jg
door jgkoppen-stom May 10, 2015 om 22:02
Auto & vervoer

CVT versnellingsbak

Is stuk. Auto nog geen 4 jaar oud. Km stand 38200.
Nissan vergoed de versnellingsbak. In 1e instantie prijsopgave plm euro 800 tot 1000. Later wordt dit 1700 tot 1800 euro arbeidsloon. Is dit korrekt? Kan ik Nissan importeur of garage aanspreken op vergoeding?
De auto is een Nissan Juke. Van 22-07-2011. Aangeschaft en onderhouden bij dezelfde garage. Ik ben een beetje wanhopig.

12474 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 10, 2015 om 22:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op forums voor dit merk en model (en jaartal), bijv. ook bij Problemcar om te zien of het een vaak voorkomend euvel is: klik hier.

door 1953 - May 11, 2015 om 03:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Non-conformiteitbeginsel, ondeugdelijk onderdeel: productie/fabricagefout ten tijde van de aflevering! Vanuitgaande dat een auto een bepaalde levensduur heeft.

Kijk voor de zekerheid op de website van de RDW, particulieren, en vul uw kenteken in: zie aldaar bij de informatie of er een terugroep is.

re
door reenna - May 18, 2015 om 21:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ik ben benieuwd hoe u dit heb opgelost want namelijk ik heb precies het zelfde met mijn auto ook een Nissan Juke ook van okt 2011 en maar slechts 39,000 km op de teller en mijn garage zeg dat het ook de versnellings bak is en die heeft hem nu bij de Nissan dealer geplaats want hij zegt dat ze een clausol ervoor hebben maar de Nissan dealer moet mij nog bellen daarover overigs ik heb een automaat een tekna uitvoering hij rijdt overigens wel alleen hij maakt af en toe bij een laag toerental een raar geluid soms niet altijd dus ik ben benieuwd wat u nou heeft gedaan

aurora1
door aurora1 - May 18, 2015 om 23:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is een erg lange zin zonder enige interpunctie....

mx
door mx cr 500 - Jun 18, 2015 om 20:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

sorry maar dit is ontzettend veel geld, naar mijn mening valt dit onder garantie de dealer had u in ieder geval een coulance regeling aan moeten bieden voordat men reparatie had uitgevoerd

pi
door pieterwolters - Jun 18, 2015 om 20:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een coulanceregeling aan MOETEN bieden kan per definitie niet....

mx
door mx cr 500 - Jun 18, 2015 om 20:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

of het hele bedrag NIET moeten betalen i.v.m. de garantie maar dat word moeilijk want alle (merkdealers)worden door de hoofddealer ( lees hoofd importeur ) opgedragen bij dit soort gevallen altijd zo veel mogelijk te vertragen en of zo min mogelijk te betalen