cornelis71
door cornelis71 Dec 25, 2013 om 11:25
Computers & telefonie

Chromebook

goedenmorgen, ik vraag me af, nu mijn pc al 7 jaar is, en kuren gaat vertonen, of ik als oudere er wijs aan doet om een Chromebook te nemen. Maar al lees ik alles op internet, toch vraag ik me af(begrijp niet alles) kan ik daar ook bv letters groter maken en op facebook? skype?Wat kan ik niet met Chromebook?
hartelijk dank voor de adviezen. groetend

2345 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 25, 2013 om 13:53
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Cornelis71,

heeft u hier iets aan?

Vr. gr. sjoppie.

diumenge
door diumenge - Dec 25, 2013 om 14:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met een chromebook draait alles in de browser, als je geen internet hebt heb je er op dat moment weinig aan. Aan de andere kant staan er op een PC normaliter ook veel dingen die je toch niet gebruikt. Ik zou persoonlijk iets meer uitgeven en voor een 'reguliere' Windows (of Apple) laptop gaan. Ik weet niet in hoeverre het wel of niet mogelijk is om op een chromebook een ander OS te zetten, anders is dat nog een idee. Maar zal vermoedelijk wel geblokkeerd zijn.

Een tablet (iPad, Android of Windows RT) is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.

sw
door swat1500 - Dec 25, 2013 om 18:29
3786 Antwoorden / 0 Vragen

U moet zich de vraag stellen wat u wilt gaan doen? Surft u alleen op internet en gebruikt u alleen facebook of skype dan kunt u prima uit de voeten met een chromebook.
Wilt u ook zakelijk aan de slag dus veel brieven maken, spreadsheets etc of doet u veel met foto`s, video of muziek dan is het chromebook niet zo voor de hand liggend.

aurora1
door aurora1 - Dec 25, 2013 om 22:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat voor kuren? Misschien zijn die eenvoudig op te lossen en kan men hier daarmee helpen.
Als u toch een nieuwe laptop wilt kopen houd dan aanbiedingen in de gaten en loop af en toe een winkel binnen. Niet direct kopen ook al beveelt de verkoper het enorm aan, maar merk en type en prijs noteren en thuis rustig op internet e.e.a. erover opzoeken.
Lees klik hier anders ook nog even door.
Zelf zou ik niet zo gauw een Chromebook kopen overigens, maar een gewone laptop kopen.

cornelis71
door cornelis71 - Dec 26, 2013 om 10:48
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmorgen,
Sjoppie bedankt ik had het al gelezen, maar toch......
Duimenge, met andere woorden, ik kan niet dat Chromebook online gebruiken?(boek lezen) inderdaad zou ik ook eens kunnen kijken naar een tablet. bedankt
Swat1500, nee echt alleen voor mails, krant wat foto's en facebook.webwinkelen. dat is het wel.
Aurora1,het gaat er om, ik ben al behoorlijk op leeftijd, zou het makkelijk zijn? al zou ik 14inch nemen, kan ik dat dan nog goed lezen, kan dat allemaal ingesteld worden. Ik ga Uw link bekijken. Dank voor het antwoord.
groetend

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 26, 2013 om 19:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk na het formatteren werkt de PC gewoon weer prima..

cornelis71
door cornelis71 - Dec 26, 2013 om 20:19
167 Antwoorden / 60 Vragen

hallo lekkerisdat, heb ik gedaan, het gaat wel wat beter, maar niet optimaal. Ik neem er maar even genoegen mee. groetend

diumenge
door diumenge - Dec 26, 2013 om 21:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op donderdag 26 dec 2013, 10:48]...
Duimenge, met andere woorden, ik kan niet dat Chromebook online gebruiken?(boek lezen) inderdaad zou ik ook eens kunnen kijken naar een tablet. bedankt
...Juist met name online, je hebt dus eigenlijk altijd een internet verbinding nodig.

cornelis71
door cornelis71 - Dec 27, 2013 om 15:11
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmiddag. inmiddels heb ik wat bij het opstarten verwijderd en google chrome geinstalleerd, want de problemen lagen waarschijnlijk bij Firefox, daar heb ik in het verleden diverse keren problemen mee gehad, en nu gaat het eigenlijk prima! dus dat chromeboek, bekijk ik over een half jaar nog weleens. Mij ging het erover of het makkelijker was dan een laptop.
Maar ik kan er nu wel weer een poosje mee doen.
allemaal hartelijk dank voor de adviezen. groetend

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2013 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Lees ook even bij deze vraag.

Lees dit artikel ter info.

En lees hier wat reviews.

Suc6 met je keuze.

aurora1
door aurora1 - Dec 27, 2013 om 15:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik lees in de door @edrick3 gegeven link met reviews o.a. iets over de kijkhoek e.d. en het formaat. Verder heeft een aantal mensen die een review schrijven het apparaat nog maar kort in gebruik.
Wat betreft de huidige pc zou je eens op de site van schoonepc kunnen kijken en lezen over tweaken/optimaliseren van de pc. Ik dacht gelezen te hebben dat je vista hebt, dan even op die site bij vista kijken: klik hier. Mooi dat het formatteren gelukt is.
Wat gaat overigens (nog) niet optimaal?

aurora1
door aurora1 - Dec 27, 2013 om 20:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dus allemaal mooi opgelost. Dank voor je berichtje en graag gedaan.
vr.gr.