al
door alshna Aug 17, 2014 om 02:16
Geldzaken & recht

Dubbel factuur DHL

Hoi,

Ik heb een probleem dat me echt dwars zit.
Ik heb namelijk weer een factuur gekregen van dhl terwijl ik het al had betaald.
Had ze gebeld, ze vroegen naar het betaalbewijs.
Helaas door omstandigheden ben ik dat kwijt geraakt.
Ik zou mijn pakket niet krijgen als ik dat niet contant had betaald. En heb dat bij de volgende levering gedaan en mijn handtekening staat erbij.

Sorry voor mijn veel te lange verhaal.

Maar mijn vraag is: wat moet ik nu doen? Ik ga het echt niet weer betalen.

Mvg

Alshna

546 4 Rapporteer

ridder_1
door ridder_1 - Aug 17, 2014 om 10:25
376 Antwoorden / 8 Vragen

vreemd verhaal over een dubbelel factuur,
doe dit niet af per telefoon maar schrijf een briefje en vermeld het eerder vermelde factuurnummer zodat ze na kunnen kijken dat u betaald heeft.
U heeft het pakket toch ontvangen NADAT u contant betaald heeft, dus wat bedoelt u dan bij de volgende levering ?

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 17, 2014 om 11:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bewaar altijd elke betaalbewijs of kassabon.

Zonder geen enkel recht en ze mogen dus dubbel rekenen helaas.
In België is het verplicht.

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 11:39
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Wat een uitermate warrig verhaal.

Betaalbewijzen kwijt?
Hoezo, Gooi je die dan meteen weg?
Als je bij een volgende levering al betaald hebt, dan heb je toch ook het pakket ontvangen?

=alshna schreef op zondag 17 aug 2014, 02:16:
Sorry voor mijn veel te lange verhaal.

Het is helemaal geen lang verhaal en het is eigenlijk compleet onduidelijk.
Doe eens een lang verhaal waardoor het duidelijk wordt.
Gewoon een chronologische beschrijving van de gebeurtenissen.

al
door alshna - Aug 17, 2014 om 16:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ridder schreef op zondag 17 aug 2014, 10:25]vreemd verhaal over een dubbelel factuur,
doe dit niet af per telefoon maar schrijf een briefje en vermeld het eerder vermelde factuurnummer zodat ze na kunnen kijken dat u betaald heeft.
U heeft het pakket toch ontvangen NADAT u contant betaald heeft, dus wat bedoelt u dan bij de volgende levering ?

de eerste keer dat ze de pakket wouden bezorgen had ik geen geld bij me, dus hielden ze het en zeiden ze dat ze het de volgende dag zouden leveren en dat ik dan contant moest betalen anders kreeg ik het niet.