moeckeraner
door moeckeraner Jun 11, 2013 om 15:59
Computers & telefonie

Consumerjury en Floortje

Hoi hoi. Ik ben al een tijd lid van Consumerjury (waar ik regelmatig mijn punten kan inwisselen - betrouwbaar dus) en ontvang nu ook via hun mailtjes van "Floortje". Door mijn in te loggen op mijn bank kan ik dan extra punten sparen - zeggen ze. Maar hoe betrouwbaar is dat? Kent iemand zich daarmee uit?

5923 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2013 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inloggen op uw bank via hun site op punten te vergaren? NOOIT doen. Hoogst onbetrouwbaar.

En wat is Floortje?

ekiem
door ekiem - Jun 11, 2013 om 16:28
676 Antwoorden / 100 Vragen

Dat inloggen via uw Bank klinkt me eng. Je geeft toch niet je persoonlijke gegevens door ? Ik zou het nooit doen.
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

gr. Ekiem

zwemmer
door zwemmer - Jun 11, 2013 om 16:56
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik lees dat het om enqêtes gaat -het betreft dus een consumentenpanel- en de betalingen worden geregeld via het GfK. Google er maar eens naar en lees de ervaringen.

Zwemmer

dearagain
door dearagain - Jun 11, 2013 om 17:41
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dat zou ik dus nooit doen!

diumenge
door diumenge - Jun 11, 2013 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je Consumerjury de vraag al gesteld of deze mails van Floortje daadwerkelijk van hun komen?

zwemmer
door zwemmer - Jun 11, 2013 om 18:19
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=dearagain schreef op dinsdag 11 jun 2013, 17:41]*dat zou ik dus nooit doen!

Als je eventuele uitbetalingen mis wilt lopen moet je het niet doen. Het lijkt mij een volkomen betrouwbare zaak.
(Zie "Consumerjury en floortje.nl" en "Marktonderzoek - Pagina 449.nl". GfK regelt de betalingen en dat gaat niet zonder rekeningnummer van het panellid. (Dat staat er blijkbaar niet duidelijk bij uitgelegd).

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Jun 11, 2013 om 19:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Doe al jaren mee aan zowel GfK kijkersonderzoek en Consumerjury. Heb nog nooit van Floortje gehoord. Weet je heel zeker dat dit echt van hen afkomstig is? Zou eerst op hun site om uitleg vragen. Ik krijg ook extra punten met extra vragen en tot zover is alles safe. Om op je eigen bank in te loggen voor extra punten zou ik zeker nog niet doen. Vraag eerst maar eens fiattering van deze mails. Laat ons ook het antwoord weten, wil je? Ben er wel benieuwd naar.

zwemmer
door zwemmer - Jun 11, 2013 om 19:48
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 11 jun 2013, 1 8:15]Heb je Consumerjury de vraag al gesteld of deze mails van Floortje daadwerkelijk van hun komen?

Jawel, zie 17:41.

alexishoop
door alexishoop - Jun 11, 2013 om 19:59
561 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 11 jun 2013, 18:19][quote=dearagain schreef op dinsdag 11 jun 2013, 17:41]*dat zou ik dus nooit doen!

Als je eventuele uitbetalingen mis wilt lopen moet je het niet doen. Het lijkt mij een volkomen betrouwbare zaak.
(Zie "Consumerjury en floortje.nl" en "Marktonderzoek - Pagina 449.nl". GfK regelt de betalingen en dat gaat niet zonder rekeningnummer van het panellid. (Dat staat er blijkbaar niet duidelijk bij uitgelegd).

Zwemmer

daarvoor hoef je niet in te loggen bij je bank, het invullen van een rekeningnummer is voldoende.

diumenge
door diumenge - Jun 11, 2013 om 20:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 11 jun 2013, 18:19]Als je eventuele uitbetalingen mis wilt lopen moet je het niet doen. Het lijkt mij een volkomen betrouwbare zaak.
(Zie "Consumerjury en floortje.nl" en "Marktonderzoek - Pagina 449.nl". GfK regelt de betalingen en dat gaat niet zonder rekeningnummer van het panellid. (Dat staat er blijkbaar niet duidelijk bij uitgelegd).

ZwemmerHeb je daar een link van? floortje.nl verwijst een zo goed als lege pagina en volgens Consumerjury betalen ze in vvv-bonnen uit.

zwemmer
door zwemmer - Jun 11, 2013 om 20:37
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Tja, dat inloggen had ik in een verlkeerd belang geplaatst. Als zij inderdaad willen dat je inlogt op je bankrekeningnummer wat natuurlijk volkomen absurd is dan krijgt de zaak een onaangenaam luchtje.

moeckeraner
door moeckeraner - Jun 12, 2013 om 19:18
31 Antwoorden / 11 Vragen

Nee, ik had nog niet bij consumerjury zelf nagevraagd. maar goed, hoe betrouwbaar zou dat zijn?????

1. wel een ding is zeker: bij consumerjury had ik nog nooit van die gekke enquetes waar het op neer kwam, dat ik absoluut een kranten abonnement moest afsluiten of ander onnodig harriwarri - altijd serieus. niet om consumerjury af te kraken maar als ik een dief vraag of die gaat stelen, dan zal die ook heel betrouwbaar zeggen NEE.

2. en jaaa, ik weet het echt wel: NOOIT doen. en toch ben ik nieuwsgierig uiteraard.

