rgz
door rgz Jun 12, 2006 om 17:41
Computers & telefonie

E-mail

hallo mensen

sinds kort heb ik een nieuwe pc maar waar kan ik de mailtjes terugvinden op mijn oude pc? (het gaat over outlook uit office 2000, bij het instaleren is gewoon steeds op volgende geklikt dus het staat in de standaart map.)

RGZ

PS is het nu e-mal of email?

348 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2006 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai RGZ,

Normaal gesproken staat deze file, zo ook je Adresboek, in de directory: 'Windows\Application data\Microsoft\Outlook' maar hij kan ook ergens anders neergezet zijn.

Zoeken doe je met de invulling van *.pst dat is je E-mail en *.pab is je adresboek.

Ik denk dat je E-mail gewoon nog 'outlook.pst' heet en zo ook je adresboek 'outlook.pab.

Opzoeken dus en naar deze map kopiëren, geef hem nu wel een andere naam. Tijdens het instellen van je account kan je deze opzoeken en dan ook gebruiken.

Maar of je kans ziet deze file over te zetten naar je nieuwe computer daar zet ik even een ?tje bij.

Succes en groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Jun 12, 2006 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

even een kleine correctie: in outlook wordt slechts van 1 gegevensbestand gebruik gemaakt, nl "outlook.pst".

het "pab" bestand, ofwel het windows adressenbestand, hoort bij outlook express, en wordt niet door outlook gebruikt.

outlook.pst kan je importeren in outlook op je nieuwe pc via bestand/importeren.

succes!

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 12, 2006 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

In 'Outlook' is het Persoonlijk adresboek naam.pab

In 'Outlook Express' is het normaal gesproken de inlognaam dus naam.wab

1 lettertje verschil en deze is bijna in dezelfde directory te vinden, voor Outlook Express is dat alleen de directory 'Adress Book'.

Groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 08:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste hellrider

ik heb zojuist op mijn PC een zoektocht ondernomen naar "*.pab".

geen bestanden met die extensie aanwezig op mijn pc.

ik gebruik outlook al sinds versie '97, en heb NOOIT meer dan outlook.pst geback-upped of geimporteerd op nieuwe pc's en windows installaties, en ik heb toch echt altijd keurig m'n contactpersonen mee...

ik weet niet wat jij doet hoor, maar het pab bestand dat jij op je pc hebt of gebruikt is GEEN onderdeel van Outlook, maar is een onderdeel van WINDOWS (outlook EXPRESS)

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry RGZ, maar misschien heb je hier ook nog iets aan.

OffTopic,

Richard, normaal gesproken laat ik me niet zo gauw meer verleiden tot enige discussie op het antwoord wat ik heb gegeven maar ook ik kom hier in dit geval helaas niet onderuit.

Wat betreft de contactpersonen in Outlook heb je gelijk maar we hebben het over het persoonlijk adresboek.

Het persoonlijk adresboek heeft in zich:

  1. Outlook adresboek, waar geen gegevens in staan alleen de het kopje Contact personen.

  2. Contact personen, deze gegevens haalt hij weg uit de lijst contact personen.

  3. Persoonlijk adresboek, de gegevens die je hier in vult staan niet bij Contact personen.

Als je naar het Configuratiescherm gaat en daarna de optie E-mail of Post kiest krijg je een schermpje met allerlei knoppen, kies 'Profielen weergeven' en je krijgt alle accounts te zien die daar zijn ingesteld.

Klik op één van de accounts en vraag naar de eigenschappen, dan kun je zien of het persoonlijk adresboek in dat lijstje staat vermeld. Is dit niet het geval dan heb je hier de mogelijkheid om dit toe te voegen.

Het volgende krijg je dan onder de eigenschappen te zien:

  1. Internet-E-mail - Naam

  2. Outlook-adresboek

  3. Persoonlijk-adresboek

  4. Persoonlijke-mappen

Doe je in Outlook het adresboek openen dan kan je, indien ingesteld, daar het persoonlijk adresboek ook terug vinden.

Nu maar hopen dat het gezien wordt dat er wel degelijk een .pab in Outlook bestaat.

OnTopic

Ben inmiddels wel nieuwsgierig geworden of RGZ wel wat aan het antwoord heeft gehad.

Groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hellrider:

meneer heeft het over zijn outlook 2000 EMAILS, en nog niet eens over zijn contactpersonen, agenda, of wat dan ook...

daarbij raad ik je ERBNSTIG aan eens goed te kijken naar jouw situatie, want jij voegt dus het WINDOWS adresboek toe aan Outlook.

dat is een mogelijkheid, maar moet ze ZELF, en BEWUST, gaan gebruiken,...

zoals ik al aangeef ik gebruik Outlook en heb GEEN .pab bestand, waar dan ook op mijn pc. ik heb het (zoals ik al eerder gezegd heb) meerdere malen over moeten zetten naar nieuwe pc's en office versies, en heb met alleen outlook.pst ALTIJD ALLES meegenomen...

dat jij het windows adresboek wenst te gebruiken is JOUW zaak, maar dat maakt het nog GEEN onderdeel van Outlook...

je kan wel zeggen dat je niet wil discussieren, maar zorg dan dat je dingen zegt die ook de WAARHEID zijn.

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rgz,

@hell-rider: In deze kwestie moet ik Richard gelijk geven. Ben zelf ook al jaren aan de Outlook (inmiddels versie 2003) en heb dus ook géén .pab bestand op mijn PC staan. Alle mails, contactpersonen en agendagegevens worden opgeslagen in het outlook.pst bestand.

Het volstaat dus om het outlook.pst bestand op te zoeken en alle gegevens van daaruit te importeren naar de nieuwe outlook op de nieuwe PC.

In Windows XP vind je dit bestand onder: C:\Document & Settings\<naam gebruiker>\local settings\application data\microsoft\outlook.

In Windows 98 vind je dit bestand onder: C:\windows\local settings\application data\microsoft\outlook.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ RGZ,

Om even je laatste vraag te beantwoorden:

Het is e-mail (met een streepje ertussen), althans, volgens Het Groene Boekje.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga jullie allemaal een beetje gelijk geven .

In voorgaande versies van Outlook had je (optioneel) een Personal Address Book, die opgeslagen was in een *.pab bestand.

In Outlook 2003 is dit verdwenen en worden deze adressen opgeslagen in Contacts.

Voor de rest klopt het verhaal over het importeren van de emails.