co
door codruta Jun 18, 2015 om 17:15
Voeding & gezondheid

Crosmo

Ik heb vorige maand een rekening ontvangen van Alektum voor Crosmo BV van iets wat al bijna een jaar geleden is. Ik had lang tijd geleden een proefpakket ontvangen, direct opgezegd en een maand geleden een rekening dat ik 23.34 moet afrekeningen voor iets dat ik niet eens gekregen heb! Ik heb gebelde en het antwoord was dat zij kunnen niks doen en ik moet betalen. Ik heb gevraagd kan ik verwachten elke maand zo een rekening te krijgen en de antwoord was zij weten het niet.
Vandaag kreeg ik weer een rekening met Hoofdsom 23.37 euro + Buitengerechtelijke kosten 40 euro. Ik belde weer en de man van de telefoon zei dat ik 2 dossiers had open vorige mand en ik heb betaald alleen voor een en daarom moet ik nu zo veel betalen voor de tweede dossier. Een mand geleden niemand zei niks over het tweede dossier.
Wat kan ik doen om deze te stopen? Moet ik vanaf nu elke maand een hoger rekening verwachten?

644 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2015 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo codruta,

Lees deze info eens.

Suc6

ho
door hopetobehelping - Jun 18, 2015 om 18:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste codruta,

helemaal niets betalen. Lees ook de informatie in de link in het antwoord van edrick3.
Dit zijn de bekende praktijken met de proefpakketten. Gewoon een manier om u 'een poot uit te draaien'. Alleen is de manier waarop ze dit doen niet correct.
Zie ook de volgende informatie.

Bericht ze eenmalig (op papier, aangetekend of via email als het kan, zodat u het later nog zwart op wit bewijs heeft) dat u geen overeenkomst met ze bent aangegaan en dat u derhalve de facturen niet gaat voldoen.
Alle communicatie goed bewaren en bij voorkeur zwart op wit.

Een incasso bureau komt bedreigend over maar kan u niets maken. Er zal een uitspraak van een rechter nodig zijn om een deurwaarder het geld bij u te laten innen. Dat gaat nooit gebeuren aangezien u geen abonnement bent aangegaan. Dat weet men bij Alektum en Crosmo BV ook heel goed maar men probeert het gewoon. Wie weet gaat men nog dreigen met een deurwaarder maar dat zijn slechts dreigementen en zal nooit gebeuren.
Hoop dat u snel van dit gelazer af bent.

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2015 om 18:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom bent u zo onverstandig om voor iets te betalen waar u niets voor heeft gekregen? U heeft toch opgezegd? Dat moet voldoende zijn. Volgende maand krijgt u weer een rekening van Alektum en die maand daarop weer.

U stuurt nu een mail naar Alektum dat u uw geld teruggestort wilt krijgen van de vorige maand, omdat u onverschuldigd heeft betaald. De overeenkomst was nl ontbonden en u had geen betaalverplichtingen meer aan Alektum of aan Cosma. U vermeld dat u alleen onder dreiging van het incassobureau voor de vorige maand heeft betaald en niet omdat de vordering terecht was. Vermeld ook dat u een klacht in gaat dienen over dit incassobureau bij de ACM.

Dat doet u via consuwijzer. Klik HIER

Daar zijn ze druk met dit soort incassobureaus bezig. Alektum staat met stip bovenaan de lijst.

En voortaan van die proefpakketten wegblijven!!

co
door codruta - Jun 18, 2015 om 21:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal en bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb een e-mail naar Alektum gestuurd dat ik wil het geld teruggestord, bedankt Zoekster en een e-mail naar Curafit. Ik ben benieuwd wat voor antwoord krijg ik. Het is een beetje moeilijk voor mij met schrijven maar ik hoop dat duidelijk is wat wilde ik zeggen.

Zeker blijf ik weg van andere proefpakketten.