an
door anital_1 Apr 30, 2015 om 15:58
Garantie & verzekeringen

Ditzo betalingen

mijn vriend heeft al jaren zijn verzekeringen lopen bij Ditzo. nu heeft mijn vriend vorigjaar zijn verplicht eigen risico moeten betalen. als eerste was het bedrag ineens van zijn rekening gehaald, is daarna op verzoek teruggestort en kon in termijnen betaald worden. dit heeft mijn vriend alsnog in 1 keer gedaan de eerst volgende maand. nu had mijn vriend het via internetbankieren gedaan en heeft daar ipv de factuur nummer zijn polisnummer ingevuld. zij hebben netjes het geld ontvangen maar vervolgens niet voor het daarvoor bestemde gebruikt. zij hebben zonder overleg zijn maandelijkse kosten daarvan betaald 2x en het overige teruggestort. nu kreeg mijn vriend afgelopen weekend een brief dat hij nog het beschuldigde bedrag moest betalen en anders zou die bij het RBVZ bekent worden. totaal bedrag was € 345,05. in totaal hadden zij dit bedrag zowieso niet mogen afhalen in één keer en wat zij met dit geld hebben gedaan is al helemaal fout. mensen storten toch niet zomaar geld aan een verzekeringmaatschappij? wij willen weten wat we eventueel qua stappen kunnen ondernemen en of hier meer over bekent is?

Ditzo verzekeringen heeft sowiezo niet alles op orde qua administratie. we hebben ook problemen gehad met de autoverzekering en huis / inboedel verzekeringen.

2248 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2015 om 16:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je vriend doet het fout, maar het is allemaal hun schuld? Je kan geen stappen ondernemen, betaal alsnog het ER, je vriend hoeft twee maanden geen premie te betalen, dus dat moet wel lukken.

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2015 om 16:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van wat ik begrijp heeft uw vriend zelf de fout gemaakt door het polisnummer en niet het factuurnummer in te vullen, dus het bedrag is niet voor het betalen van de betreffende factuur gebruikt.
Er is een deel van het bedrag terug gestort na aftrekking van 2 x de premie neem ik aan. Dus maar zo snel mogelijk het nog verschuldigde bedrag betalen zou ik zeggen.

bo
door boiler - Apr 30, 2015 om 18:07
64 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt zo langzamerhand een trend te worden..zaakjes niet op orde, we bellen de desbetreffende firma niet maar openen een topic en stellen gelijk de vraag welke stappen( als in dreigen met..) we moeten ondernemen...

Zou eerst die toko maar eens bellen...

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien verkeert uw vriend in de veronderstelling dat zijn betaling het enige is wat bij Ditzo binnenkomt, maar dat is niet zo. Zij hebben dus helemaal geen tijd en zin om dat te gaan zitten uitpluizen.

Het moet hem dan toch ook opgevallen zijn dat er twee keer geen maandpremie is geïncasseerd?

En hij ging zelf niet eens even kijken waarom er nog een bedrag terugkwam? We zitten al vier maanden in het nieuwe jaar.

En waarom zouden zij dat bedrag niet in een keer mogen incasseren? Uw vriend sluit een internetverzekering af en zal daar beslist toestemming voor gegeven hebben. Dan wordt het op verzoek terugbetaald en maakt uw vriend er een potje van.

Dus als er iemand iets niet op orde heeft, is dat uw vriend wel.

an
door anital_1 - Apr 30, 2015 om 19:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik wil even op jullie reacties reageren.

1. als wij niet al vaker daarmee in gesprek zijn gegaan. dit is al sinds het weekend bezig.
2. er staat zelfs op internet dat er een MAXIMAAL staat van wat er automatisch geïncasseerd mag worden door hun en daar heb je inderdaad voor getekend.
3. waarom pas 1 jaar na dato een brief sturen?
4. we hebben meerdere verzekeringen lopen en sinds januari alleen maar gezeik gehad met betalingen/hulp.

an
door anital_1 - Apr 30, 2015 om 19:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=boiler schreef op donderdag 30 apr 2015, 18:07]Het lijkt zo langzamerhand een trend te worden..zaakjes niet op orde, we bellen de desbetreffende firma niet maar openen een topic en stellen gelijk de vraag welke stappen( als in dreigen met..) we moeten ondernemen...

Zou eerst die toko maar eens bellen...

