Ditzo betalingen
mijn vriend heeft al jaren zijn verzekeringen lopen bij Ditzo. nu heeft mijn vriend vorigjaar zijn verplicht eigen risico moeten betalen. als eerste was het bedrag ineens van zijn rekening gehaald, is daarna op verzoek teruggestort en kon in termijnen betaald worden. dit heeft mijn vriend alsnog in 1 keer gedaan de eerst volgende maand. nu had mijn vriend het via internetbankieren gedaan en heeft daar ipv de factuur nummer zijn polisnummer ingevuld. zij hebben netjes het geld ontvangen maar vervolgens niet voor het daarvoor bestemde gebruikt. zij hebben zonder overleg zijn maandelijkse kosten daarvan betaald 2x en het overige teruggestort. nu kreeg mijn vriend afgelopen weekend een brief dat hij nog het beschuldigde bedrag moest betalen en anders zou die bij het RBVZ bekent worden. totaal bedrag was € 345,05. in totaal hadden zij dit bedrag zowieso niet mogen afhalen in één keer en wat zij met dit geld hebben gedaan is al helemaal fout. mensen storten toch niet zomaar geld aan een verzekeringmaatschappij? wij willen weten wat we eventueel qua stappen kunnen ondernemen en of hier meer over bekent is?
Ditzo verzekeringen heeft sowiezo niet alles op orde qua administratie. we hebben ook problemen gehad met de autoverzekering en huis / inboedel verzekeringen.
Dus je vriend doet het fout, maar het is allemaal hun schuld? Je kan geen stappen ondernemen, betaal alsnog het ER, je vriend hoeft twee maanden geen premie te betalen, dus dat moet wel lukken.
Van wat ik begrijp heeft uw vriend zelf de fout gemaakt door het polisnummer en niet het factuurnummer in te vullen, dus het bedrag is niet voor het betalen van de betreffende factuur gebruikt.
Er is een deel van het bedrag terug gestort na aftrekking van 2 x de premie neem ik aan. Dus maar zo snel mogelijk het nog verschuldigde bedrag betalen zou ik zeggen.
Het lijkt zo langzamerhand een trend te worden..zaakjes niet op orde, we bellen de desbetreffende firma niet maar openen een topic en stellen gelijk de vraag welke stappen( als in dreigen met..) we moeten ondernemen...
Zou eerst die toko maar eens bellen...
Misschien verkeert uw vriend in de veronderstelling dat zijn betaling het enige is wat bij Ditzo binnenkomt, maar dat is niet zo. Zij hebben dus helemaal geen tijd en zin om dat te gaan zitten uitpluizen.
Het moet hem dan toch ook opgevallen zijn dat er twee keer geen maandpremie is geïncasseerd?
En hij ging zelf niet eens even kijken waarom er nog een bedrag terugkwam? We zitten al vier maanden in het nieuwe jaar.
En waarom zouden zij dat bedrag niet in een keer mogen incasseren? Uw vriend sluit een internetverzekering af en zal daar beslist toestemming voor gegeven hebben. Dan wordt het op verzoek terugbetaald en maakt uw vriend er een potje van.
Dus als er iemand iets niet op orde heeft, is dat uw vriend wel.
ik wil even op jullie reacties reageren.
1. als wij niet al vaker daarmee in gesprek zijn gegaan. dit is al sinds het weekend bezig.
2. er staat zelfs op internet dat er een MAXIMAAL staat van wat er automatisch geïncasseerd mag worden door hun en daar heb je inderdaad voor getekend.
3. waarom pas 1 jaar na dato een brief sturen?
4. we hebben meerdere verzekeringen lopen en sinds januari alleen maar gezeik gehad met betalingen/hulp.
[quote=boiler schreef op donderdag 30 apr 2015, 18:07]Het lijkt zo langzamerhand een trend te worden..zaakjes niet op orde, we bellen de desbetreffende firma niet maar openen een topic en stellen gelijk de vraag welke stappen( als in dreigen met..) we moeten ondernemen...
Zou eerst die toko maar eens bellen...
Wij hebben al meerdere malen met Ditzo aan de telefoon gezeten.
meerdere verzekeringen daar lopen wat allemaal niet goed loopt
tsja wij kunnen niet in HUN computer kijken wat hun verkeerd of helemaal niet invullen !
[quote=aurora1 schreef op donderdag 30 apr 2015, 16:17]Van wat ik begrijp heeft uw vriend zelf de fout gemaakt door het polisnummer en niet het factuurnummer in te vullen, dus het bedrag is niet voor het betalen van de betreffende factuur gebruikt.
Er is een deel van het bedrag terug gestort na aftrekking van 2 x de premie neem ik aan. Dus maar zo snel mogelijk het nog verschuldigde bedrag betalen zou ik zeggen.
er is tegenwoordig toch niemand meer die een "gift" geven of wel??
dan hadden ze ook een mail of brief kunnen sturen of er iets verkeerds is gegaan?
en op internet heeft mijn vriend na gelezen dat ze dat dus ook helemaal niet mogen wat ze hebben gedaan. daarvan 2x maandpremie betalen en maar een deel terugstorten.
Uw vriend kan beter zijn betalingen beter verzorgen dan op internet te gaan nazoeken wat mag of niet.
Hij wist dan toch zelf dat dat eigen risico niet betaald was? Hoeft men niet over te gaan bellen, gewoon betalen.
Dan wordt het voor uw vriend de tijd om per 1 januari 2016 van zorgverzekeraar te wijzigen.
Tot 31 december a.s. de tijd om een andere zorgverzekeraar-in-spe te zoeken.
Beste anita1,
wat er wel of niet fout gaat bij Ditzo en met de betalingen van uw vriend is belangrijk maar niet echt interessant lijkt mij.
Wat voor uw vriend echt interessant en belangrijk is is dat dit opgelost wordt.
Probeer, in overleg met Ditzo, 100% duidelijk te krijgen wat er nu nog mis is en maak daar afspraken over hoe dit opgelost gaat worden. Hoe eerder u dit doet hoe eerder u er ook vanaf bent.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer