politiebureau. Mogelijk weet de wijkagent waarom de camera is geplaatst.

Hardware ERror MAN.