Wij hebben al meerdere malen met Ditzo aan de telefoon gezeten.
meerdere verzekeringen daar lopen wat allemaal niet goed loopt
tsja wij kunnen niet in HUN computer kijken wat hun verkeerd of helemaal niet invullen !

an
door anital_1 - Apr 30, 2015 om 19:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 30 apr 2015, 16:17]Van wat ik begrijp heeft uw vriend zelf de fout gemaakt door het polisnummer en niet het factuurnummer in te vullen, dus het bedrag is niet voor het betalen van de betreffende factuur gebruikt.
Er is een deel van het bedrag terug gestort na aftrekking van 2 x de premie neem ik aan. Dus maar zo snel mogelijk het nog verschuldigde bedrag betalen zou ik zeggen.

er is tegenwoordig toch niemand meer die een "gift" geven of wel??
dan hadden ze ook een mail of brief kunnen sturen of er iets verkeerds is gegaan?
en op internet heeft mijn vriend na gelezen dat ze dat dus ook helemaal niet mogen wat ze hebben gedaan. daarvan 2x maandpremie betalen en maar een deel terugstorten.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw vriend kan beter zijn betalingen beter verzorgen dan op internet te gaan nazoeken wat mag of niet.

Hij wist dan toch zelf dat dat eigen risico niet betaald was? Hoeft men niet over te gaan bellen, gewoon betalen.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 20:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dan wordt het voor uw vriend de tijd om per 1 januari 2016 van zorgverzekeraar te wijzigen.

Tot 31 december a.s. de tijd om een andere zorgverzekeraar-in-spe te zoeken.

ho
door hopetobehelping - Apr 30, 2015 om 20:34
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anita1,

wat er wel of niet fout gaat bij Ditzo en met de betalingen van uw vriend is belangrijk maar niet echt interessant lijkt mij.
Wat voor uw vriend echt interessant en belangrijk is is dat dit opgelost wordt.
Probeer, in overleg met Ditzo, 100% duidelijk te krijgen wat er nu nog mis is en maak daar afspraken over hoe dit opgelost gaat worden. Hoe eerder u dit doet hoe eerder u er ook vanaf bent.

di
door ditzo - May 6, 2015 om 14:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anital schreef op donderdag 30 apr 2015, 15:58]mijn vriend heeft al jaren zijn verzekeringen lopen bij Ditzo. nu heeft mijn vriend vorigjaar zijn verplicht eigen risico moeten betalen. als eerste was het bedrag ineens van zijn rekening gehaald, is daarna op verzoek teruggestort en kon in termijnen betaald worden. dit heeft mijn vriend alsnog in 1 keer gedaan de eerst volgende maand. nu had mijn vriend het via internetbankieren gedaan en heeft daar ipv de factuur nummer zijn polisnummer ingevuld. zij hebben netjes het geld ontvangen maar vervolgens niet voor het daarvoor bestemde gebruikt. zij hebben zonder overleg zijn maandelijkse kosten daarvan betaald 2x en het overige teruggestort. nu kreeg mijn vriend afgelopen weekend een brief dat hij nog het beschuldigde bedrag moest betalen en anders zou die bij het RBVZ bekent worden. totaal bedrag was € 345,05. in totaal hadden zij dit bedrag zowieso niet mogen afhalen in één keer en wat zij met dit geld hebben gedaan is al helemaal fout. mensen storten toch niet zomaar geld aan een verzekeringmaatschappij? wij willen weten wat we eventueel qua stappen kunnen ondernemen en of hier meer over bekent is?

Ditzo verzekeringen heeft sowiezo niet alles op orde qua administratie. we hebben ook problemen gehad met de autoverzekering en huis / inboedel verzekeringen.

Beste Anital,

Ik lees de frustratie over de behandeling van jouw betaling. Dit mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Ik begrijp dat je op zoek gaat naar een andere oplossing. Zeker als wij geen duidelijke oplossing bieden. Toch wil ik het graag samen met je oplossen. Daar zie ik alle ruimte voor.

Ik lees hier (terecht uiteraard) geen polisgegevens. Wil je deze daarom aan mij toesturen? Dan lossen we het samen op. Je kan mij bereiken via het adres declaraties@ditzo.nl.

Laat je het even weten als je de e-mail hebt gestuurd?

Met vriendelijke groet
Bjorn

audb
door audb - May 11, 2015 om 15:37
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Gelukkig zit ik bij Anderzorg (Menzis) daar ik niet echt bepaald goede ervaring heb gehad met een aansprakelijkheids- verzekering die ik daar had en een schade claim van 125 euro indiende die pas na drie maanden uitgekeerd werd omdat ze een keer per maand een mail stuurde met daar in een vraag die nergens op sloeg omdat ik dat al op een formulier had geschreven die overigens niet digitaal maar gewoon op papier in gevuld moest worden