3. hoopte eigenlijk op ervaringen van jullie.

ik weet het niet hoor...

moeckeraner
door moeckeraner - Jun 12, 2013 om 19:19
31 Antwoorden / 11 Vragen

http://images.devs-on.net/Image/WespCRtysSnIn9uk-Region.png hier op deze site kom ik dan uit en als ik op "Uitgaven ophalen" klik, dan moet ik met mijn bankpas op mijn rekening inloggen. hmmmm

tenormin
door tenormin - Jun 12, 2013 om 19:35
16829 Antwoorden / 108 Vragen

ZwemmerHeb je daar een link van? floortje.nl verwijst een zo goed als lege pagina en volgens Consumerjury betalen ze in vvv-bonnen uit.

@diumenge, GfK, waar ik, zoals reeds geschreven, al jaren aan meedoe, geven ook al heel lang geen Iris cheques meer maar je kan je "verdiensten" per €10,00 op laten lopen en zijn te besteden bij Bol.com, Wehkamp, goede doelen en wat dies meer zijn. Een rekeningnummer heb, ik althans, nog nooit hoeven te geven om de doodeenvoudige reden dat ze geen geld overmaken. Men kan zich inschrijven voor veel enquêtes en als men je er nog bij kan hebben kan men op deze simpele manier wat codenummers vergaren, die dan geld vertegenwoordigen bij aankoop van....Dat zijn er van hen ook tussentijdse enquêtes waar je, naar gelang de tijd, €1,25 of meer kan 'verdienen'.

tenormin
door tenormin - Jun 12, 2013 om 19:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Voor mensen die geïnteresseerd zijn: HIER

Dat is dus alleen als men zich wil aanmelden.

diumenge
door diumenge - Jun 12, 2013 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=moeckeraner schreef op woensdag 12 jun 2013, 19:18]Nee, ik had nog niet bij consumerjury zelf nagevraagd. maar goed, hoe betrouwbaar zou dat zijn?????
...
Om te beginnen geef je zelf in je eigen vraag aan dat ze betrouwbaar zijn...

Afijn, wat ik bedoelde is bij hen navragen of die mail wel daadwerkelijk van hen komt. Maar door je link lijkt mij dat wel het geval en begrijp ik nu dat ze willen inloggen op je internetbankieren om zo je uitgaven te importeren, voor 1.000 punten (5 euro) laat je ze dan dus toe op je bankrekening. Hoewel dit mij absoluut geen phising lijkt, zou ik hier persoonlijk toch maar niet aan meedoen.

moeckeraner
door moeckeraner - Jun 13, 2013 om 16:05
31 Antwoorden / 11 Vragen

@diumenge, precies zo is het. en hoe langer ik erover nadenk des te meer heb ik ook zo iets van... laat maar. je bankgeheimen blijven toch privé en sparen voor gratis dingen ezv op internet allemaal goed en wel, maar hier moet ik dan toch van afzien.

bedankt iedereen voor het mee denken :)

gfk
door gfk - Jun 13, 2013 om 17:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Ik ben Iris, projectmanager bij GfK en zag dit topic. Ik wil jullie graag even informeren over het onderzoek Florijn.

GfK heeft verschillende panels, zoals ConsumerJury en het Intomart panel. Alleen als je zelf lid bent van één van deze panels wordt je uitgenodigd voor GfK onderzoeken. Florijn is één van de onderzoeken en richt zich op de analyse van online huishoudboekjes (oftewel je banktransacties).

Hiervoor laad je zelf je banktransacties in een online huishoudboekje dat je kunt gebruiken voor je persoonlijke financiële overzicht. Voor de gegevens die je laadt krijg je inderdaad punten, die je kunt inwisselen tegen cadeaubonnen. Alle geladen gegevens gebruikt GfK om rapporten van te maken. Natuurlijk zijn jouw persoonlijke gegevens hierin volledig geheim. Ieder panellid heeft altijd zelf de keus om mee te doen met Florijn, te beginnen, te stoppen, etc.

Florijn (en dus GfK) behandelt je persoonlijke gegevens strikt volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. GfK is ingeschreven bij het College Bescherming Persoonsgegevens onder nummer 1303672 en 1201090. Je krijgt geen ongevraagde mailtjes of telefoontjes van GfK of een derde partij. Jouw gegevens worden sowieso nooit aan derden doorgegeven!

Het gebruik van Florijn is volkomen veilig. GfK neemt alle zorgvuldigheid in acht als het gaat om de veiligheid van jouw gegevens. Onderzoeksdata die worden opgeslagen bevinden zich op streng beveiligde servers achter een firewall en in een beveiligde webomgeving. Technische beveiligingsmaatregelen zorgen ervoor dat vertrouwelijke informatie alleen toegankelijk is voor medewerkers van GfK die zich bezighouden met de verwerking van onderzoeken. De overdracht van jouw transactiegegevens gaat volledig over een beveiligde en door externe partijen geteste verbindingen.

Wil jij meer weten? Ga dan naar www.mijnflorijn.nl of neem contact op met Joyce van onze Helpdesk (0800-2255 435 of via helpdesk@mijnflorijn.nl).

moeckeraner
door moeckeraner - Jun 13, 2013 om 19:22
31 Antwoorden / 11 Vragen

Hoi Iris

dankjewel voor je duidelijke uitleg en dat je de moeite nam om hier te reageren.

wat zal ik zeggen.. ik ga er nog eens heel goed over nadenken. want het gaat dus WEL over mijn bankgegevens. alle opties zijn nog open en uiteindelijk zal ik een weloverwogen besluit nemen.

Dank je wel.