door willem3333 Nov 21, 2015 om 23:37
Garantie & verzekeringen

Diabetes test matrialen uit het pakket ?

ik en verzekerd bij zv kruis Achmea en betaal 122,09 euro voor een comfort plus verzekering. ik schrik mij het schompus.
gaat het diabetes test matriaal uit het pakket ?
of zie ik iets over het hoofd ??

1329 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 21, 2015 om 23:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit klik hier wat u bedoelt?

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2015 om 00:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel op het blauwe vlak van basisverzekering geklikt? Dan staat er rechts een lijst van de te vergoeden spullen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 22, 2015 om 01:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De apotheek doet het soms gratis, als het dab. te hoog is ga men gewoon naar de huisarts.

wi
door willem3333 - Nov 23, 2015 om 09:18
30 Antwoorden / 7 Vragen

op internet geeft hij andere dingen aan ! de folder "belangenrijkste veranderingen polisvoorwaarden" 2016. geeft overal aan ; vervallen ; diabetes test materiaal valt niet meer onder de vergoedingen.

dat schept verwarring op een vlak waar ik als type 1 diabeet zekerheid wil

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2015 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet welke folder u bedoelt, maar geef een het precieze adres op internet aan, zodat we dat kunnen lezen, want mijns inziens bent u abuis.

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2015 om 09:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt het beste een mail via contactformulier naar Achmea sturen en het daar vragen, dan heeft u het zwart op wit hoe het precies zit.

Was het een papieren folder die u thuis heeft ontvangen?

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2015 om 10:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=willem3333 schreef op maandag 23 nov 2015, 09:18]op internet geeft hij andere dingen aan ! de folder "belangenrijkste veranderingen polisvoorwaarden" 2016. geeft overal aan ; vervallen ; diabetes test materiaal valt niet meer onder de vergoedingen.

dat schept verwarring op een vlak waar ik als type 1 diabeet zekerheid wil

Deze reactie schept door onduidelijkheid ook verwarring. Geef eens een link waar je dit hebt gelezen.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2015 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor zover ik het uit de overzichten begrijp, moet dat slaan op diatetes hulpmiddelen als men geen insuline spuit.

En dat doet iemand met diabetes 1 uiteraard wel en dat zit ook gewoon in de basisverzekering.

wi
door willem3333 - Nov 23, 2015 om 23:32
30 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 23 nov 2015, 10:00][quote=willem3333 schreef op maandag 23 nov 2015, 09:18]op internet geeft hij andere dingen aan ! de folder "belangenrijkste veranderingen polisvoorwaarden" 2016. geeft overal aan ; vervallen ; diabetes test materiaal valt niet meer onder de vergoedingen.

dat schept verwarring op een vlak waar ik als type 1 diabeet zekerheid wil

Deze reactie schept door onduidelijkheid ook verwarring. Geef eens een link waar je dit hebt gelezen.

wi
door willem3333 - Nov 23, 2015 om 23:34
30 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 23 nov 2015, 10:00][quote=willem3333 schreef op maandag 23 nov 2015, 09:18]op internet geeft hij andere dingen aan ! de folder "belangenrijkste veranderingen polisvoorwaarden" 2016. geeft overal aan ; vervallen ; diabetes test materiaal valt niet meer onder de vergoedingen.

dat schept verwarring op een vlak waar ik als type 1 diabeet zekerheid wil

Deze reactie schept door onduidelijkheid ook verwarring. Geef eens een link waar je dit hebt gelezen.

geen link ! de folder:

in de folder "belangrijkste veranderingen polisvoorwaarden 2016" kunnen wij lezen dat

bij de polissen compact / compleet / comfort / comfort-plus / gezin en 50 -plus de volgende mededeling wordt gedaan:

vervallen: diabetes testmateriaal valt niet meer onder de vergoedingen.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2015 om 23:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de namen die u noemt slaan op aanvullende dekkingen.

Diabetes hulpmiddelen bij duabetes 1 dus spuiten met insuline worden uit de basisverzekering vergoed en niet uit de asnvullende polissen.