blackjes
door blackjes Aug 19, 2011 om 13:32
Computers & telefonie

Een link verstopt in HIER

Hallo allemaal,

Vaak zie je bij antwoorden de mededeling:
klik "HIER", waar dan een link onder zit. Ik zou graag willen weten hoe je een link onder het woordje "HIER" krijgt. Ik moet altijd de hele link schrijven (of kopiëren), maar dit is veel handiger.
Dank voor jullie antwoorden.

Groetjes,
Blackjes

1243 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, niet direct een vraag die zou verwachten, maar ik kan me voorstellen dat je dit zou willen weten ;-).

Rechtsboven het veld waar je de tekst typt, staan vier knopjes. Deze knopjes kun je gebruiken om, achtereenvolgens, de tekst vetgedrukt of schuingedrukt te maken, of een link toevoegen of verwijderen. Selecteer een stukje tekst, klik op de betreffende knop, en in het geval van het derde knopje van links: voeg een link toe.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op vrijdag 19 aug 2011, 13:40: Ok, niet direct een vraag die zou verwachten, maar ik kan me voorstellen dat je dit zou willen weten ;-).

Rechtsboven het veld waar je de tekst typt, staan vier knopjes. Deze knopjes kun je gebruiken om, achtereenvolgens, de tekst vetgedrukt of schuingedrukt te maken, of een link toevoegen of verwijderen. Selecteer een stukje tekst, klik op de betreffende knop, en in het geval van het derde knopje van links: voeg een link toe.

Maar .............. let even op want sommige anti virus programma's blokkeren het plaatsen van een link, u krijgt dan een vraag of u de link wilt plaatsen, dan even OK klikken en het werkt perfect.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe het iets anders.

Ik ga naar de site waarnaar ik wil verwijzen.

Ik selecteer de adresbalk b.v. van Consuwijzer

Ik druk tegelijk op Ctrl c ( sneltoetsen voor copiëren)

Ik schrijf b.v. KLIK HIer

Ik selecteer : klik hier

Ik klik op tweede teken van rechts boven invulvenster

Ik klik met rechtermuisknop op invulvenster wat erna verschijnt
Ik selecteer: plakken

druk op OK

De link is geplaatst.

Ik druk vervolgens op preview om te controleren of de link werkt.
Dan druk ik op verzend

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo blackjes,

Nog een - iets andere - manier:
Gan naar de site waarnaar je wilt verwijzen.
Klik met rechtermuisknop op adresbalk.
Kies voor kopiëren.
Ga naar het antwoordveld van Vraag en Beantwoord en typ je antwoord waarbij je bv. ook klik hier vermeldt.
Ga met linkermuisknop ingedrukt over dit klik hier (wordt blauw).
Klik op het schakeltje rechtsboven dit antwoordveld, plaats de cursor in het veld dat verschijnt en klik rechtermuisklik en kies voor Plakken.
Klik OK

Goed weekend.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor jullie antwoorden. Maar ik doe waarschijnlijk toch iets verkeerd.
Als ik in het geselecteerde "KLIK HIER" met de rechter muisknop klik, dan verschijnt gewoon de totale link in de preview.
Jullie spreken ook allemaal van druk op OK maar ik vind helemaal geen knop met OK. Wat gaat er mis???

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat gaat er mis???

ALs u de link geplakt heb in het venster wat verschijnt nadat u op tweede symboor rechts heeft geklikt, ziet u daaronder links OK en rechts annuleren staan.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@blackjes,

Gewoon even oefenen.
Regel voor regel.
Dan zien we vanzelf wel een mooie link in een antwoord verschijnen.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Poging wagen nog ?

Kopier adres waarnaar je wilt linken, klik op `paperclip`tekentje boven tekstbalk, er opend scherm, maak het vak leeg en plak je adres erin, druk dan ok.
Het verschijnt dan in je tekstvak.

Bij `je tekst hier` tussen het webadres kun je je eigen tekst invullen, die zal dan (via previeuw) en na plaatsing zichtbaar zijn in je reactie zijn met de link eronder.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op vrijdag 19 aug 2011, 17:56: Poging wagen nog ?

Kopier adres waarnaar je wilt linken, klik op `paperclip`tekentje boven tekstbalk, er opend scherm, maak het vak leeg en plak je adres erin, druk dan ok.
Het verschijnt dan in je tekstvak.

Zo doe ik het ook, werkt prima en vlg mij de kortste/makkelijkste weg.

Nog even een aanvulling: vergeet niet na het intikken van je tekst tussen de URL's de cursor NA het ] van de URL te zetten. Veel mensen letten daar niet op, waardoor hun tekst midden in de quote komt te staan. Dit maakt het bepaald niet overzichtelijker.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een geweldige antwoorden allemaal. Ik heb het inmiddels onder de knie en wil iedereen hartelijk bedanken die mij hiermee geholpen hebben.

Groetjes en bedankt.
Blackjes

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

blackjes schreef op vrijdag 19 aug 2011, 19:51: Wat een geweldige antwoorden allemaal. Ik heb het inmiddels onder de knie en wil iedereen hartelijk bedanken die mij hiermee geholpen hebben.

Groetjes en bedankt.
Blackjes

Demonstratie???? ;-))

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Aug 19, 2011 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovenstaande beschrijvingen, voor de werking van de knopjes boven het invoer vak, werken met de Opera browser niet goed.
Op de eerste regel van de reactie gaat het nog, maar de tekst voor een link of vetgedrukt wordt verschoven, afhankelijk van het regelnummer.
Waarschijnlijk gaat er bij opera iets fout met de CR LF tekens, waarvan de posities niet standaard worden verrekend zoals bij ander browsers.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 07:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op vrijdag 19 aug 2011, 22:38: Bovenstaande beschrijvingen, voor de werking van de knopjes boven het invoer vak, werken met de Opera browser niet goed.

Bedankt voor de waarschuwing. Ik was net aan het onderzoeken of Opera een goed browser is. Het staat me tegen dat wachtwoorden extern bewaard worden. Dit is een extra reden om er niet naar over te gaan.