fe
door ferri Mar 15, 2006 om 15:07
Voeding & gezondheid

Dubbel verzekerd

Ook ik blijk dubbel verzekerd te zijn. De nieuwe verzekering geeft toe de opzegkaart kwijt te hebben gemaakt. De oude verzekering zegt dat er niet voor 1 maart is opgezegd. Op 09-01-2006 is de opzegkaart persoonlijk afgegeven bij de nieuwe verkering. Wat kan ik nu doen. Het kost nu ook nog een euro 20,00 per maand extra. Ze geven de fout toe, maar doen niets. Hoe kan ik dit nu nog oplossen , of wie kan ik inschakelen?

964 1 Rapporteer

zadinia
door zadinia - Apr 9, 2006 om 11:34
77 Antwoorden / 25 Vragen

Je zou kunnen proberen of de oude verzekeraar alsnog uit coulance wil opzeggen. Als dat niet het geval is stuur je een aangetekende brief (of geef je deze af en laat je tekenen voor ontvangst) aan de nieuwe verzekeraar. Hierin geef je aan dat het hun fout is en ze dat hebben toegegeven (fijn als je ook een naam kan noemen van wie dat heeft gezegd) en dat je verwacht (eisen klinkt gelijk zo erg naar) dat ze dit zullen oplossen. Een manier zou kunnen zijn dat zij de kosten op zich nemen of de verzekering beëindigen. Je blijft dan dit jaar bij de oude verzekeraar zitten en kunt volgend jaar dan overstappen als je dat nog wil. Schrijf er in dat je binnen 10 dagen na ontvangst van de brief antwoord wilt hebben, en zo niet dat je er dan van uit gaat dat ze akkoord gaan met jouw voorstel om de verzekering bij hun te beeindigen.

Ik wens je succes, groetjes van Zadinia