st
door stefan1992 Jun 25, 2015 om 09:18
Elektronica & tv

Creditering Philips

Goedendag,

Afgelopen zomer, 14 juli 2014, heb ik een Philips televisie aangeschaft bij Mediamarkt The Wall in Utrecht (destijds nog Saturn). Deze televisie werkte niet goed. Philips heeft de televisie tot drie keer toe laten omruilen! Uiteindelijk heeft dit niets opgelost. Wij hebben gevraagd om het geld terug te geven. Philips heeft zonder het aan te kondigen 3 weken geleden de televisie op laten halen. Niemand kon ons vertellen wanneer ik het geld terug zou krijgen. Twee weken geleden heb ik te horen gekregen dat er een ticket is ingeschoten bij RTS voor de creditering van het toestel. De Mediamarkt is nergens van op de hoogte. Ik heb zelf al meerdere malen contact opgenomen met de Philips en Mediamarkt. Men vertelt mij steeds dat diegene die erover gaat niet aanwezig is of dat de afdeling die erover gaat niet telefonisch te bereiken is. Ik heb geen idee wanneer ik mijn geld terug krijg en een nieuwe televisie uit kan zoeken. RTS kan ik zelf niet bereiken. De kosten voor het bellen met de klantenservice lopen langzamerhand flink op. Ik heb het gevoel steeds aan het lijntje te worden gehouden door Philips en dat is erg frustrerend. Hoe kan ik dit probleem nu het beste oplossen? Het wachten en bellen levert niets op.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

1657 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2015 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een idiote zaak. Tot drie keer toe een tv die niet goed is? En nu is de lastste zomaar opgehaald zonder uw voorkennis?

Het is Mediamarkt die u het geld moet teruggeven. En wat is RTS.

zoekster
door zoekster - Jun 25, 2015 om 10:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zet uw klacht op klachtenkompas.nl van de consumentenbond als klacht naar MM. Het oplossingspercentage is daar doorgaans hoog.

uwjurist
door uwjurist - Jun 25, 2015 om 10:37
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Naast het volgen van bovenstaande tips, raad ik aan niet meer te bellen maar een aangetekende brief te schrijven naar beide partijen met uitleg en sommering tot omgaande betaling.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Cookies
door Cookies - Jun 25, 2015 om 10:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......En wat is RTS......

Repair Tracking Service.

@topicstarter: Toen je t.v. werd opgehaald, heb je toch wel een bewijsje gekregen? Staat daar geen reparatienummer op? Want dan zou je de stand van zaken kunnen checken op KLIK

ho
door hopetobehelping - Jun 25, 2015 om 21:13
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste stefan1992,

hoop dat u, zoals carola.83 ook al aangeeft, wel een bewijs heeft gekregen toen uw tv opgehaald werd.
Als de tv al 3 keer gerepareerd is en nog steeds niet goed dan zou ik als ik u was de koop ontbinden. Dit is wat consuwijzer erover schrijft, klik hier.
De communicatie hierbij zoveel mogelijk zwart op wit zodat u er later nog bewijs van heeft, en natuurlijk alle communicatie goed bewaren.
Dus niet meer nodeloos vaak bellen.

Aangezien u uw tv bij Mediamarkt heeft gekocht moet u daar zijn.
Als ik u was zou ik ze per email aangeven dat u de koop wilt ontbinden en dat u binnen 2 weken uw geld, het volledige aankoopbedrag, van ze terug wil hebben.
Het email adres van mediamarkt op thuiswinkel.org is contact@mediamarkt-info.nl. Uiteraard kunt u ook Philips nog om uitleg vragen maar de verkopende partij (Mediamarkt) moet het voor u oplossen.
Alle communicatie goed bewaren, dus ook de bevestigingsmail van de ontvangst van de mail die u stuurt (mocht u die ontvangen).

st
door stefan1992 - Jun 29, 2015 om 10:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal jullie tips volgen! Hopelijk lukt het ons via die manieren wel.

racingweirdo
door racingweirdo - Jun 29, 2015 om 10:41
23 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 25 jun 2015, 21:13]Beste stefan1992,

hoop dat u, zoals carola.83 ook al aangeeft, wel een bewijs heeft gekregen toen uw tv opgehaald werd.
Als de tv al 3 keer gerepareerd is en nog steeds niet goed dan zou ik als ik u was de koop ontbinden. Dit is wat consuwijzer erover schrijft, klik hier.
De communicatie hierbij zoveel mogelijk zwart op wit zodat u er later nog bewijs van heeft, en natuurlijk alle communicatie goed bewaren.
Dus niet meer nodeloos vaak bellen.

Aangezien u uw tv bij Mediamarkt heeft gekocht moet u daar zijn.
Als ik u was zou ik ze per email aangeven dat u de koop wilt ontbinden en dat u binnen 2 weken uw geld, het volledige aankoopbedrag, van ze terug wil hebben.
Het email adres van mediamarkt op thuiswinkel.org is contact@mediamarkt-info.nl. Uiteraard kunt u ook Philips nog om uitleg vragen maar de verkopende partij (Mediamarkt) moet het voor u oplossen.
Alle communicatie goed bewaren, dus ook de bevestigingsmail van de ontvangst van de mail die u stuurt (mocht u die ontvangen).

Je gaat veel te kort door de bocht en geeft een vals advies.

Ts kan alleen de koop ontbinden indien hij zijn aankoop terug brengt naar de winkel, hij moet dus eerst zijn tv opsnorren.

audb
door audb - Jul 1, 2015 om 18:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De kosten kan u verhalen op de Media markt u heeft voor geen millimeter te maken met Philips zelf.
Dat de persoon die er over gaat er niet is? nou oke dan gaat u op de drukste tijd naar de Media markt en vraag daar een gesprek met de filiaal manager aan immers heeft u bij die vestiging de tv gekocht en niet bij Philips.
Mocht dat niet werken vraag dan of ze het erg vinden dat u later op die dag een gesprek plaats vind met een journalist van de krant of een lokale tv zender dat schijnt nogal eens te helpen.

audb
door audb - Jul 1, 2015 om 18:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

RTS : RTS Service Solutions
Tja Philips is niet meer de wat het ooit geweest is maar helaas zijn hun niet de enige.

door 1953 - Jul 2, 2015 om 01:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=uwjurist schreef op donderdag 25 jun 2015, 10:37]Naast het volgen van bovenstaande tips, raad ik aan niet meer te bellen maar een aangetekende brief te schrijven naar beide partijen met uitleg en sommering tot omgaande betaling.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

V.w.b. Saturn (Nederland) BV, deze is per 1 oktober 2014 opgegaan in moederbedrijf Media Markt (Nederland) BV.